eJoJ Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Så da er spørsmålet nå som enda en ruter fra nextgentel har gått fyken. Hvilke rutere er det nextgentel oppererer med pr dags dato, hvilke har dere andre fått tillsendt fra nextgentel de siste 3/4 månedene. Jeg hadde/har Zyxel Prestige 660RU-T3(v1) Ha med produsent og modellnummer, version er ikke en nødvendighet men tas imot med takk Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 etter hva jeg husker så får du opp bilde av alle routerne hvis du går inn på endring.nextgentel.no Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Du får Speedtouch 516i eller 546i mest sannsynelig. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Pretty much det samme som alle de andre aktørene mener jeg... mye speedtouch og zyxel som går igjen mellom de forskjellige. Netopia Cayman 3347 Netopia Cayman 3357w (jeg ble plutselig veldig usikker på modellnummeret på begge disse to... ingen garantier) Zyxel Prestige 660 Thompson speedtouch 510i Thompson speedtouch 516i Thompson speedtouch 546i Thompson speedtouch 585i Dete er tatt fra husk, så modellnavn er ikke nødvendigvis 100% nøyaktig/fullstendig. Det er vel alt av ADSL rutere (for du spurte vel kun om rutere for ADSL) som sendes ut nytt nå. Det er noen andre modeller som folk har allerede, sånn som den endre netopia modellen, og cisco rutere, men det er ikke meg bekjennt at disse fortsatt sendes ut. Men... hva du får av utlån fra Nextgentel er vel strengt tatt opp til dem å bestemme. Kanskje du dog kan påvirke valget til en viss grad. kan være verdt å spørre. -Stigma Endret 10. mai 2007 av Stigma Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Da jeg jobbet der for et års tid siden, mener jeg å huske at mange av de som hadde Zyxel kun kunne ha Zyxel, da de ikke hadde PPPoE men VLAN mot DSLAM. Men dette er jo en stund siden nå da... Mulig de har begynt å bruke Zyxel også på PPPoE nå.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Zyxel funker fint både på PPPoA og PPPoE den, likesom speedtouch'ene. Hva mener du med VLAN mot DSLAM? Det eneste jeg har vært borti som "låser" deg fast til en bestemmt ruter er det som en kompis av meg opplevde: Tidlig i ADSL eraen så bruke en del av aktørene cisco 4-linjers kort. De tok bare cisco rutere. Nå skal zyxel 660'en også fungere med disse, men utenom den så kjenner jeg ingen "vanlige ISP rutere" som fungerer mot de linjekortene. heldigvis er det gammel teknologi som fases ut over tid -Stigma Endret 10. mai 2007 av Stigma Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har tidligere hatt en ymse modem fra dem, og nå får jeg zyxel p660 som jeg skal legge i en safe til routern jeg bruker nå må sendes inn til reperasjon... Fikk tilogmed dekt frakt begge veier etter litt masing Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Zyxel funker fint både på PPPoA og PPPoE den, likesom speedtouch'ene. Hva mener du med VLAN mot DSLAM? -Stigma 8580807[/snapback] Har ikke så mye peiling på det, men det var en sær løsning en del kunder hadde (fra et eller annet oppkjøpt selskap). Antar det funker mye på samme måten som port basert VLAN på en switch. Tror ikke kundene hadde noe brukernavn eller passord for autentisering mot DSLAM, de måtte bare ligge på riktig port. Men som sagt... nå er jeg på tynn is. Jeg jobbet der bare noen måneder for å si det sånn... edit: Kan det være at 802.1Q ble brukt i stedet for PPPoE eller noe sånt? Endret 10. mai 2007 av erikindre Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg hadde problemer med linjen min forrige uke, da fikk jeg en Thomson speedtouch 510i. Men det var jo selvfølgelig ikke routeren som var defekt så den fikk de til tilbake. Har bestilt ADSL2 nå så da får jeg vel en 516i eller 546i? Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Om det er Firstmile kundene du tenker på så kjørte de med ldap, med posnummer og mac adresse til modemet som autensiering, husker det var mye krøll med oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå