Digidice Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Heisann, ser det er litt poster om mellom disse to korta men ble ikke helt klok. Jeg kjører 1680x1050 på 22" LCD, så lurer da på om et GTS kort er nok. Leste at GTX var kansje mer rettet mot 19xx + oppløsning, stemmer dette ? Så da lurer jeg på om jeg vil dra alle nye spill med max detaljer, feks Lord of the ring online som ser skikkeligt bra ut på max. Vil spare noe spenn vist det ikke er mye vits i og ha GTX til mitt bruk Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Ett 8800GTS 320MB er anbefalt med oppløsninger fra 1600x1200 og mindre. 8800GTS 640MB og 8800GTX kan kjøre høyere oppløsninger med mer AA/AF aktivert, hovedsaklig pågrunn av at de har mer Video RAM. ----- EDIT: Rettet info. Endret 10. mai 2007 av -LoFFeN- Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Ett 8800GTS 320MB er anbefalt med oppløsninger fra 1600x1200 og mindre. 8800GTS 640MB og 8800GTX kan kjøre høyere oppløsninger med mer AA/AF aktivert, hovedsaklig pågrunn av at de har mer Video RAM. ----- EDIT: Rettet info. 8580293[/snapback] Ok så da ligger dette kortet (GTS 320mb)akkurat i grenseland og vil virke bra på 1680x1050 ? Endret 10. mai 2007 av Digidice Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) ^Ja hvis du skal smøre på med full bruk av Anti Aliasing "AA" og Antistropic Filtering "AF" så. Men hvis du klarer deg uten tungt bruk av AA/AF så skal det egentlig holde. Endret 10. mai 2007 av -LoFFeN- Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 ^Ja hvis du skal smøre på med full bruk av Anti Aliasing "AA" og Antistropic Filtering "AF" så. Men hvis du klarer deg uten tungt bruk av AA/AF så skal det egentlig holde. 8580350[/snapback] Tenkte og klemme på det som var med effekter i spill, 4 eller 8x AA burde holde,tenkte det 320mb versjonen. Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Da vil nok faktisk 8800GTS 640MB eller GTX'en være ett bedre valg, tror jeg da. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Da vil nok faktisk 8800GTS 640MB eller GTX'en være ett bedre valg, tror jeg da. 8580446[/snapback] Uff håpet 320mb utgaven skulle holde her da men, får prøve og spore opp litt mer info rundt så jeg er sikker. Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Kan jo legge til ett par tester så det kan bli litt lettere å bestemme seg. ASUS EN8800GTS GeForce 8800 GTS 320MB Review. XFX GeForce 8800 GTS XXX Editions compared - 320MB vs 640MB. Endret 10. mai 2007 av -LoFFeN- Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er et par spill i dag som kan få 320MB-kortene til å knele litt, bl.a Company of Heroes. http://xbitlabs.com/articles/video/display...roundup_14.html Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 @Smirnoff: Det var en del det ja. Det jo åpenbart at mer VRAM er påkrevd ved full bruk av AF i krevende spill. ------------- Men ett 8800GTS 320MB kommer til å passe til mitt bruk. Pleier aldri å smøre på med full AA/AF uansett, samt at jeg også holder meg til 1280x1024. Så Digidice, ett GTS 640MB eller ett GTX er nok det du bør gå for, hvis du skal bruke høye oppløsninger (1600x1200 - høyere) med AA/AF aktivert. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 @Smirnoff: Det var en del det ja. Det jo åpenbart at mer VRAM er påkrevd ved full bruk av AF i krevende spill. ------------- Men ett 8800GTS 320MB kommer til å passe til mitt bruk. Pleier aldri å smøre på med full AA/AF uansett, samt at jeg også holder meg til 1280x1024. Så Digidice, ett GTS 640MB eller ett GTX er nok det du bør gå for, hvis du skal bruke høye oppløsninger (1600x1200 - høyere) med AA/AF aktivert. 8580865[/snapback] Ja ser dette, og takke for gode utfyllende svar. Venter til neste mnd jeg og spare opp det jeg skulle kjøpe for nå, og kjøper meg et GTX kort. Muligt et XFX XXX vist det er og oppdrive til slutten av mnd. Hvordan virker SLI, man vet aldri vist crysis eller fremtidige spill trenger mer krefter, og gjerne GTX har sunket i pris om et halvt år. Hørte SLI ikke virket med alt fra en kompis av meg som kjøre 2 eldre korter. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Det jo åpenbart at mer VRAM er påkrevd ved full bruk av AF i krevende spill. 8580865[/snapback] Ved bruk av AA (anti-aliasing). AF trenger ikke mer VRAM. Minst 8x AF anbefales uansett hvilket 8800-kort en velger. Det er oppløsning og AA som koster. Og når det gjelder mengden VRAM, er det først og fremst mye teksturdata (høyt detaljnivå) som gir problemer. Endret 10. mai 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
kragh Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Etter å ha lest gjennom disse testene er jeg fremdeles litt forvirret, hvis man har en 22" skjerm som kjører 1600*1200, er 640 et must, eller holder 320 opp til denne oppløsningen helt fint? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 I framtiden vil du nok være best tjent med mere skjermkortminne. Vurderte selv 320MB, men gikk for 640 da jeg ikke har tenkt å bytte kort med det første. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det går jo litt på hva du er villig til å bruke av penger også? Har du masse cash er det liksom ikke så mye vits i å ikke gå for 640/GTX. Prisforskjellen mellom 320/640 er jo ikke helt forferdelig heller. Hvor mye har du tenkt til å bruke? Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Etter å ha lest gjennom disse testene er jeg fremdeles litt forvirret, hvis man har en 22" skjerm som kjører 1600*1200, er 640 et must, eller holder 320 opp til denne oppløsningen helt fint? 8585265[/snapback] Ja ble litt blandet meninger her, men etter det jeg ser er 640mb utgaven for alt som er over 16xx eller 19xx oppløsning. Men det virker som spill med skikkelig grafikk og mye detlasjer virker det som det og sluker minne, så for og ver sikker vilel jeg lagt til noen hundrelapper og kjøpt 640mb. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det er et par spill i dag som kan få 320MB-kortene til å knele litt, bl.a Company of Heroes. http://xbitlabs.com/articles/video/display...roundup_14.html 8580700[/snapback] Dette er en bug i spillet. Ser du på testen, får kort med mindre RAM (256MB) høyere ytelse, så dette vil nok bli fikset etterhvert Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Uansett, vil nok tro at 320MB fort kan bli lite om man ser i alle fall et år inn i framtiden. Men tiden vil vel vise. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Uansett, vil nok tro at 320MB fort kan bli lite om man ser i alle fall et år inn i framtiden. Men tiden vil vel vise. 8587961[/snapback] Joa, kan godt hende. Men jeg ser de gir 320-kortet "negativ" kritikk på f.eks. FEAR. Greit nok, kortet kjører ikke like bra som 640-utgaven, men 70+ FPS i 1600x1200 med alt på max må da sies å være god ytelse, uansett hvor godt 640 kortet gjør det? Denger jo mitt gamle 7800 sønder og sammen, hehe Ellers har jeg nå hatt mitt 320 kort i ca 4 mnd, og jeg har enda ikke "nådd veggen". Spiller alle spill i 1600x1200, koser meg glugg ihjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå