Avean Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Med X-Fi kort kan du velge mellom forskjellige format du vil spille lyden i, som f.eks 16 Bit 48000Hz (DVD Quality) eller 24 Bit 192000Hz (Studio Quality). Er det egentlig noen hørbar forskjell mellom de og vil man tape ytelse mon tro ? Irriterer meg grenseløst dette valget siden hvis det er bedre med sistnevnte, hvorfor er det ikke default ? Prøvd å lett på Creative og googla etter det men ingen andre som har lurt på det tror jeg Mener jeg hører "litt" forskjell på Studio Quality men kan være jeg innbiller meg det, mener at lyden er mer detaljert på en måte. Endret 9. mai 2007 av Avean Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Du trenger ikke mer enn 16 bit 48khz. Med mindre du driver med studio eller er helt ekstremt kresen til lyd så går 16bit 48khz veldig fint. Vanlig mp3 er ved 16bit 44 khz mener jeg. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg er kresen men jeg fant ut at det var en del skipping i bakgrunnen hvis jeg satte formatet på maks. Har lest at flere har opplevd det, men kan vel ha noe med Vista å gjøre kanskje siden driverne er langt fra ferdig enda. Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Vertfall så vil det høyeste formatet kreve mer av prosessoren i lydkortet ditt. Flere ulemper enn det vet jeg ikke. Er vertfall ikke noe sjaktrekk å sette 192khz 24bit oppsampling i Winamp, 60% CPU konstant ved avspilling av vanlig MP3 (uten dedikert lydkort) Endret 10. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå