Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust på Mitsubishi

Anbefalte innlegg

Vet noen om det er fullgalvanisert karosseri på den nye Outlanderen?

Har jo fått 12 års rustgaranti.

Har registrert at relativt nye biler fra Mitsubishi har rustangrep bl.a på bakskjermene. Er biler fra Mitsubishi spesielt utsatt for rust p.g.a dårlig kvalitet fra fabrikken, eller hvordan er det?

Det er dette som evnt. hindrer meg i å kjøpe meg en ny Mitsubishi. Noen som har samme synspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet noen om det er fullgalvanisert karosseri på den nye Outlanderen?

Har jo fått 12 års rustgaranti.

Har registrert at relativt nye biler fra Mitsubishi har rustangrep bl.a på bakskjermene. Er biler fra Mitsubishi spesielt utsatt for rust p.g.a dårlig kvalitet fra fabrikken, eller hvordan er det?

Det er dette som evnt. hindrer meg i å kjøpe meg en ny Mitsubishi. Noen som har samme synspunkt?

8579907[/snapback]

Alle nye Mitsubishi har Galvanisert karrosseri. Selv om et karrosseri er galvanisert så betyr ikke det at bilen ALDRI ruster! Dette gjelder forøvrig for alle bilmerker og modeller. Det som kan være litt av problemet er at folk flest sløver med understellsbehandling (Tectyl) Koster 3-4000kr, men sparer deg for så mye senere.

Det at du har registrert at nye Mitsubishier ruster i bakskjermene skjønner jeg ingenting av. Hvor har du hørt dette? Hvilke modeller er det du har hørt dette om?

Den modellen som har rustet mye i falsen på skjermene bak er 8. generasjon Galant, 97-03. Denne modellen er ikke lenger i produksjon og har ikke vært i salg på 4 år. Ellers har det ikke vært noe problem med rust i skjermer. Og ihvertfall ikke noe mer enn på noen andre bilmerker!

Mitsubishi er av Norges mest problemfrie merker. Ligger på 5. plass faktisk. På toppen ligger Toyota. Synd at du har fått et slikt bilde av Mitsubishi, og at èn ting du har hørt hindrer deg i å kjøpe en. Mercedes ruster jo mer enn Mitsubishi for eksempel. Og det er jo et merke som folk flest ser på som et luksusriøst status merke med topp kvalitet. (Slik er det ikke, de ligger langt under Mitsubishi når det gjelder kvalitet)

Håper du fikk noe vettug ut av innlegget mitt ;)

Lenke til kommentar

Kjenner en med den forrige outlander kjøpte den med engang den kom til Norge, alldri vært noe rust på den..

btw xtrail 2003 modell som jeg så på hadde en god del rust på undertellet, men viktig å ta en tecktyl behandling når bilen er ny da det er ikke nok ifra fabrikken pga den litt spesielle klimaet i norge og salt..

Lenke til kommentar

kjører du en japansk bil på østlandet hvor de salter om vinteren dreper du sakte men sikkert bilen med rust.

salt :thumbdown:.. tyskebiler spesielt vag = :thumbdown:. japanske biler generelt = :w00t::thumbup:

MERK dette gjelder ikke bare japanske biler . f.eks mercedes ruster det også samma med vag + mange flere bil merker

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Har selv kjørt Mitsibishi i mange år. Mine foreldre har 2 stk pr i dag, en 96 mod Lancer og en 88 mod L200. Disse bilene går på Østlandet, ikke noe rust på disse. At Mitsubishi skal ruste mer enn andre, har jeg liten tro på.

Har selv kjøpt en Outlander som jeg venter på, men kan ikke si at rust bekymrer meg i det hele tatt. Normalt stell og vedlikehold samt oppfølging av servicer forhindrer at rust kommer, passer man ikke på bilen, så ruster den uansett merke.

Lenke til kommentar
Har selv kjørt Mitsibishi i mange år. Mine foreldre har 2 stk pr i dag, en 96 mod Lancer og en 88 mod L200. Disse bilene går på Østlandet, ikke noe rust på disse. At Mitsubishi skal ruste mer enn andre, har jeg liten tro på.

Har selv kjøpt en Outlander som jeg venter på, men kan ikke si at rust bekymrer meg i det hele tatt. Normalt stell og vedlikehold samt oppfølging av servicer forhindrer at rust kommer, passer man ikke på bilen, så ruster den uansett merke.

8611190[/snapback]

jeg har da ikke sagt at mitsubishi ruster mer enn noe annet, faktisk liker jeg mitsubishi veldig godt spesielt starion og galant fra 1983-1987

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...