cozmos Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 skal hente meg en liten hundevalp i nærmeste framtid. kjørerturen blir ganske lang (4-6 timer tilbake), og lurte på om det er noe spesielt annet enn det helt åpenbare jeg bør ta hensyn til når jeg skal ha hunden med tilbake? Lenke til kommentar
jegskaldet Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Forbrede deg på at den søte valpen din kommer til å spy i bilen din Endret 10. mai 2007 av jegskaldet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 så lenge du sørger for å ha pledd som den kan ligge på og at den har det comfy så går det nok bra skal du nok se Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Bur eller bilbelte er påbudt ved hund i bilen, hvis jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Sett den i et bur med et underlag som er enkelt å ta ut dersom ulykken er ute og den gjør fra seg eller kaster opp inni der. F. eks en matte med et avtagbart trekk eller et pledd som du kan bytte med et ekstra pledd du har med. De fleste valper liker ikke å kjøre bil så det er mye mulig den skriker litt, men da bare lar du den være og gir den ingen oppmerksomhet. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Du bør stoppe og lufte valpen værtfall en gang i timen (hvis ikke den sover da). Da er du temmelig sikker på at du ikke får spy eller tiss i bilen Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Uttale fra en stor svensk oppdreter: "Det er viktig at første turen blir en bra opplevelse for valpen. Den bør få site og ha nærkontakt med noen. Enten på fanget eller rett ved siden av, sånn at den kjenner seg trygg. Ellers kan bilkjøring bli et problem". Husk å lufte ofte dersom den er våken. Har selv hentet noen valper oppimellom årene, og i grunn aldri hatt noen problemer,bare ta tiden til hjelp så går dette kjempe bra. Lykke til Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 så ha den i et bur er en dårlig ide? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ville nok ikke hatt den i bur så raskt.. Buret er noe en må venne hunden til, og den må faktisk like å være der. Om den blir tatt rett fra moren inn i en bil og inn i et bur så vil du nok få problemer med både bur og bil senere.. Beste måten er å ha med en person til som kan ha den på fanget og gi den oppmerksomhet, husk drikke men ikke gi den mat på turen pga spying). Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 så ha den i et bur er en dårlig ide? 8590484[/snapback] Jeg ville ikke anbefalt det, men har aldri prøvd, aså har vel egentlig ikke grunnlag til å utale meg der. Men har du muligheten så ha hunden så nærme at du kan ta på den, så den kjenner din nærhet,som gir trygghet. Hentet nylig en Nuffe-valp,hun sov hele veien hjem,og har elsket å kjøre bil siden. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 så da kan jeg ha den liggende på et håndkle eller 5 i baksetet da? fruen skal jo være med på turen også, så da er vel det beste at hun sitter bak med den? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det er neppe hans/hennes første kjøretur, de fleste seriøse oppdrettere gjør sitt beste for å venne dem til å være i bil og bur osv. før de blir hentet, så det at det ligger helt og fullstendig på deg å gjøre det en positiv opplevelse er ikke sant. Omtrent alle oppdrettere jeg kjenner tar dem ut på kjøreturer med jevnt mellomrom, så de skal være vant med det. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Valpen tar ikke skade av å kjøre i bur, og den kommer mest sannsynlig ikke til å få traumer og frykt for buret. Selvfølgelig skal den føle seg trygg osv, men hvor mange kan trene på å være i bur i to-tre uker før de begynner å kjøre med bikkja? Min erfaring er at valper som får være løs i begynnelsen i bilen slapper mindre av enn om de er i bur, fordi de kan kravle rundt og stresse. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 takker for alle tips. kjøreturen gikk bra - ingen spying eller annet fanteri i bilen (heldigvis). ble til at madammen hadde liggende over fanget eller ved siden av seg i baksetet. ble 5 stopp og den poopet 1 av den legger ved et bilde av den nyinskaffede dyret som ble tatt hos familie der vi hentet før hjemturen. -stort bilde Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Rottweiler umh... det er rottweiler sant? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Rottweiler umh... det er rottweiler sant? 8618428[/snapback] jau, ei tispe 2.5 mnd tror jeg hun er Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Næmmen Den var herlig. Glad det er flere enn meg som liker rottiser Får meg til å tenke tilbake når våre hunder var små for ikke så lenge siden.. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 noen tips ang. leker eller noe? den mister så fort interessen virker det som - og begynner å 'kjede seg' Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Noe den kan tygge på! Det reddet oss da min hund var liten Gjerne noe med lyd også, de er veldig fascinert av det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå