Goebbels Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Heisann. Har i det siste vert plaget av et par gjengangere av BSOD på maskinen min er ganske lei nå. Har lett igjennom microsoft sine support sider, men der står det bare generell svada som ikke gir meg noe nyttig i det hele tatt, og har prøvd de få konkrete forslagene dems uten hell. har også googlet rundt dette, og søkt i forumet, men uten noe spesielt konkret resultat. der for lurer jeg på om noen har vert borte i dette tidligere og evt. har noen erfainger om dette.. Får som sagt blåskjermer hver eneste dag.. De to som går igjen er: [*] kernel_data_inpage_error (0x0000007a) (npfs.sys) [*] kernel_stack_inpage_error (0x00000077) (atapi.sys) systemet er [*] win 2000 pro sp3 [*] aopen ak73(a)-v [*] 512 mb sdram [*] xp1800+ [*] maxtor 20gb [*] wd (2mb) 80gb [*] gf3 ti200 Håper noen har vert borte i dette og løst det, eller bare sitter på kunnskap til og hjelpe meg. Begynner og bli ganske lei.. På forhånd takk Mvh Goebbels Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Når får du disse? er det ved oppstart, innloging, bruk av cd rom, netterverk, noe annet eller tilsynelatende tillfeldig. Vet nokk foreløbig ike mer en deg, at npfs er en network API driver, og at atapi.sys har noe med cd rom å gjøre. Lenke til kommentar
enhuso Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Det ser ut til at du har et problem med harddisk-systemet ditt. Prøv følgende : Installer siste VIA drivere. Bytt IDE-kabel Sjekk harddisken for evnt. feil Lenke til kommentar
tKila Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Leste en artikkel på itpro.no om BSOD, kanskje den kan hjelpe deg noe: http://itpro.no/article.php?sid=2245 Lykke til Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Er nokk enda flere ting jeg lurer på. Er det ntfs du har? Har du sjekket rammen? Har du sjekket hardisken for feil? Har du prøvd å flytte pagefilen til en annen disk? Du har self oppdatert chipsetdriveren? Og har du sett på denne og denne? svada det også, men indikerer pagefil feil. I linken til tKila var det en link til EventID.net. Det var en god ide. Sjekk i Event Loggen for finne event ID en og søk. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Hmm. problemet kommer stort sett når den står lenge og surkler.. står og laster ned div over natten, står som ftp server.. eller når jeg har vert borte fra den en stund (kanskje den bare savner meg :o ) problemet oppstod omtrent da jeg la inn de siste via4in1 (de med det sære navnet) uten at det betyr at de var skyld i dette. IDE kablene har liksom funket hele tiden, er ikke gamle heller, kjøte de i sommer. (runde Microplex) men det kan jo hende de har streiket da.. sjekket diskene for feil for noen uker siden, men skal gjøre det en gang til.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Fant en "oversettelse" av microsoft hjelpe siden. Der stod det kort og gått: "0x00000077 KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR The requested page of kernel data could not be read in. Caused by a bad block in paging file or disk controller error. If the error is a result of a paging error, upon system restart, AUTOCHK will attempt to map out the bad block. The second parameter identifies the cause of the error:" Siden finner du her Høres ut som feil på page filen eller disk. Ettersom problemet oppstof etter nyeste 4in1, ville jeg innstalert den gamle. Jeg innstlaerte også den nyeste, men byttet da den gjorde systemet mitt ustabilt som f**n Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 [*] har Ntfs ja [*] Chkdsk > 0 kb i skadede sektorer [*] Flyttet pagefile fra c: til e: [*] Memtest 6 pass uten feil. [*] siste via 4in1 så nå er det bare og se om den overlever natten uten blåskjerm. Takk for foreløpige forslag. Kommer tilbake til det hvis det viser seg og trøble mer :wink: Mvh Goebbels Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Jøss. oppetid siden i går Det er en stund siden :-? Takker for innspill, ser foreløpig ut til at det går greit.. Mvh G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå