Sky89 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Lurer på om dere bruker noe, eller gjør noe for å ikke få statisk elektrisitet i maskinen når man feks skal bygge ny? Bruker dere noen slags hansker, eller er det andre smarte ting man kan gjøre for å være på den sikre siden? Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 For å lade seg ut kan man ta på et jordet punkt og ta av seg sokkene. Eks på jordet punkt er en kran, vannrør. En av de største synderne er teppegulv eller sokker som skaper ESD, som det da heter (electromagnetic static discharge mener jeg). En annen løsning er å kjøpe et antistatisk armbånd fra f.eks komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=102629 Dette må da kobles til et jordet punkt som nevn ovenfor, men du har også jord i stikk-kontakten (de 2 pinnene på siden av støpselet er jord). Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Takk,takk....Men er det lurest å investere i armbåndet? Lenke til kommentar
vegins Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Poenget med jording er å balansere ladningen mellom deg og enheten. Det hjelper ikke mye hvis jord i kontakten har annen ladning en enheten... Dvs maskinen også må være koblet i kontakten for å oppnå samme ladning. Fikse på pc når den er tilkoblet strømmen? Koble lenken til maskinen sånn at du og maskinen får samme ladning... Endret 10. mai 2007 av vegins Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Mener du at hvis jeg feks kjøper NN Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4 så fester jeg den i meg og den andre enden i kabinettet? En av de som har skrevet komentar sier: "Brukte denne når jeg bygde pc...den virket veldig fint! Jeg festet den bare i kabinett og så var d bare å begynne Denne anbefales, beskytter komponentene!" Er det alt som må gjøres? Lenke til kommentar
kash Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Også skal du ALDRI bygge pc iført Crocs sko! Da gnistrer det som fy Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 hehe....Hadde tenkt å bare ha på meg sokker Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 haha ja, crocs er jo forbudt på et sykehus fordi det ødelegger dyre aparater vistnok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå