Vaio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Feil! Jeg mener at folk som har lært å tenke rasjonelt, men forsatt begår kriminalitet, som voldtekt og drap: Ja!, Da har de foretatt "en rasjonelt" vudering, før handlingen. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) rasjonell rasjonel'l adj -elt, -e 1 fornuftsmessig 2 fornuftig, vel planlagt Endret 5. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Feil! Jeg mener at folk som har lært å tenke rasjonelt, men forsatt begår kriminalitet, som voldtekt og drap: Ja!, Da har de foretatt "et rasjonelt" vudering før handlingen. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) rasjonell rasjonel'l adj -elt, -e 1 fornuftsmessig 2 fornuftig, vel planlagt 8788181[/snapback] Beklager at jeg tolket deg feil, men det er ikke så lett å gripe fatt i hva du mener, når du stadig motsier deg selv. Hva får deg til å mene at noe annet enn et ekstremt mindretall av mord er tuftet på rasjonelt grunnlag? Det er ekstremt sjeldent en rasjonell avgjørelse å begå et mord, "belønningen" er liten, og risiko og straff relativt stor. Noen foretar sikkert en rasjonell viurdering før mord, men det er lite som tyder på at det er noe annet en et lite mindretall. Da tok jeg ferie, dere får ha en fortsatt fin diskusjon. AtW Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Beklager at jeg tolket deg feil, men det er ikke så lett å gripe fatt i hva du mener, når du stadig motsier deg selv. Ja, du kan beklager for dine uherdelige debattsmetoder og Norsk kunnskap. Hva får deg til å mene at noe annet enn et ekstremt mindretall av mord er tuftet på rasjonelt grunnlag? Det er ekstremt sjeldent en rasjonell avgjørelse å begå et mord, "belønningen" er liten, og risiko og straff relativt stor. Noen foretar sikkert en rasjonell viurdering før mord, men det er lite som tyder på at det er noe annet en et lite mindretall. Feil! Belønningen er stor, og risikoren er liten. Ekstrem majoritet: Barnheia, Munksaken, Toskasaken, Pakkis saken (brasil), "Somalia" voldtekt saken, B-gjengen saken, mer? Da tok jeg ferie, dere får ha en fortsatt fin diskusjon. Kjør forsiktig og hold fartsgrensen.. Endret 5. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Forøvrig kan det være verd å sitere deg fra tidligere i tråden: "Ingen foretar en rasjonell vudering før mann begår en forbrytelser." Er dette noe du fortsatt mener? AtW 8788007[/snapback] I kontekst: "80 - 90% av forbryterer i USA, har økonomisk/sosialt problem som bakgrunn." (kilde: 60 min) Ingen foretar en rasjonell vudering før mann begår en forbrytelser. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg mener at straffen må stå til det du har gjort.... altså strengere straff for overgrep på barn enn for økonomisk utroskap f.eks..... Slik er det jo ikke i dag. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er allerede ovedrevet straff for økonomiskutroskap. (Ikke at jeg er for mildere straff) Greit at Norge har en sosial-demokratisksystem. Men å straffe, en far for 2, til 2år fengsel for 5000kr i økonomiskbedrag, i kontrast til en voldtektsmann som får 8måneder.. Dette er ikke annet en uintelligent, uintellektuelt strafferamme. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Snillist Idioti! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183490 Helgeperm for kannibal?? Hvor dum er Norge? edit: Sorry Endret 10. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Thend Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Les artikkelen. Mannen fikk kallenavnet «Kannibalen» i media da han ble dømt for å ha truet unge jenter med å spise dem. Han skal ha møtt jentene på internett. Politiet bedyret likevel at han ikke var farlig da han var på frifot. (Og et lite tips, prøv å være litt mer obs på skrivefeil, det er av og til litt vanskelig å lese innlegga dine.) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Mannen fikk kallenavnet «Kannibalen» i media da han ble dømt for å ha truet unge jenter med å spise dem. Han skal ha møtt jentene på internett. Politiet bedyret likevel at han ikke var farlig da han var på frifot. Dette er ingen spøk, og jentene det gjelder, oppfattet det ikke som spøk. Mulig kannibalisme er en problemstilling som er aktuell, sa Thorsen til VG den gang. Endret 10. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (Og et lite tips, prøv å være litt mer obs på skrivefeil, det er av og til litt vanskelig å lese innlegga dine.) 8825715[/snapback] Slenger meg på denne her, Vaio. Tror nok meningene dine hadde blitt mer respektert hvis du hadde forsøkt å skrive så korrekt som mulig. Mannen fikk kallenavnet «Kannibalen» i media da han ble dømt for å ha truet unge jenter med å spise dem. Han skal ha møtt jentene på internett. Politiet bedyret likevel at han ikke var farlig da han var på frifot. Dette er ingen spøk, og jentene det gjelder, oppfattet det ikke som spøk. Mulig kannibalisme er en problemstilling som er aktuell, sa Thorsen til VG den gang. 8825889[/snapback] Det jeg tipper Unge Thendrup ville fram til er at han ikke er noen kannibal, men kun en mann som har truet med å utføre kannibalske handlinger, og muligens har gjort det. Altså er kannibal en ukorrekt betegnelse på ham, og din post som klaget over "Snillist Idioti" [sic] trakk konklusjoner på feilaktig grunnlag. Uskyldig til det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 For alt du/dere vet kan Vaio komme fra f.eks Senegal, og holder på å lære seg norsk, så skal hans meninger da bli dømt på grunnlag av det! Kom med noe bedre! Det er ikke akkurat lett for noen som ikke har grunnleggende språkforståelse og merke feil, fordi de hører ikke at det er feil. det blir som å skrive en bok på et språk du aldri har hørt om før ved bruk av ordbok! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (Og et lite tips, prøv å være litt mer obs på skrivefeil, det er av og til litt vanskelig å lese innlegga dine.) 8825715[/snapback] Slenger meg på denne her, Vaio. Tror nok meningene dine hadde blitt mer respektert hvis du hadde forsøkt å skrive så korrekt som mulig. Mannen fikk kallenavnet «Kannibalen» i media da han ble dømt for å ha truet unge jenter med å spise dem. Han skal ha møtt jentene på internett. Politiet bedyret likevel at han ikke var farlig da han var på frifot. Dette er ingen spøk, og jentene det gjelder, oppfattet det ikke som spøk. Mulig kannibalisme er en problemstilling som er aktuell, sa Thorsen til VG den gang. 8825889[/snapback] Det jeg tipper Unge Thendrup ville fram til er at han ikke er noen kannibal, men kun en mann som har truet med å utføre kannibalske handlinger, og muligens har gjort det. Altså er kannibal en ukorrekt betegnelse på ham, og din post som klaget over "Snillist Idioti" [sic] trakk konklusjoner på feilaktig grunnlag. Uskyldig til det motsatte er bevist. 8834035[/snapback] Han må jo være bevist skyldig i noe, siden han er i fengsel... Så kommer spørsmålet opp: Tjener vi noe på at han går løs? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Vi tjener at vedkommende ikke blir institusjonalisert i fengsel? Ifølge artikkelen så er han skyldig i å ha truet med å spise småpiker. Hvorvidt det er riktig aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 For alt du/dere vet kan Vaio komme fra f.eks Senegal, og holder på å lære seg norsk, så skal hans meninger da bli dømt på grunnlag av det!Kom med noe bedre! Det er ikke akkurat lett for noen som ikke har grunnleggende språkforståelse og merke feil, fordi de hører ikke at det er feil. det blir som å skrive en bok på et språk du aldri har hørt om før ved bruk av ordbok! 8834525[/snapback] Jeg er ikke fra senegal, eller holder på å lære meg norsk. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (Og et lite tips, prøv å være litt mer obs på skrivefeil, det er av og til litt vanskelig å lese innlegga dine.) 8825715[/snapback] Slenger meg på denne her, Vaio. Tror nok meningene dine hadde blitt mer respektert hvis du hadde forsøkt å skrive så korrekt som mulig. Mannen fikk kallenavnet «Kannibalen» i media da han ble dømt for å ha truet unge jenter med å spise dem. Han skal ha møtt jentene på internett. Politiet bedyret likevel at han ikke var farlig da han var på frifot. Dette er ingen spøk, og jentene det gjelder, oppfattet det ikke som spøk. Mulig kannibalisme er en problemstilling som er aktuell, sa Thorsen til VG den gang. 8825889[/snapback] Det jeg tipper Unge Thendrup ville fram til er at han ikke er noen kannibal, men kun en mann som har truet med å utføre kannibalske handlinger, og muligens har gjort det. Altså er kannibal en ukorrekt betegnelse på ham, og din post som klaget over "Snillist Idioti" [sic] trakk konklusjoner på feilaktig grunnlag. Uskyldig til det motsatte er bevist. 