Gå til innhold

Age of Conan, hvilken class vil du spille?

Hvilken klasse vil du spille i AoC?  

557 stemmer

1. 1. Hvilken klasse vil du spille i AoC?

• Priest of Mitra
      46
    • Scion of Set
      10
    • Druid of the Storm
      21
    • Bear Shaman
      27
    • Barbarian
      78
    • Assassin
      79
    • Ranger
      61
    • Guardian
      35
    • Conqueror
      37
    • Dark Templar
      32
    • Herald of Xotli
      31
    • Demonologist
      26
    • Necromancer
      51
    • Lich
      23

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Kommer nok til å teste et par klasser den første dagen, så bestemmer jeg meg nok for en klasse etterpå. Men det blir nok mest sannsynligvis ranger.

9264030[/snapback]

Det blir ikke så lett å gjøre det første dagen, etter det er en ca 10 timers spill før du når lv 20 og faktisk velger den endelige klassen din.

Lenke til kommentar

Det blir ikke så lett å gjøre det første dagen, etter det er en ca 10 timers spill før du når lv 20 og faktisk velger den endelige klassen din.

9649242[/snapback]

quoter min egen post, oopus forklarer jo at denne 1-20 delvis singelplayer delen bare gjelder hver archtype, so om du har fullført de 20 første levlene som rouge, kan du skippe dem om du velger feks ranger først og assasin senere. Men om du vil spille en soldier må du gjøre 1-20 om igjenn. Jeg personlig har ikke funnet ut hvor dette står, så oopus kan du linke denne infoen på noe måte?

Lenke til kommentar
quoter min egen post, oopus forklarer jo at denne 1-20 delvis singelplayer delen bare gjelder hver archtype, so om du har fullført de 20 første levlene som rouge, kan du skippe dem om du velger feks ranger først og assasin senere. Men om du vil spille en soldier må du gjøre 1-20 om igjenn. Jeg personlig har ikke funnet ut hvor dette står, så oopus kan du linke denne infoen på noe måte?

9655917[/snapback]

Tja, her er det hvertfall en quote fra Athelan.

Since the content will be different for each of the four archetypes, you'll need (and want!) to play through the singleplayer part for the first time you create a new archetype. If you choose to create a new character of an archetype you've already "completed", you might have the option to skip the singleplayer part and hop straight into the online world, slightly less powerful then if you would have played through the singleplayer stuff.
Lenke til kommentar

Er Ranger virkelig den eneste klassen som baserer seg på ranged combat?

Vi har altså 7 casterklasser, 6 meleeklasser og 1 eneste ranged?

Jeg veit at de fleste har muligheten til å anvende et ranged våpen, men det er skuffende om Ranger er den eneste som totalt baseres på det..

Er jo ikke rart at mange vil være ranger da, hvis det er den eneste klassen som kan gjøre en brukbar jobb med langbuen!

Endret av mr. Zilter
Lenke til kommentar
Er jo ikke rart at mange vil være ranger da, hvis det er den eneste klassen som kan gjøre en brukbar jobb med langbuen!
Aye! Tenkt akkurat det samme selv. I tillegg er Ranger den klassen som finnes hos alle "nasjonalitetene" (Stygians, Cimmerians, Alquilonians). Derfor er dette den totalt sett den flest vil være.

Det var tildigere en klasse til på ranged missile (Waylayer). Denne ble konsolidert bort i den "store konsolideringen" for et snaut år tilbake.

Det så veldig fancy ut med alle klassene på papiret, ingen tvil om det. Men litt sunn fornuft sier at dette ville være et mareritt å holde balansert og interessant. Så konsolideringen gjorde spillet mer balansert og hver klasse mer mangfoldig. Waylayer f.eks var en rein armbrøst klasse kan jo hende at man ville savne rekkevidden etc. til ei fancy langbue. Men Waylayer klinger jo utrolig kult da :)

Er Ranger virkelig den eneste klassen som baserer seg på ranged combat?

Vi har altså 7 casterklasser, 6 meleeklasser og 1 eneste ranged?

Jeg veit at de fleste har muligheten til å anvende et ranged våpen, men det er skuffende om Ranger er den eneste som totalt baseres på det..

Personlig synes jeg også det er i overkant med reine casterklasser. Forbinder Conan, med mer lav-fantasi (og derav melee, ranged missile). Men forhåpentligvis vil vi få se endel variasjoner innen Ranger klassen.
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg også det er i overkant med reine casterklasser. Forbinder Conan, med mer lav-fantasi (og derav melee, ranged missile). Men forhåpentligvis vil vi få se endel variasjoner innen Ranger klassen.

Nå er jo både Herald og Lich Meele med nerkamp spells. Så er jo ganske forskjellig fra de øvrige mage archtype classene. Bear shaman fokuserer på meele, og Scion of Seth har også en del nærkamp skills. Så 7 rene casterclasses er det jo neppe.

Ang at det kun er en ranged class, Både wow og Lotro har kun en som spesialiserer seg i bue/armbryst bruk. Så er vel ikke spesielt vanelig med flere ranged (siden dere ikke tenker på castere som ranged) skal sies at jeg ikke vet detaljene om classes i de andre større spillene,

Lenke til kommentar
Nå er jo både Herald og Lich Meele med nerkamp spells. Så er jo ganske forskjellig fra de øvrige mage archtype classene. Bear shaman fokuserer på meele, og Scion of Seth har også en del nærkamp skills. Så 7 rene casterclasses er det jo neppe.

Ang at det kun er en ranged class, Både wow og Lotro har kun en som spesialiserer seg i bue/armbryst bruk. Så er vel ikke spesielt vanelig med flere ranged (siden dere ikke tenker på castere som ranged) skal sies at jeg ikke vet detaljene om classes i de andre større spillene,

Skal vi se ^^

1. Ranger.

2. Necromancer.

3. Demonologist.

4. Priest of Mitra.

5. Druid of the Storm.

Er vell disse som kan kalles "ranged" klasser? Hvis jeg ikke har glemt noen. ^^

Lenke til kommentar

En Barbarian er en muskuløs stridsmann som fokuserer på en kombinasjon av rå styrke og panterliknende agilitet for å beseire sine fiender. De er spesialisert i tohåndsvåpen for å yte maksimal skade ved sammenstøt og nesten alle angrep er områdebaserte (aoe). En Barbarian mestrer avfeiende og ville slag med sitt våpen,og prøver å knuse så mange fiender som mulig ved å bruke færrest mulige slag.

En Barbarian har også en list som de fleste av deres fiender ikke krediterer de for. Via skitne slosskamper i gaten og barslagsmål har Barbarianen også lært seg mange skitne knep som gjør at også de kan være en upålitetelig og bedragersk fiende, som lett kan knipe motstanderen sin på et uventet tidspunkt.

Dette er hvorfor jeg skal spille barbarian! ;)

Lenke til kommentar
Det er helt klart rogueklassen som er mest populær her, ja. Litt kjipt hvis "alle" vil være det samme, men det løser seg vel av seg selv etter hvert.

Det vil jo alltid være noen klasser som er mer populære enn andre.

For øvrig har jeg igjen problemer med å bestemme meg, og lurer nå på om jeg skal gå for en Druid of the Storm og en Mage-type av noe slag. :|

Kommer sikkert til å ombestemme meg enda flere ganger før release.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...