Gå til innhold

Info om Hellgate: London-prising (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint at man i det minste har et valg, og at man kan spille Hellgate uten å betale for mer enn selve pakka om man har lyst. :)

8579793[/snapback]

og om en slipper å koble saken via inet for å kjøre lan-gruppe så kan det bli veldig pirat-vennlig...

Lenke til kommentar
Fint at man i det minste har et valg, og at man kan spille Hellgate uten å betale for mer enn selve pakka om man har lyst. :)

8579793[/snapback]

og om en slipper å koble saken via inet for å kjøre lan-gruppe så kan det bli veldig pirat-vennlig...

8580602[/snapback]

Spillet er laget av flere Flagship Studios, lille-Blizzard, så jeg tror nok ikke spillet vil ha noe problemer med å håve inn penger. ;)

Lenke til kommentar

8579793[/snapback]

8580602[/snapback]

Spillet er laget av flere Flagship Studios, lille-Blizzard, så jeg tror nok ikke spillet vil ha noe problemer med å håve inn penger. ;)

8580816[/snapback]

Jeg ser ikke helt poenget med en kommentar om hvor "pirat-vennlig" spillet blir. Har noen lyst til å være drittsekk og snylte på andre får det være deres problem. Normale oppegående mennesker betaler for seg, og jeg foretrekker å tro at langt de fleste er både normale og oppegående.

Jeg synes forøvrig det er fint at de oppererer med to prismodeller. De dekker to forskjellige kundegrupper på en gang. Smart. :)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med en kommentar om hvor "pirat-vennlig" spillet blir. Har noen lyst til å være drittsekk og snylte på andre får det være deres problem. Normale oppegående mennesker betaler for seg, og jeg foretrekker å tro at langt de fleste er både normale og oppegående.

8581734[/snapback]

De fleste normale mennesker tyr til pirat kopiering. Det er en del av menneskets natur.

Dessuten høres 10dulls i måneden bra dyrt ut. Trodde dette skulle bli noe ala Diablo 2 jeg da. Og siden Guild Wars klarer å kjøre gratis så burde jo dette spillet i teorien også være gratis. Det er tross alt ikke et MMO det er snakk om.

Lenke til kommentar
Dessuten høres 10dulls i måneden bra dyrt ut. Trodde dette skulle bli noe ala Diablo 2 jeg da. Og siden Guild Wars klarer å kjøre gratis så burde jo dette spillet i teorien også være gratis. Det er tross alt ikke et MMO det er snakk om.

8582380[/snapback]

Du kan spele det gratis då...

Lenke til kommentar
Dessuten høres 10dulls i måneden bra dyrt ut.

10 dollar er jo ikke så mye akkurat. Dessuten er det sikkert slik at hvis du kjøper mer enn en måned så får du x antall dollar i avslag pr. måned. 10 dollar er vel sånn ca. 60,- kr, så det er ikke så fryktelig mye. Men det tilsvarer jo 720,- kr i året og for den prisen kan man jo nesten kjøpe to nye dataspill.

Lenke til kommentar

8581734[/snapback]

De fleste normale mennesker tyr til pirat kopiering. Det er en del av menneskets natur.

8582380[/snapback]

Det er en del av menneskets natur å piratkopiere? Det var jo et godt argument. Kan du vise til noen som helst form for statistikk som viser dette?

*Redigerings*

Les artikkelen en gang til. Gratisversjonen vil ligne på systemet i Guild Wars. Betalversjonen vil gi langt mer i form av bl.a nytt materiale og 24 timers kundestøtte.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
får tilgang på det beste utstyret i spillet

vil det være slik at man må bruke betalversjonen for å få det beste utstyret, eller får de som betaler automagisk det beste utstyret når de lager en figur?

Vi kan vel regne med at man bruker den kjente '10gange dollar' regelen og at det vil koste 100,- mnd. her i norge.(~10$=~10£=~100NOK ser ut til å være en standard)

Fortsatt skeptisk til hvordan dette vil bli, de har lovet et spill for oss diablo2-spillere og det setter lista høyt, og hvis de ikke har husket og ta med en hardcore-mode blir jeg utrolig skuffa.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lista på forskjeller mellom elite og gratis er som følger:

Free Play:

-Does have customer support but it isn't 24/7 premium customer support.

-Can play with elite players in all areas of the game that come with the shipped game but not in new areas added post launch.

-Can not use 'elite' items. It should be noted that elite items are not more powerful/unbalanced items but rather have flashier appearances or simply new items that still fit in the overall balance scheme.

-Includes patching/balance updates. (in case that's not obvious)

-On the same secure servers as 'elite' players.

Elite:

-Regular content updates, small ones every month and large ones every three months. (ie. new quests, dungeons, weapons, monsters, etc. that can only be accessed by elite players.)

-Elite content will access higher

-Can create guilds.

-24/7 Cust. Supp.

-More character slots/larger shared stash

-Additional play modes, hardcore, pvp, rp, etc..

-Hopefully there will never be server ques but -if- there are then elites get priority.

Altså spiller alle på samme server, men har ikke samme goder. F.eks har de som bruker gratisløsningen kun 3 character slots mens de som betaler får 12. Ongoing content er nok den største forskjellen etter man regner med character slots, og det er egentlig det eneste spillet som har det nå for tiden, men tiden får vise hvor bra dette egentlig kommer til å fungere. Også: free play har delt stash på kontoen for 20 items der elite får 40.

Utenom dette: Hellgate: London har IKKE LAN funksjon med. Dette er for å unngå piratkopiering og multi via f.eks hamachi. Og hvis man vil klage over at 10 dollar er mye i måneden kan man se hvor mye man spiller andre MMOer og heller droppe en av dem. For å spille WoW i det hele tatt betaler man 15 dollar i måneden. Man kan kjøpe Hellgate: London og spille alt man kan spille i singleplayer gratis på nett sammen med alle andre.

Hvis folk lurer på noe, spør eller stikk til http://www.hellgateguru.com og les på forumene eller wikien vi har. : )

Lenke til kommentar

ok, så man _MÅ_ ha elite konto, hvem gidder vel å spille softcore. Desverre kommer jeg nok til å investere i det, heldigvis blir det lettere å mule med shared stash.

EDIT: stokka om på noen ord.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
ok, så man _MÅ_ ha elite konto, hvem gidder vel å spille softcore. Desverre kommer jeg nok til å investere i det, heldigvis blir det lettere å mule med shared stash.

EDIT: stokka om på noen ord.

8814077[/snapback]

Desverre blir det litt sånn. Tre characters er litt lite for ganske mange samtidig som at folk vil spille hardcore. Men jeg tror nok ongoing content blir verdt det. Det finnes så langt ingen spill som egentlig har det. Jeg husker da WoW skulle få wardrobe. Det tok ett år. Men hvis man spiller det mye ser jeg ikke at det er noe stort offer. Det blir antageligvis rundt 70 norske kroner i måneden. Det er ingenting når man tenker på hvor mye ting koster for tida. Det er mindre enn et kinobesøk. Det er uansett ikke verre enn at man kan spille gratis i et par måneder og så betale for elite etterhvert hvis man liker det og vil ha mer.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at klassene i Hellgate: London virker som en utrolig dårlig rip-off av Diablo?

Evoker: Sorcerer

"A fragile but powerful long ranged spellcaster that does massive damage, but is vulnerable when cornered. Example: Arc Legion casts multiple streams of lightning from the character's focus device, hitting several enemies or the same enemy multiple times."

Summoner: Necromancer

"A character that fights indirectly, summoning and managing minions to fight for the caster, and using damage over time weapons. Example: Summon Shrieker summons flying demons that attempt to attack and dive-bomb your enemies."

Blademaster: Barbarian

"An offensive melee character, with few defensive skills but packing a lot of damage. Example: Whirlwind causes the character to spin like a top, swords outstretched, damaging everything nearby."

Marksman: Amazon

"The proverbial first-person shooter character, with many skills to enhance his or her weaponry. Example: Sniper Stance locks the character in place but provides a range bonus and sniper scope."

Shapeshifter: Druid

Crusader: Paladin

"A more defensively oriented melee character, doing less damage but gaining bonuses when surrounded by enemies. Example: Holy Fire Aura adds fire damage to your sword, based on how many enemies are within a given radius around you."

Recon: Assassin

Bare guardian og engineer er klasser jeg ikke kan trekke direkte paralleller til Diablo sine klasser, til tross for at konseptene henholdsvis er like paladin og necromancer.

Beskrivelsene er fra Wikipedia.

Jeg er klar over at det i stor grad er de samme personene som står bak de to spillene, men enkelte trekk ved dette spillet minner mer om en futuristisk videreutvikling av Diablo 2 enn noe annet.

Fake edit: Jeg ser for øvrig frem til spillet, og storgleder meg til å spille enda et hack 'n slash-spill fra mesterne av sjangeren. Bare en liten tanke som streifet meg.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen Recon class. Kun 6 classes, 2 per faction. Og de er alle typiske klasser i et spill som dette. Hellgate: London er D2s spirituelle oppfølger. De ønsker å videreutvikle sjangeren Dave Brevik startet med Diablo. : )

Utenom det: ja, de er ganske like, men det er vel mer setting og gameplay det går ut på IMO.

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir et dødsbra spill, så jeg har ingenting imot å betale en månedlig avgift. Det er jo et online-spill i multiplayer, og krever masse arbeid og folk for å holde vedlike.

Men sannsynligvis spiller jeg bare singleplayer-campaign uansett, er ikke noe god på multiplayer skytespill.

I PCGamer står ei lengre liste med forskjeller på Elite og Normal. Bl.a. får man en leilighet å bo i, hva nå enn det er godt for.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Jeg tror det blir et dødsbra spill, så jeg har ingenting imot å betale en månedlig avgift. Det er jo et online-spill i multiplayer, og krever masse arbeid og folk for å holde vedlike.

Men sannsynligvis spiller jeg bare singleplayer-campaign uansett, er ikke noe god på multiplayer skytespill.

I PCGamer står ei lengre liste med forskjeller på Elite og Normal. Bl.a. får man en leilighet å bo i, hva nå enn det er godt for.

Det sikkert alle som har spelt det veit no er at for spele online må man ha ein ekte serialkey, mens for få tilgong til det beste av beste må man betale ei månadleg avgift, men man hr full muligheit til å spele online utan å betale for anna enn spelet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...