8834035[/snapback] Jeg vet ikke hva jeg skrev som er ukorrekt/unorsk, enn å har stavet kannibal feil. Han er dømt for "kannibalistiske" trusler, og jeg synes "nicket" Kannibalen passer godt. "Snillist Idioti" er en fin beskrivelse av et snillist straffesystem. Hvor mye ukorrekt norsk er det? Maken til uredelighet! Hva blir det neste kneppet? Go home hippies! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Han må jo være bevist skyldig i noe, siden han er i fengsel... Så kommer spørsmålet opp: Tjener vi noe på at han går løs? 8834650[/snapback] Han er ikke bevist skyldig i kannibalisme, derfor er "kannibal" en ukorrekt betegnelse. Jeg vet ikke hva jeg skrev som er ukorrekt/unorsk, enn å har stavet kannibal feil.Han er dømt for "kannibalistiske" trusler, og jeg synes "nicket" Kannibalen passer godt. "Snillist Idioti" er en fin beskrivelse av et snillist straffesystem. 8836077[/snapback] For eksempel skulle du ha skrevet "snillistisk straffesystem", men det blir flisespikking. Når det er sagt synes jeg du har skjerpet deg betraktelig i den siste posten din. Keep it up. Go home hippies! 8836077[/snapback] Hihi. Nå ble jeg fristet til å ty til tilsvarende språkbruk med grov generalisering og forenkling av alle som ikke deler min mening, men sist gang jeg antydet at noen hadde fascistiske tendenser på dette forumet ble innlegget mitt slettet, så jeg får vel holde meg for god til det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Jeg vet ikke hva jeg skrev som er ukorrekt/unorsk, enn å har stavet kannibal feil.Han er dømt for "kannibalistiske" trusler, og jeg synes "nicket" Kannibalen passer godt. "Snillist Idioti" er en fin beskrivelse av et snillist straffesystem. 8836077[/snapback] For eksempel skulle du ha skrevet "snillistisk straffesystem", men det blir flisespikking. Når det er sagt synes jeg du har skjerpet deg betraktelig i den siste posten din. Keep it up. Snillist er et substantiv. Snillistisk er et adjektiv. Er "Norge" et substantiv eller adjektiv? forsto du metaforen? Still not home? Endret 11. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Thend Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 I så fall skal det skrives snilliststraffesystem, i ett ord. Og kanskje burde du slå opp hva ordet metafor betyr. Men denne diskusjonen burde vel fortsettes i språkdelen av forumet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 For alt du/dere vet kan Vaio komme fra f.eks Senegal, og holder på å lære seg norsk, så skal hans meninger da bli dømt på grunnlag av det!Kom med noe bedre! Det er ikke akkurat lett for noen som ikke har grunnleggende språkforståelse og merke feil, fordi de hører ikke at det er feil. det blir som å skrive en bok på et språk du aldri har hørt om før ved bruk av ordbok! 8834525[/snapback] Jeg er ikke fra senegal, eller holder på å lære meg norsk. 8836014[/snapback] Ok, da har du bare noen utrolig rare/dårlige setninger Mange av de lignet slike jeg leser fra elever i klassen som nettopp er kommet fra Irak. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) I så fall skal det skrives snilliststraffesystem, i ett ord. Og kanskje burde du slå opp hva ordet metafor betyr. Men denne diskusjonen burde vel fortsettes i språkdelen av forumet. 8836659[/snapback] Herlighet.... Om dere ikke har et bedre noe bedre å komme med...så please.. ot: metafor -en, -er ord el. uttrykk brukt i overført betydning; billedlig uttrykk: 'lovens arm' er en metafor. Snillist straffesystem. Du kan ikke binde sammen tre ord... ?? f.eks. fysisk naturelement blir fysisknaturelemt? Endret 11. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå