Gå til innhold

Dell lanserer nye bærbare

Anbefalte innlegg

Design-messig var jo disse bærbare Dellene helt på trynet!!

8581126[/snapback]

Hvorfor det? Null "juletrelys fra østen"-preg, helt stilrent og fri for alle disse irriterende søppel-knappene. Akkurat slik en bærbar PC bør være. Det er slik bedriftsmarkedet vil ha bærbare PC'er, og jeg synes Dell har gjort en svært god jobb med designet. Ville ikke hatt en bærbar PC beregnet for forbrukere om jeg så hadde fått den kastet etter meg. Og Dell retter Latitude-serien nettopp mot bedriftsmarkedet.

8581204[/snapback]

Nå kan jeg bare snakke for vår bedrift, men vi kjøper Dell fordi de kan konfigureres slik vi trenger dem og prisen er grei, så prøver vi å ignorere at de (imo) er stygge og føles billige.

Har Dell Latitude D410 selv. Skal ha ny bærbar nå, og det blir sannsynligvis Dell det også... men ville blitt veldig glad om noen hos Dell tok et brevkurs i design eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kan jeg bare snakke for vår bedrift, men vi kjøper Dell fordi de kan konfigureres slik vi trenger dem og prisen er grei, så prøver vi å ignorere at de (imo) er stygge og føles billige.

Har Dell Latitude D410 selv. Skal ha ny bærbar nå, og det blir sannsynligvis Dell det også... men ville blitt veldig glad om noen hos Dell tok et brevkurs i design eller noe sånt. :)

8582372[/snapback]

Har sett litt på D630, og synes Dell har vært ganske flinke med designet på den. D630 ser råstilig ut, og er klinisk fri for alt "mikk". Se bare på ThinkPad. IBM/Lenovo har ikke rørt designet på den på mange år. Men de ser fortsatt likedan ut, antakelig fordi kundene vil ha dem. Igjen, ThinkPad er ikke rettet mot forbrukere, men mot bedriftsmarkedet, i likhet med Latitude. Også en grunn til at min bærbar skal være en bedriftsmodell, i tillegg til byggekvalitet, stabilitet, driftssikkerhet og garantiordninger.

Lenke til kommentar
Design-messig var jo disse bærbare Dellene helt på trynet!!

-

Erik

8581126[/snapback]

Hvorfor det? Null "juletrelys fra østen"-preg, helt stilrent og fri for alle disse irriterende søppel-knappene. Akkurat slik en bærbar PC bør være. Det er slik bedriftsmarkedet vil ha bærbare PC'er, og jeg synes Dell har gjort en svært god jobb med designet. Ville ikke hatt en bærbar PC beregnet for forbrukere om jeg så hadde fått den kastet etter meg. Og Dell retter Latitude-serien nettopp mot bedriftsmarkedet.

8581204[/snapback]

Det trenger da ikke være et juletre for å se bra ut. Se på Acer, Asus, HP, Lenovo (ThinkPad), og Apple.

Lenke til kommentar
Såklart.. Inspiron er jo bare skrot. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke selger Latitude til privatkunder..

8580492[/snapback]

Joda, de selger Latitude til privatpersoner. Jeg er privatperson, men fikk kjøpt Latitude. Du må bare lete litt etter Latitude-modellene. Ser ut til at Dell vil rette Latitude-serien mot bedriftsmarkedet.

8580509[/snapback]

Enig i at det er et kunstig skille mellom privatkunder og bedriftskunder. Man burde få lett tilgang til alle produkter hos Dell, uansett hvem man var. Det er tungvint å måtte navigere til en helt annen plass på nettsiden til Dell bare for å kikke på Latitude f.eks. Hvis dere vil kan dere stemme for forslaget mitt hos IdeaStorm, som jeg la inn der for noen dager siden. ;)

Lenke til kommentar
Thinkpaden ser mye bedre ut enn Dells pcer. Dell har bommet over hele fjøla når det gjelder design. XPS-serien har de påkostet seg litt design, men absolutt ikke et vakkert produkt.

Simpelheten til Dell er ikke pen.

8585951[/snapback]

Smaken er som baken, den er delt. Det er mange som avskyr designet på Thinkpad også.

Edit:

@Prognatus: helt enig i den. Har selv over 3 års erfaring med Latitude. Det er faktisk veldig gode produkter som jeg synes flere bør få enkel tilgang til å kunne se på og kjøpe. Når jeg hører folk klage over kvaliteten til Dell, så går det på Inspiron. Kjenner meg overhodet ikke igjen i hva de kritiserer Dell for. Det er fordi jeg sitter på en Latitude, som har en helt annen kvalitet enn det som kommer frem fra de som klager over Dell.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Thinkpaden ser mye bedre ut enn Dells pcer. Dell har bommet over hele fjøla når det gjelder design. XPS-serien har de påkostet seg litt design, men absolutt ikke et vakkert produkt.

Simpelheten til Dell er ikke pen.

8585951[/snapback]

Å hive en led under trackpaden er da ingen stor påkostning og designet forblir jo det samme.

Problemet med de estetisk fine bærbare er jo at skjermkortet er helt ubrukelig siden maskinen er beregnet for bedrifter.

Lenke til kommentar
@Prognatus: helt enig i den. Har selv over 3 års erfaring med Latitude. Det er faktisk veldig gode produkter som jeg synes flere bør få enkel tilgang til å kunne se på og kjøpe. Når jeg hører folk klage over kvaliteten til Dell, så går det på Inspiron. Kjenner meg overhodet ikke igjen i hva de kritiserer Dell for. Det er fordi jeg sitter på en Latitude, som har en helt annen kvalitet enn det som kommer frem fra de som klager over Dell.

8585964[/snapback]

Ja, Latitude er jo bygd mer robust og delene er testet lengre. Ikke rart at det er færre problemer med Latitude da enn med Inspiron, hvor de benytter siste nytt i teknologi på mange områder. Jeg kikket på den nye Latitude 830 og konfigurerte meg en ønskemaskin til 36.000 kroner inkl. MVA. :dribble: ...selv om ikke alt der var slik jeg ønsket. Vista kan jeg dessverre ikke unngå og så ville jeg gjerne hatt en 17" skjerm.

Hvis Dell hadde latt kundene velge fritt i produktportefølgen, uavhengig om de var bedrifter eller privatkunder, tror jeg Dell kunne solgt mye mer. En god del forlater nok nettsiden deres fordi de ikke finner det de leter etter. Det er et kunstig skille de nå har på Dell.com, når du må angi først om du er bedriftskunde eller ikke før du får se produktene. For bedrifter er det stort sett bare oppgjøret helt til slutt de vil ha på en annen måte enn private. De vil ha priser uten MVA og betale på en annen måte, og angi om de har en spesialavtale/storkundeavtale med rabatter o.l. Men alt dette er detaljer man kunne ha på siste side i prosessen.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Ja, når jeg kommer så langt må jeg vel ty til telefonen for å finpusse de siste detaljene. Telefon er effektivt, men jeg ville helst unngått det hvis det var mulig. Det tar tid og det er noen ganger vanskelig å forklare hva man vil over telefonen. Derfor hadde jeg gjerne sett at Dell kunne gi litt mer valgfrihet i konfigureringen på internett. Optimalt bør de kunne tilby omtrent det samme på internett som de gjør over telefon (bortsett fra forhandlede rabatter da).

Men 17" skjerm blir det nok verre å få til. Da får jeg heller kople til en ekstern skjerm når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, når jeg kommer så langt må jeg vel ty til telefonen for å finpusse de siste detaljene. Telefon er effektivt, men jeg ville helst unngått det hvis det var mulig.

8589317[/snapback]

Du sparer en god del penger på å ringe Dell. Og et par 1000 kr spart på å ringe 15 min til Dell er ganske ok timebetaling.

Nå kan det virke som om Dell har klart å "lansere" min neste bærbare pc. Dell Latitude XT kommer senere i år. Santa Rosa, 12" widescreen og tablet. Kommer forhåpentligvis litt mer info om denne i løpet av kommende måneden.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg sparer en del kroner på å ringe Dell, men jeg liker det ikke. I tillegg til det jeg nevnte tidligere - at det tar mye tid og er vanskelig å visualisere hva man mener - liker jeg ikke "selgerprat". Dell ville jo spart mye på færre telefonsamtaler (og dermed færre selgere som skal ha lønn), dersom de hadde laget nettshopen sin slik at jeg kunne velge alt mulig direkte der. I dag jeg ringe dersom jeg vil ha noe som ikke står på nettet.

Men forhandlingselementet er jo ikke så enkelt å få til på nettet. Man må snakke med en person for å få rabatter.

Allikevel tror jeg kundene ville vært mer fornøyd med å kunne få større valgfrihet på nettshopen til Dell - både å kunne velge flere varer i vareutvalget og også å kunne velge vekk det de ikke vil ha. Mange forslag på IdeaStorm går på det siste. Jeg tror også Dell ville solgt mye mer dersom vareutvalget var mer tilgjengelig for kundene.

Lenke til kommentar
Dell er no' dritt.

8655425[/snapback]

Og du er usakelig som ikke har peiling på hva du snakker om.

8655586[/snapback]

Ikke det? Har hatt 4 Dell maskiner i huset, og har sett mer enn nok.

edit; 4 maskiner*

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Må si jeg liker Dell veldig godt, og har vært borti MANGE av Dell sine PC'er nå.. De har meget gode priser, bra service, helt okay design.

Eneste Dell PC'n jeg har hatt uendelig med problemer med er D800. Men det var vel den første med WS skjerm, og en del annet tull.

Har veldig lyst på en D630, med SSD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...