Gå til innhold

Løst.. Fjerne adresselinja fra IE?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan jeg kan fjerne adresselinja i IE på et par maskiner i domenet her?

Og nekte brukerne å skru den på igjen..

Poenget er at de bare skal få åpnet bokmerkene.

Endret av rockechris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du får nektet dem å skru det på igjen, men du kan få fjernet den med en .reg-fil.

Last ned regmon fra sysinternals, slå den av og les av hvor i registeret den endrer seg. Så eksporterer du strengen og legg den opp på serveren.

Så lager du en ny gruppe i AD og redigerer login-scriptet dens til å starte den fila.

Uansett tror jeg ikke du får nektet dem å gå på andre sider. Uansett om man ikke har adresselinja kan man komme til den sida man vil ved å skrive "iexplore <url>" i kjør

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Uansett tror jeg ikke du får nektet dem å gå på andre sider. Uansett om man ikke har adresselinja kan man komme til den sida man vil ved å skrive "iexplore <url>" i kjør

8579301[/snapback]

Tviler på at disse brukerne kan det.. De er ikke veldig datavante.. ;)

Fant denne, som Microsoft nevner her:

20.14942741 IEXPLORE.EXE:2128 OpenKey HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions NOT FOUND

Men den finnes ikke på min PC..?

Endret av rockechris
Lenke til kommentar

Selvsagt gikk det an å gjøre dette i Group policyen, se bildet.

Den andre måten var

reg add "\\*maskinnavn*\HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions" /v NoToolBarOptions /t REG_DWORD /d 1 /f

reg add "\\*maskinnavn*\HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions" /v NoLinkBar /t REG_DWORD /d 1 /f

reg add "\\*maskinnavn*\HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions" /v NoAddressBar /t REG_DWORD /d 1 /f

på serveren.

post-43910-1178896199_thumb.jpg

Endret av rockechris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...