rockeroff Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Er det noen som vet hvordan jeg kan fjerne adresselinja i IE på et par maskiner i domenet her? Og nekte brukerne å skru den på igjen.. Poenget er at de bare skal få åpnet bokmerkene. Endret 10. mai 2007 av rockechris Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Tviler på at du får nektet dem å skru det på igjen, men du kan få fjernet den med en .reg-fil. Last ned regmon fra sysinternals, slå den av og les av hvor i registeret den endrer seg. Så eksporterer du strengen og legg den opp på serveren. Så lager du en ny gruppe i AD og redigerer login-scriptet dens til å starte den fila. Uansett tror jeg ikke du får nektet dem å gå på andre sider. Uansett om man ikke har adresselinja kan man komme til den sida man vil ved å skrive "iexplore <url>" i kjør Endret 10. mai 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Uansett tror jeg ikke du får nektet dem å gå på andre sider. Uansett om man ikke har adresselinja kan man komme til den sida man vil ved å skrive "iexplore <url>" i kjør 8579301[/snapback] Tviler på at disse brukerne kan det.. De er ikke veldig datavante.. Fant denne, som Microsoft nevner her: 20.14942741 IEXPLORE.EXE:2128 OpenKey HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions NOT FOUND Men den finnes ikke på min PC..? Endret 10. mai 2007 av rockechris Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Selvsagt gikk det an å gjøre dette i Group policyen, se bildet. Den andre måten var reg add "\\*maskinnavn*\HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions" /v NoToolBarOptions /t REG_DWORD /d 1 /f reg add "\\*maskinnavn*\HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions" /v NoLinkBar /t REG_DWORD /d 1 /f reg add "\\*maskinnavn*\HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions" /v NoAddressBar /t REG_DWORD /d 1 /f på serveren. Endret 11. mai 2007 av rockechris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå