Gå til innhold

d70 eller d70s, stor forskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D70s har litt større skjerm og de er ellers ganske like med oppgradert firmware i D70. Begge har 6.1 megapixler. D70 har gått ut, D70s er på vei ut. D70 fås kun på bruktmarkedet nå, men er fremdeles et meget godt kamra.

Det er D80 som er etterfølgeren og som har 10,2mp. D80 har bedre søker og forbedret autofokus. Det er henter en del fra D200.

Eller er det vel bare å søke litt....

Lenke til kommentar
D70s har også 6.1mp.

Tror eneste forskjellen er større skjerm og en annen firmware som uansett kan oppgraderes på D70. Det er i hvertfall forskjellene jeg vet om, mulig det er flere...

D70s har også litt bedre blitz. Men hvis man bruker ekstern blitz skal det ikke være noen forskjeller, bortsett fra skjermen. Firmware kan oppdateres på D70 som du sier, så det er svært få forskjeller. Tanken var helst at D70s skulle være en evolusjon av D70, ikke en ny modell som ville få alle D70-eierne til å oppgradere...
Lenke til kommentar
Ok, så om jeg kjøper et brukt d70 og oppgraderer firmwaren, så har jeg så og si en d70s, bortsett fra litt mindre lcd display?

Jepp, og som sagt litt dårligere intern blitz. Ikke noe å snakke om egentlig, for du får jo gjerne D70 rimeligere fordi de automatisk er eldre enn D70s også...
Lenke til kommentar

Ja :)

Jeg har funnet et brukt d70 som selger skal ha 3000 for, men her er det ikke med noe annet enn selve kamerahuset, ikke reim eller usb-kabel...er det noe å gå for?

Er det en spesiell usb-kabel som brukes til kameraet?

Kameraet er strøkent ifølge selgeren.

Endret av Flusher
Lenke til kommentar
Ja :)

Jeg har funnet et brukt d70 som selger skal ha 3000 for, men her er det ikke med noe annet enn selve kamerahuset, ikke reim eller usb-kabel...er det noe å gå for?

Er det en spesiell usb-kabel som brukes til kameraet?

Du kan jo uansett bruke minnekortleser, så du trenger ikke egentlig USB-kabelen til noe.

Det er en ganske fair pris spør du meg, men jeg ville forlangt at det var noe ekstra med den, i hvert fall batterilader og helst en driver-CD også. Ellers virker det veldig tyvgodsaktig for meg, i hvert fall... Du bør også be om å få serienummeret, og sjekke det opp mot registeret på Foto.no, det kan hende det er meldt inn der hvis det er stjålet.

Lenke til kommentar
Du kan jo uansett bruke minnekortleser, så du trenger ikke egentlig USB-kabelen til noe.

Ja, overføringshastigheten til D70(s) er ikke mye å skryte av så en minnekortleser er et godt forslag. Men usb-kabelen må benyttes hvis man ønsker å styre kamera fra PC (med dertil egnet program).

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Har sendt selger en mail nå...

Ellers så er det fristende å slå til på Japan foto sitt tilbud, d70s med 18-70mm til 5899...men det er tross alt nesten dobbel pris av det brukte..Men må jo ha en linse før eller senere også...

Alltid dillemma når penger er involvert (eller damer) :D

Lenke til kommentar
Har sendt selger en mail nå...

Ellers så er det fristende å slå til på Japan foto sitt tilbud, d70s med 18-70mm til 5899...men det er tross alt nesten dobbel pris av det brukte..Men må jo ha en linse før eller senere også...

Ja, også får du 5 års reklamasjonsrett. Med en brukt D70 får du vel i beste fall 2-3 (for de første er brukt opp). Ellers får du jo lett en D70s for 4000-4500 kr med 18-70-objektivet hvis du henger litt i bruktmarkedet til Foto.no. Det er jo en grei mellomting, som sagt er prisen du har fått fair, men det er langt fra et kupp...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...