Vaio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) For alt du/dere vet kan Vaio komme fra f.eks Senegal, og holder på å lære seg norsk, så skal hans meninger da bli dømt på grunnlag av det!Kom med noe bedre! Det er ikke akkurat lett for noen som ikke har grunnleggende språkforståelse og merke feil, fordi de hører ikke at det er feil. det blir som å skrive en bok på et språk du aldri har hørt om før ved bruk av ordbok! 8834525[/snapback] Jeg er ikke fra senegal, eller holder på å lære meg norsk. 8836014[/snapback] Ok, da har du bare noen utrolig rare/dårlige setninger Mange av de lignet slike jeg leser fra elever i klassen som nettopp er kommet fra Irak. 8836732[/snapback] dobbel ot: Det kan skjer, hvis jeg drikker... Eller har det travelt... "Lignet" er en dialekt, "liknet" er det offisielle ordet Med dette kan jeg si: Ingen skriver perfekt norsk, så hold dere til temaet, og ikke på mine rettskrivinger.. Endret 11. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Kjezzru Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Tror denne debatten har sporet av litt Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Tror denne debatten har sporet av litt 8837981[/snapback] Bare de to-tre siste postene. Hans meninger ble ikke tatt seriøst på grunn av skrivefeil. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140654 Faren, var og er voldelig, men likevel kunne ikke politiet gjør en skit.. Etter en episode der faren skal ha slått løs på sønnen sin i januar i år, ble politiet tilkalt familiens kommunale bolig på Byåsen i Trondheim. Prakt eksempelt på at Norsk Politi er bare en JOKE! Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Nå er det på tide at du ser igjennom hva du skriver Vaio. Politiet hadde da ikke stort med det der å gjøre? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Nå er det på tide at du ser igjennom hva du skriver Vaio. Politiet hadde da ikke stort med det der å gjøre? 8846625[/snapback] Ikke det? "Etter en episode der faren skal ha slått løs på sønnen sin i januar i år, ble politiet tilkalt familiens kommunale bolig på Byåsen i Trondheim. Senere ble barnevernet enig med foreldrene om at gutten skulle bo på et ressurssenter. - Politiet var involvert i den episoden som var foranledningen til at vi ble enige med familien om at gutten skulle bo et annet sted, bekrefter Solrun Valen, regionleder for Barnevernet i Trondheim til VG Nett." Hvis faren hadde slått løs på sin 13-årige sønn tidligere i år så burde denne fyren vært sperret inne og ikke fått gå fritt på gatene. Politiet har derfor indirekte ansvar for at denne gutten ble knivstukket av sin egen far. Politet har ved flere anledninger vært tilkalt til denne adressen uten at faren har fått noen reaksjoner. Jeg tror kanskje at det er en fordel at DU leser saken det linkes til en gang til. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Etter hva jeg forstår så gjorde politiet jobben sin og involverte seg i situasjonen. Det er vel barnevernet som avgjør besøksordninger og slikt, politiet har såvidt jeg vet ikke noen stor mulighet til å gjøre mer enn å arrestere og oppklare situasjoner? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Problemet er at Politiet tok aldri noe oppfølgelser av mannen. Det var ikke nevnt at han ble arrestert, eller straffet for sine handlinger. Typisk snillistsamfunn.... Endret 13. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Oppreisning26-åringen er nå dømt til fengsel i to og et halvt år, mens kameraten har fått fengsel i to år. Retten mener det er straffskjerpende at voldtekten ble begått med to personer til stede. Straffene er i tråd med aktor, statsadvokat Yngve Johs. Andersens påstand. De to mennene må også betale 100.000 kroner i oppreisning og 3710 kroner i erstatning til kvinnen. 2.5år for en gruppevoldtekt... og 3710kr i erstatning... Hvordan klare de å regne frem summen 3710kr? hva? 61kr per sekund? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Oppreisning26-åringen er nå dømt til fengsel i to og et halvt år, mens kameraten har fått fengsel i to år. Retten mener det er straffskjerpende at voldtekten ble begått med to personer til stede. Straffene er i tråd med aktor, statsadvokat Yngve Johs. Andersens påstand. De to mennene må også betale 100.000 kroner i oppreisning og 3710 kroner i erstatning til kvinnen. 2.5år for en gruppevoldtekt... og 3710kr i erstatning... Hvordan klare de å regne frem summen 3710kr? hva? 61kr per sekund? 8860600[/snapback] Tar jeg ikke feil, så pleier denslags spesifike summer å være erstatning for f.eks. ødelagte klær, briller, armbandsur, etc. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Jeg poster saker nesten daglig, bare for á bringer frem et poeng pá hvor dárlig det norske rettsystemet/ politiet er.. Her er en sak til: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/15/503645.html En jente og hennes vennine, ble slátt og klort av to muslimske personer, fordi de mente at hun kler seg for "horete". Hun ble utsatt for diskriminering midt pá ápent gate! Disse muslimske fasistene prővde á nekte friheten hennes, ved á utsette hun og venne for terrorisme. MAO. Hun var utsatt for terrorisme. Norge "er" utsatt for terrorisme. Hva gjőr politiet?? - Vi har mottatt anmeldelse for legemsfornærmelse, og vil etterforske saken så snart vi har ressurser. Kvinnen vil da bli avhørt av politiet, sier Asheim til Dagbladet.no. Av frykt for hevnreaksjoner fra ekstreme muslimer vil ikke Fatima og venninnen stå fram med navn eller bilde. De husker godt hva som skjedde med Kadra tidligere i vår. NORSK POLITI!! Lősning: Dra ned til huset til paret, ligg de pá jern og send de tilbake hvor de kom ifra... Endret 15. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hva gjőr politiet?? - Vi har mottatt anmeldelse for legemsfornærmelse, og vil etterforske saken så snart vi har ressurser. Kvinnen vil da bli avhørt av politiet, sier Asheim til Dagbladet.no. Av frykt for hevnreaksjoner fra ekstreme muslimer vil ikke Fatima og venninnen stå fram med navn eller bilde. De husker godt hva som skjedde med Kadra tidligere i vår. NORSK POLITI!! Lősning: Dra ned til huset til paret, ligg de pá jern og send de tilbake hvor de kom ifra... 8868745[/snapback] Rettsikkerhet er tydeligvis et fremmedord for deg.. ? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Tydeligvis, har du misforstått ordet, forbrytelse. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Vaio, kan du i hvert fall forsøke å holde svarene dine over barneskolenivå? Vi vil gjerne forsøke å ha en diskusjon om hva som er mest hensiksmessig straffemessig for å få mindre kriminalitet i samfunnet, ikke en "næhæi, johoi" diskusjon, fornærmelser og å snu på setninger er ikke en naturlig del av en god diskusjon. On Topic: Jeg mener at straffenivået i Norge i dag er litt lavt, særlig når det gjelder voldsforbrytelser, kanskje kunne vi også brukt mer psykologisk hjelp i enkelte tifeller. Jeg er imot dødsstraff fordi jeg ikke tror det har noen virkning. Du er tydeligvis av en annen mening, vil du forklare hvorfor så vi kan få denne diskusjonen tilbake på sporet eller skal vi la det ligge? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Vaio, kan du i hvert fall forsøke å holde svarene dine over barneskolenivå? Vi vil gjerne forsøke å ha en diskusjon om hva som er mest hensiksmessig straffemessig for å få mindre kriminalitet i samfunnet, ikke en "næhæi, johoi" diskusjon, fornærmelser og å snu på setninger er ikke en naturlig del av en god diskusjon. Svarene mine er lettlest for småbarn som deg. On Topic: Jeg mener at straffenivået i Norge i dag er litt lavt, særlig når det gjelder voldsforbrytelser, kanskje kunne vi også brukt mer psykologisk hjelp i enkelte tifeller. Jeg er imot dødsstraff fordi jeg ikke tror det har noen virkning. Du er tydeligvis av en annen mening, vil du forklare hvorfor så vi kan få denne diskusjonen tilbake på sporet eller skal vi la det ligge? Hvorfor bør denne tråden dø ut? Vi ser hverdag, at folk lider, p.g.a snillist Norge. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Vaio, kan du i hvert fall forsøke å holde svarene dine over barneskolenivå? Vi vil gjerne forsøke å ha en diskusjon om hva som er mest hensiksmessig straffemessig for å få mindre kriminalitet i samfunnet, ikke en "næhæi, johoi" diskusjon, fornærmelser og å snu på setninger er ikke en naturlig del av en god diskusjon. On Topic: Jeg mener at straffenivået i Norge i dag er litt lavt, særlig når det gjelder voldsforbrytelser, kanskje kunne vi også brukt mer psykologisk hjelp i enkelte tifeller. Jeg er imot dødsstraff fordi jeg ikke tror det har noen virkning. Du er tydeligvis av en annen mening, vil du forklare hvorfor så vi kan få denne diskusjonen tilbake på sporet eller skal vi la det ligge? 8874781[/snapback] Hvis du hadde orket å lese tråden så hadde du sett flere som har argumentert FOR dødsstraff og hvorfor dette er ønskelig, jeg skal oppsummere dette kort i en punktliste. Siden dette er en punktliste så kan det bli unøyaktigheter, ønsker du utdypelse så er det bare å lese seg igjennom tråden. Hvorfor vi burde innføre dødsstraff: 1. Vi slipper gjentakelser. 2. Vi slipper å fø på kriminelle. 3. Offeret slipper å være redd for å møte på gjerningsmannen igjen. 4. For hver forbryter som blir henrettet så blir det en forbryter mindre. 5. Vi slipper en god del innvandringsforbrytere. Det er de 5 punktene jeg kommer på sånn i farta, flere er nok nevnt tidligere i tråden så trenger du flere begrunnelser så kan du lese igjennom tråden for så å spørre. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har lest hele tråden, og vært aktiv i diskusjonen de siste 5-6 sidene. Jeg ser meg enig i dine poenger og har diskutert med deg på en ordentlig måte, som du har gjort med meg. At vi er uenige er i seg selv helt greit. Det er ikke synet på dødsstraff som irriterer meg, men at enkelte (dette er ikke rettet mot deg, Quayle) utelukkende benytter seg av hersketeknikker og personangrep for å hevde seg, egentlig uten å argumentere på sak. Hvis du vil ha eksempler så kan jeg godt vise deg det. Jeg forstår alle de poengene dine og ser at dødsstraff absolutt kunne medføre noen goder til samfunnet, allikevel er jeg skeptisk på grunn av muligheten for uskyldig dømte. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har lest hele tråden, og vært aktiv i diskusjonen de siste 5-6 sidene. Jeg ser meg enig i dine poenger og har diskutert med deg på en ordentlig måte, som du har gjort med meg. At vi er uenige er i seg selv helt greit. Det er ikke synet på dødsstraff som irriterer meg, men at enkelte (dette er ikke rettet mot deg, Quayle) utelukkende benytter seg av hersketeknikker og personangrep for å hevde seg, egentlig uten å argumentere på sak. Hvis du vil ha eksempler så kan jeg godt vise deg det. 8893858[/snapback] Jeg kan ikke se at noen har benyttet hersketeknikker i denne diskusjonen, men jeg forstår hva du mener og tenker på - eksempler er derfor ikke nødvendig Personangrep er både feigt og teit samtidig som at det ikke tjener diskusjonen i det hele tatt. Jeg forstår alle de poengene dine og ser at dødsstraff absolutt kunne medføre noen goder til samfunnet, allikevel er jeg skeptisk på grunn av muligheten for uskyldig dømte. Joda, det er muligheter for at vi fortsatt kommer til å dømme uskyldige. Det er helt klart en fare for at politiet konspirerer og fingerer bevis. Selv uten dødsstraff så kan uskyldige bli rammet av uheldige omstendigheter eller kalkulert uforsiktighet som forårsaker deres død. Se bare på Obiora, en mann som slo seg vrang på sosialkontoret ble brutalt myrdet av politiet. Selv om politimennene i denne saken ble frikjent så er det vel fortsatt drap? Hadde Obiora gjort seg fortjent til dødsstraff? Hvis ikke så må politimennene straffes for mord i mine øyne. Jeg er også skeptisk til mulighetene for at uskyldige blir dømt, men jeg velger å tro at de aller fleste som sitter i fengsel for alvorlig kriminalitet ikke er uskyldig dømt. Jeg setter min lit til at politiet og rettsvesenet i Norge er til å stole på. Vi har hatt noen profilerte enkeltsaker hvor uskyldige har sittet i fengsel i lange tider for så å bli frikjent. Det påstås jo at det er "the easy way out" å la de slippe unna med dødsstraff, la de heller rotne i fengsel. Joda, hvis fengslene var straffeeanstalter så skulle jeg gjerne vært med på det jeg. Arbeidsleire, hvor de innsatte måtte jobbe knallhardt for i det hele tatt å få mat. Slik at de kunne gjøre litt nytte for seg. Plukke søppel langs veiene er vel ett eksempel på hva de kunne brukes til. Istedet så får de en utdannelse slengt etter seg, gratis mat og husvære, gratis TV og internett. Alle de goder som jeg må betale i dyre dommer for - får de gratis, samtidig som at de får lommepenger utenom! Det er en skandale slik rettssystemet er i dette landet i dag, derfor mener jeg at det er veldig fristende å prøve den andre ekstremen en stund også. Hvis det er sånn at henrettelse er "the easy way out", så burde det være bedre for en som er uskyldig dømt også. Slippe pinselen ved å være sperret inne uskyldig, slippe å ligge hver natt og tenke på at han som bor på nabocella virkelig har voldtatt og drept 20 prostituerte. Slippe å leve hver dag i frykt for hva den neste dagen måtte bringe, kanskje du må sloss med galinger som virkelig er kriminelle. Slippe å få lyst til å prøve dopen som du blir tilbudt av de andre innsatte, de som faktisk er kriminelle. Slippe faren for å slippe ut igjen, etter 20 år, som et vrak og ødelagt menneske. Slippe å pines i fengsel i mange år, for så å dø, for SÅ å endelig bli frikjent. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Neida..... Obiora hadde nok ikke gjort seg fortjent til dødsstraff, men noe må da politiet gjøre for å roe ned en rabiat person..... og de MÅ jo nødvendigvis ha lov til å gå litt lenger enn menigmann for å skape ro og orden.... Noe mord var det ihvertfall ikke. Edit: Skrivefeil Endret 22. juni 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå