Hauge23 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hei. Har nå fått meg leilighet og skal ha inn diverse søtsaker =) Har ikke så mye peiling på multimedia utstyr so jeg vender meg til dere. Det jeg har tenkt er noe slik som det her: Prosjektor 11000 lerret 1000 Surround 4000 ps3 6000 kabel 1000? Muligens en bærbar pc som er HD ready. Som sagt har jeg ikke så mye greie på det her. Men vil tru att det blir mange kabler osv som ska opp til prosjektoren. Må vell da invistere i en reciver som jeg kan koble alt på. Har Kabel Tv som skal kobles till og. Hva ligger reciverane på? 2000?. Seter ca 4-5m fra der lerreten skal henge. Noen som har noen tips og triks? hvilken prosjektor bør jeg velge? osv. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
tZar Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Personlig syns det var noe som så galt ut med oppsettet ditt. Jeg ville helt klart å prioritert bort PS3 for å få et ordentlig lerret og bedre anlegg til å begynne med ... men må du ha PS3, og du har de pengene du har, så har du ikke mye valg. Kabler ja ... prøv deg frem her. Det er ikke sikker du merker mye forskjell på lydkabler ei heller med bilde. Se om du kan få testet forskjellige kabler og ta de du blir fornøyd med. Personlig syns jeg det er dumt å gi for mye for dette hvis jeg ikke merker forskjell. Når man har et anlegg til 4000 så holder ofte de billigste snørene. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
tZar Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ja, enten laken eller et ordentlig lerret, ikke noe midt i mellom, for det vil du sannsynligvis bytte ut ganske kjapt. Dreamscreen fra f.eks avshop burde være et ganske sikkert valg hvis du ønsker å dobble summen på lerretet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Skal du kjøpe reciever + høyttaler for 4000,-? Prioriter vekk PS3 og kjøp en reciever til 3000-4000 (feks. en Cambridge 540R V.2), noen skikkelig høyttalere og en subwoofer som prikken over I-en. Du vil nok få mye mer glede av et skikkelig anlegg enn en PS3. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det smarteste er nok å invistere i en Receiver med HDMI som støtter PCM og oppskalering, samt en projektor med HDMI. Da kan du kjøre alt igjennom der og slippe unna med 1 kabel, samt være mer sikker for fremtiden. En annen positiv ting er at de receiverene koster litt mer penger og du får bedre lyd på kjøpet. Så kjøp ett par gode fronthøytallere, ikke bruk penger på flere høytallere med en gang hvis budsjettet ikke strekker til. Du finner sikkert noen gamle høytallere til midlertidig surround. Senter kan vente, det samme kan sub. Da vil du få mye bedre lyd. Et godt tips kan vøre Dynavoice som komplett selger. De gulvstående til 2500,- har fått meget bra kritikk, også i fra fagpressen innen Hifi. Den vant beste budsjett høytaller i Lyd & Bilde i fjor. Lerret kan kjøpet på fargehandelen, bruk matt hvit maling til å begynne med, invister heller i lerret senere. Forslag: Forsterker: Sony STR-DA3200ES - 6500,- Høytallere: Dynavoice M65 - 2500,- Projektor: Benq PE 8720 - 12999,-, dette er absolutt den beste projektoren du kan kjøpe i forhold til pris i dag, den er satt ned i fra 55700,-, og nei det er ikke noe kødd. Meget bra og seriøs selger. Eller hvis de er tomme: Benq PE7700 - 7500,- (Satt ned fra 16.000,-) Kabler: Avshop - Alltid mange bra tilbud. Spesielt Real Cable Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det smarteste er nok å invistere i en Receiver med HDMI som støtter PCM og oppskalering, samt en projektor med HDMI. Hva skal man med HDMI på en reciever? Er vel bedre å kjøre bildet utenom recieveren hvis du ikke har veldig mange kabler og vil ha det ryddig? Jeg ville ikke anbefalt noe laken som lerret :S Blir ikke bra i det hele tatt, et hvilketsomhelst billig lerret er mye bedre, hvor stort trenger du forresten? Lagde selv mitt eget lerret, og det ble veldig bra og langt billigere enn hvis jeg skulle kjøpt en lerret i samme størrelse, er litt mer upraktisk da det vil veie en del mer og du får ikke akkurat noe rullgardinfunksjon Lenke til kommentar
julepils_4_life Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 projector hitachi 10000 så venter du litt med ps3 og tar el lerret ca 3000 men surrounden må du ut med mer hviss du ikkje skal ha noe elkjop hore greier d e penger ut vinduet. gå inn på hi fi klubben og finn ett pakketilbud.. bedre å kjøpe noe bra men ikkje masse dårlig på en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå