Rabbid Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Trenger en variant av Linux som kun inneholder CLI for å installere på en 256MB minnepinne. Pennen skal brukes til recovery-greier (og for utforskning) og siden jeg er ganske stødig i terminal og vil ha en rask og liten løsning synes jeg dette ville passe perfekt. Det ville vært en fordel om den ville vært Debian-basert, men det er bare siden jeg kjører Ubuntu på denne maskinen her selv og vil ha "apt-get" :-P Ville også vært fint om distroen inneholdt litt recovery-, nettverks-programmer og andre greier som kunne vært nyttig. Har hørt om DSL, men den inneholdt litt for mye ting som jeg ikke trengte. Endret 10. mai 2007 av -XaHc- Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Ta en titt på SLAX. SLAX er baset på Slackware har et ganske snedig system utvide systemet jeg mener også kan brukes til å fjerne ting du ikke trenger. Den kommer også i en versjon uten GUI. SLAX Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Ta en titt på SLAX.SLAX er baset på Slackware har et ganske snedig system utvide systemet jeg mener også kan brukes til å fjerne ting du ikke trenger. Den kommer også i en versjon uten GUI. SLAX 8583131[/snapback] Prøvde den, men fikk ikke installert på minnepinne... Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 http://applications.linux.com/applications...37.shtml?tid=13 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 http://applications.linux.com/applications...37.shtml?tid=13 8583444[/snapback] Har allerede lest den... Får bare feilmelding fra BIOS om at den ikke kan boote fra USB-enheten. Fikk det til å funke med DSL (installert via installer på Live-CD), men den er litt buggy og rar og vil helst ha noe ala SLAX Frodo. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg brukte denne metoden for å legge inn SLAX på min USB-disk for testing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå