Gå til innhold

Ser denne bra ut?

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny PC som skal brukes til multimedia, redigering og gaming.

Har sett på følgende deler, noen som vet om bedre komponenter, og eventuelle kompatibilitetsproblemer?

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

2xCorsair Dominator TWIN2X6400C3DF 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, with FAN

Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

Enermax Galaxy 1000W, Modulære Kabler, 18 SATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 24pin

Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 384bit

Har tenkt å kjøpe ett skjermkort til litt senere, og bruke SLI, så vet jeg trenger nok strøm til maskinen. Kommer nok til å overklokke også, når det kommer nye spill ut som har krav høyere enn dette. Da vil jeg også overklokke RAM. Skjermkortet overklokkes nok ganske fort tenker jeg.

Er usikker på kompatibilitetsproblemer mellem hovedkort, RAM og CPU. Dersom noen vet om bedre komponenter, så hadde det vært fint om noen kunne linke til dem.

Så for noen uker siden noen bedre RAM-brikker, men finner dem ikke igjen.

Har lest at SLI-oppsett i ett slikt system kan gi høy temperatur på chipset, noen som har forslag til effektive kjøleløsninger som er egnet for LAN`s?

Leter også etter gode, store vifter, som går på lav hastighet i dette kabinettet.

Trenger forøvrig hjelp til en god HD mellom 500Gb og 1Tb, driftsikker og stille. Har kjøpt noen andre deler, men tror jeg har fått med alt da.

Erfaringer og tips mottas med takk :)

Endret av x-ith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...