Gå til innhold

erfaring med denne skjermen?

kjakan_mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

den har ganske elendige spesifikasjoner (sikkert en gammel skjerm?)

0,31mm dot pitch er uholdbart mye.(kornete bilde)

1280*1024 73hz

1680*1200 62hz

du vil altså ikke få flimmerfritt bilde i noen av disse oppløsningene.

vurderte samme skjermen (800kr?) men synes rett og slett den er for dårlig til i hele tatt være verdt pengene.

Lenke til kommentar

Men er man ipåsliten å spørr hele tiden,

får man ingen svar kjakan! :lol:

Hva skal du med alle erfaringene med de

forskjellige skjermene? Skal du ha 10stk?

Da må du ha et meget bra skjermkort :dude:

eller 10 maskiner :lol:

Jeg står for signaturen min, den er en av de beste.

Men som sagt den går ikke under masing og masing.

:STFU: Kjakan :lol:

Sarge :evil:

Lenke til kommentar

hei..

du stian:

Jeg har kanskje spurt om max. 4-5 skjermer, og jeg vil ha en skjerm som er litt bra når jeg først kjøper en! :)

er ikke så rik jeg vettø! :wink:

jeg har kanskje spur om 7-8 ting tilsammen i skjermkategorien, men det handler ikke bare om "erfaringe"! :)

Jeg driter i om jeg maser, bare jeg får en skjerm jeg er fornøyd med..

jeg er sikker på at mange her mener det samme.

takker forresten til alle de som har gitt meg seriøse svar :)

mvh. Kristian Skjøtt. 8)

Lenke til kommentar
hei..

du stian:

Jeg har kanskje spurt om max. 4-5 skjermer, og jeg vil ha en skjerm som er litt bra når jeg først kjøper en!  :)    

er ikke så rik jeg vettø! :wink:  

jeg har kanskje spur om 7-8 ting tilsammen i skjermkategorien, men det handler ikke bare om "erfaringe"! :)  

Jeg driter i om jeg maser, bare jeg får en skjerm jeg er fornøyd med..

jeg er sikker på at mange her mener det samme.

takker forresten til alle de som har gitt meg seriøse svar :)  

mvh. Kristian Skjøtt. 8)

Men det virker jo som interessen for å komme med fordeler/ulemper synker - mulig det er fordi du velger skjermer som er av dårlig kvalitet.

Når du først skal kjøpe en skjerm (19" ->) ville jeg iallefall valgt en skjerm det går an å bruke. Har du ikke råd til en 19" skjerm over 2000kr. burde du vente et år å spare - det vil det være verdt.

Skjermen er jo det viktigste. Så mitt råd er å kjøpe en god, dyr skjerm. Alle skjermene du har spurt om har dårlige spesifikasjoner, kanskje ikke så rart når de koster ca. 2000kr. - alle sammen.

Vent et år og kjøp en 19" til 4-5000kr. Det gjorde iallefall jeg, når jeg investerte i en Panasonic PanaSynch :)

Lenke til kommentar
ok..

ombestemte meg!

nå har jeg heller holdt av en (20” Viewsonic G800).. :D  

takk for advarselen!.. :)  

men..hva syntes du/dere om den andre skjermen jeg skal kjøpe?

(20” Viewsonic G800)..

takker for svar!

Mvh. Kristian Skjøtt.  8)

Hvorfor ikke heller kjøpe en lcd skjerm. Ikke vær så opptatt med størrelsen men gå heller ned i størrelse for å få en bedre skjerm.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller kjøpe en lcd skjerm. Ikke vær så opptatt med størrelsen men gå heller ned i størrelse for å få en bedre skjerm.

Helt enig. Skulle jeg valgt skjerm nå hadde jeg godt for en Xelo 17" til ca. 4500kr. Det er veldig billig, siden dette egentlig er en Samsung 171s som koster 6000kr.

Gode spesifikasjoner, god pris, fint utsende. Jeg ville godt for den!

Her er en del erfaringer fra div. brukere her på forumet:

Howard

Har nå brukt Xelo 17" skjermen i et par timer, og her er inntrykkene så langt:

- Billedrør fra Samsung, trolig nøyaktig det samme som sitter i Syncmaster 171S (specs'ene er også like).

- Helt ok specs, <25 ms respons, 350:1 kontrast, 150 grader betrakningsvinkel.

- Stilig utseende, i "ekte" sort farge (ikke "Chieftec-sort" ).

- Litt billig følelse, fot i billig hardplast og noe "skranglete" ved justering av skjermen

- Ikke ett-trykks autojustering av bilde

- Litt tungvint å navigere menyer, men de fungerer (trolig en tilvenningssak).

- Innebygde høyttalere (don't expect much! )

- Ikke mulig å justere i høyden, men skjermen kan "vippes"

- Mangler DVI, men billedkvaliteten er likvel veldig god (Det er ikke så stor forskjell på DVI og analog som endel skal ha det til). Krever litt eksperimentering med brightness/contrast, avhengig av hvilket skjermkort som benyttes. Kjører nå med brightness 52 og constrast 60, som ser bra ut på et Hercules Radeon 9700 Pro.

Alt i alt er dette mye skjerm for pengene for 4500 kroner. Benytter du mest "2D-applikasjoner" vil en LCD-skjerm fortone seg som himmelen i forhold til CRT. De er rett og slett sylskarpe på tekst, faktisk så skarpe at det tar litt tid å venne seg til etter å ha benyttet CRT-skjermer en tid.

pgressum

Har prøvd skjermen litt selv og sammenliknet den med en Viewsonic VG181. Jeg må dessverre si at min langt dyrere ViewSonic VG181 ikke er like bra på billedkvalitet og lysstyrke. Kontrasten ser også bedre ut på Xelo skjermen. Bruker RADEON 8500 på ViewSonicen og GF2 kort på Xelo skjermen som ikke skulle gi Xelo skjermen noen fordeler i alle fall...

Det kommer forholdsvis klart frem at det i stor grad er en Samsung skjerm, men bare solgt under et annet merke.

Alt i alt en veldig bra skjerm for pengene.

Link til skjermen: http://www.quad.no/shop/htmlDetaljer/QUAD_17.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...