Iverss Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Som topic sier. Noen som vet om noe trim til RS2? Evt noe annet som passer? ) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er ikke det 4 takter ? Isåfall er det få trim muligheter og veldig dyrt å trimme. Sats på drev Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er ikke det 4 takter ? Isåfall er det få trim muligheter og veldig dyrt å trimme. Sats på drev 8579306[/snapback] Like vanskelig å trimme en 2-takter som en 4-takter. (hvis du tenker sånn den kommer originalt i Japan/Italia.) Det er nok en 4-takter ja. Det du kan gjøre er og porte eksosportene (file de ut en 2-3mm på hver side) Har du ikke peiling på dette så få noen til å gjøre det for deg! Du kan kjøpe et effektanlegg, gir nokså lite effekt men gir litt. Du må også belage deg på mange tusen kr. Som hurt sa, en mulighet er å dreve den om, liker du aks slenger du på et mindre drev foran eller evt. større bak. Liker du toppfart tar du større foran eller mindre bak. Vet ikke om du får kjøpt større sylinder, men dette er også en mulighet. Da kan du sette på en 160cc sylindersett. Dette gir betraktelig effekt økning. Lykke til. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Det er nok en 4-takter ja. Det du kan gjøre er og porte eksosportene (file de ut en 2-3mm på hver side) Har du ikke peiling på dette så få noen til å gjøre det for deg! Jaha? Først seie du at det er en 4takter... so seie du han skal porte eksosportene? Det er vel en vanlig firetakter med overliggende ventiler vi snakker om her? Hvis du finner på og porte/file på det du kaller eksos porten på en 4firetakt vil motoren miste all komperesjon.. Edit: Fant litt info om motoren: Ensylindret. 4-takt. luftkjølt. 1overliggende kamaksel, 2 ventiler per sylinder. Elektronisk bensininnsprøytning. Kompresjon: 10:1. Altså hvordan kan du kimmen2 komme og seie at noken skal porte eksosportene på en firetakter? Tenk om han hadde gått ut og gjort dette pga av noe du sa og ødelagt toppen sin? Syns du skal lære deg litt generelt om oppbygningen og virkemåte på 4takt kontra 2takt før du gir noen råd om og trimme en 4takt... Og ang effektanlegg på 4takt hjelper det lite eller ingen ting, det kan hjelpe i tilfeller der orginal anlegg er plombert eller lignende... Endret 10. mai 2007 av alexsnader Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Må beklage hvis jeg har sagt noe feil. Alt jeg prøver på er kun å hjelpe. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Tror det er bedre og vere still neste gang viss det er noe du ikke har peiling på... Tenk om fyren gikk ut og porta eksosventilen sin? fordet at du hadde sagt at han fikk mer effekt av det? Akkurat det du forteller om er sånn som alle kan gå inn på Mopedportalen og lese om syns det er dårlig og sitte og skrive videre sånn du ikke har snøring på i det hele tatt... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Tenk om fyren gikk ut og porta eksosventilen sin? fordet at du hadde sagt at han fikk mer effekt av det? 8585306[/snapback] Alt av tips og råd taes på egent ansvar når det leses her inne, så hvis fyren var dum som et brød og fulgte tipset uten å kryss-skjekke kan han likegodt selge sykkelen og starte med traktorer. Anyway; Trimmulighetene på en firtakter er generelt små, eneste jeg har hørt om er effektanlegg, men dette øker somsagt tidligere lite eller null effekt. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 tja.. avhenger av hvor stor 4t det er da R1 med Yoshimura TRC (kun endepotta) gir ca 10 hk effektøkning... dog er det vel ike mye når du har 189hk fra før men sånn til trådstarter.. du får kjøpt trimsett til firetakts motor, er bare jævla dyrt koster vel ca 4k for en endepotte til 125cc.. leovince eller akrapovic... dyrt for ca 3 hk as men gromlyd da.. Lenke til kommentar
Iverss Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Belaget meg på at trimmen skulle bli dyr. Og det er sliksett ikke noe stress. Vet det er en 4t, og det suger, er som sagt bare lyden. Når jeg bestemte meg for å trimme, så var det et alt. og ta plomben, i potta og den elektriske. Men er usikker på om det i det hele tatt finnes. Så et effektanlegg hadde vært topp. Men finner ikke noe som skal passe på syklen :/ Der jeg sliter... Men takk foor gode råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå