Matsuo_Taiki Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hey, Jeg jobber med et Dagbok programm, men sliter; jeg klarer ikke of få til noen laste opp bilder... Bilde skal kunne lagres og åpnes sammen med et *.txt og *.rtf... Finner ingen fungerende koder, og prøvd det meste jeg vet Jeg bruker Visual Basic Express 2005. Håper dere kan hjelpe meg ^^ Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Jeg formoder du benytter RichTextBox til dette. I så fall skulle følgende funksjon fungere, skjønt, en bedre versjon er å finne her (oversett fra C# til VB.NET med dette verktøyet): ' Eksempel: InsertImage(RichTextBox1, New Bitmap("C:\Marsface.jpg"))Public Sub InsertImage(ByVal Control As RichTextBox, ByVal Image As Bitmap) ' Merk: Denne funksjonen fører til at utkippstavlen blir endret. Dersom du vil unngå dette, ' kan du ta en titt i http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/CsExRichTextBox.asp. ' Hent formatet dette bildet lagres som Dim sFormat As DataFormats.Format = DataFormats.GetFormat(DataFormats.Bitmap) ' Sett utklippstavlen Clipboard.SetDataObject(Image) ' Verifiser at innliming er gyldig If Control.CanPaste(sFormat) Then Control.Paste(sFormat) Else Throw New Exception("The data format that you attempted site" & _ " is not supported by this control.") End If End Sub Bruk SaveFile("filnavn", RichTextBoxStreamType.RichText) for å lagre dokumentet og tilsvarende LoadFile for å åpne det igjen. Endret 10. mai 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Den funket, men det skulle helst ha vært slik at du kan legge inn flere filer, ikke bare en. XD Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Den funket, men det skulle helst ha vært slik at du kan legge inn flere filer, ikke bare en. XD 8582590[/snapback] Dersom du vil unngå å ha mange filer flytende rundt, kan du jo lage ditt eget filformat , en såkalt file archiver, benytte eksisterende formater eller anvende en database (Access, SQL Server, SQLLite, mySQL, ect.). Selv ville jeg nok gått for en database-løsning, helst med egne tabeller for tekst og bilder, slik at en unngår RTFs ineffektive bildelagringsfunksjon. Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Huff, jeg prøver og holde meg unna databaser... Gir meg bare vondt i hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå