Gå til innhold

Hva synes dere om Sony Ericssons ny slipp?


Anbefalte innlegg

Har ventet lenge på Sony Ericssons vår slipp og så kom det. Kan ikke si det var veldig mye spennede, men må si jeg fikk litt sansen for T650 virket som en bra telefon med allright utseende og greie spesifikasjoner. Design, bra kamera, fotolys og autofokus:)

 

Noen andre som har noen formeninger om de andre telefonene de slapp i dag?

Endret av mck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Sony Ericsson kommer til å tape store markedsandeler hvis de ikke snart kommer med telefoner med vesentlig bedre spesifikasjoner.

Kanskje ikke i Norden i første omgang, men i verden for øvrig.

Jeg vet ikke om de har en f*ked-up strategi eller om de sliter med å lage forbedrede produkter som fungerer,

men W900i kom i 2005 og har bedre allrounder-specs enn noe

SE har kommet med siden (om man ser bort fra smart phones).

Jeg fatter ikke at de ikke har PRESENTERT K850i når

N95 er den mobilen som selger best av alle for tiden(i hvert fall i et så stort marked som UK).

Men jeg tror de vil skjønne tegninga når Apple tar en stor jafs av markedsandelene deres(det gjelder forsåvidt de andre mobilselskapene også). :mad:

Lenke til kommentar
Jeg tror Sony Ericsson kommer til å tape store markedsandeler hvis de ikke snart kommer med telefoner med vesentlig bedre spesifikasjoner.

Kanskje ikke i Norden i første omgang, men i verden for øvrig.

Jeg vet ikke om de har en f*ked-up strategi eller om de sliter med å lage forbedrede produkter som fungerer,

men W900i kom i 2005 og har bedre allrounder-specs enn noe

SE har kommet med siden (om man ser bort fra smart phones).

Jeg fatter ikke at de ikke har PRESENTERT K850i når

N95 er den mobilen som selger best av alle for tiden(i hvert fall i et så stort marked som UK).

Men jeg tror de vil skjønne tegninga når Apple tar en stor jafs av markedsandelene deres(det gjelder forsåvidt de andre mobilselskapene også).  :mad:

8578283[/snapback]

 

Det du skriver her forteller mye om hva du vet om markedet Jack...

W900 som du trekker fram var et eksperiment og salgsmessig en flopp.

Apple er også noe som kommer til å floppe, i mine og veldig mange andres øyne.

Apple er ingen trussel for SE eller dens markedsandeler.

 

Jeg er heller ikke imponert over hva SE har presentert iår, men grunnen til at de har presentert det de har presentert, er nettopp for å bli større!

Utvide porteføljen sin og kapre markedsandeler.

 

Om det virker er en annen ting, vi kan jo se på slutten av året hvordan det gikk.

 

N95 er årets tekno bombe, ingen tvil om det, men jeg tror neppe den blir årets bestselger for å si det sånn!

 

K850 blir presentert i August og kommer på markedet et par mnd senere.

 

:)

 

Hva vi vil se fremover avhenger også mye av hva som skjer i sommer, konkurenter i ulike segmenter og andre leverandører.

Lenke til kommentar
Etter min mening er det lenge siden SE har kommet med noe nytt. Slippene deres i det siste har vært håpløst dårlige, og NÅR skal de få til 3G og Edge i samme telefon? Skammelig dårlig av SE som selv sender seg ut av markedet....  :dribble:

8580894[/snapback]

etter din mening har de vel aldri gjort noe annet? når har de gjort noe bedre enn "nå" etter din mening da?

 

selv synes jeg t650 var litt for spesiell, men jeg endrer sikkert mening senere. likte ikke at den har tre forskjellige typer knapper, små kvadratiske, store og flate og lange og tynne, det er liksom ikke så mye rød tråd gjennom det hele.

Lenke til kommentar
Jeg tror Sony Ericsson kommer til å tape store markedsandeler hvis de ikke snart kommer med telefoner med vesentlig bedre spesifikasjoner.

Kanskje ikke i Norden i første omgang, men i verden for øvrig.

Jeg vet ikke om de har en f*ked-up strategi eller om de sliter med å lage forbedrede produkter som fungerer,

men W900i kom i 2005 og har bedre allrounder-specs enn noe

SE har kommet med siden (om man ser bort fra smart phones).

Jeg fatter ikke at de ikke har PRESENTERT K850i når

N95 er den mobilen som selger best av alle for tiden(i hvert fall i et så stort marked som UK).

Men jeg tror de vil skjønne tegninga når Apple tar en stor jafs av markedsandelene deres(det gjelder forsåvidt de andre mobilselskapene også).  :mad:

8578283[/snapback]

 

Nå er vel teknobombene mere myntet på den nerdete delen av befolkningen og ikke mannen i gata som helt klart går for enkelte funksjoner som passer ham best. Noen vil ha et bra kamera, andre mp3spiller, mens andre igjen foretrekker design. At N95 skulle være mobilen som selger mest for tiden, tviler jeg sterkt på. Så mange nerder finnes da ikke? :p Og fremdeles har vel SE den beste kameramobilen?

Lenke til kommentar

N95 var den mobilen som solgte mest i UK i forrige uke,

jeg har en egen tråd om dette i generelt-forumet.

Jeg vet at det er low- og mid-end-telefoner som selger best, det sier seg jo selv, men å KUN satse på dette (med et par-tre unntak pr. år) tror jeg er dumt.

 

At W900i ikke solgte bedre tror jeg hadde mer med størelse å gjøre enn pris. En mobil du knapt kan ha i lomma har et problem.

N95 selger veldig mye bedre enn N93 gjorde,

og den er ikke spesielt bedre(faktisk dårligere på enkelte områder), bortsett fra en middelmådig GPS.

Men den er merkbart mindre.

 

SE har lenge vært best på kamera og best på musikk,

men ikke i samme telefon!

Det er mange som er fornøyd med en av delene,

men jeg tror også mange vil ha begge deler.

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar
Jeg er heller ikke imponert over hva SE har presentert iår, men grunnen til at de har presentert det de har presentert, er nettopp for å bli større!

Veldig riktig. SE satser der hvor det finnes flest kjøpere, og har gjort det sakte men sikkert i økende grad over lang tid.

 

Forhåpentligvis er det for å bli større slik at de og kan gi konkurransedyktige mobiler også i marked som krever mer, f.eks. oss her på forum, men det er godt mulig det tar en god stund før det skjer. Men SE/E har overrasket før og kommer forhåpentligvis med noen ordentlige killere igjen.

 

Om det virker er en annen ting, vi kan jo se på slutten av året hvordan det gikk.

Jeg tror det virker bra. SE har fått seg sprekt design, selv om mange er uenige om det er så pent på alle mobilene eller ikke. Tror årets designsatsning kommer til å gjøre det bra. W880i har vel solgt fint hittil?

Lenke til kommentar
N95 var den mobilen som solgte mest i UK i forrige uke,

jeg har en egen tråd om dette i generelt-forumet.

Jeg vet at det er low- og mid-end-telefoner som selger best, det sier seg jo selv, men å KUN satse på dette (med et par-tre unntak pr. år) tror jeg er dumt.

 

SE har lenge vært best på kamera og best på musikk,

men ikke i samme telefon!

Det er mange som er fornøyd med en av delene,

men jeg tror også mange vil ha begge deler.

8587034[/snapback]

 

At N95 topper salgsstatistikken i en uke er helt som forventet. Mange teknofriker som har gått og ventet på akkurat denne modellen, så jeg har heller blitt overrasket hvis den ikke gjorde det. Men ved utgangen av året, vil vi se helt andre telefoner på toppen av listen.

Og jeg mener bestemt at smart-telefoner ikke egner seg for den store massen, men er kun for spesielt interesserte, slike som oss som daglig besøker denne siden.

Lenke til kommentar

Hvis man kigge på de sidste to annonceringer fra S//E, så bærer de meget præg af, at specielt design er lånt fra andre.

 

K810 -> Mobiado

J-serien -> Samsung x140

K220/T250 -> Benq-Siemens

P1 -> "gamle" M-serie, og stadigvæk ikke æ, ø og å taster :nei:

 

N95 er ikke til at opdrive her i Danmark. Var nede i TDC butikken for at høre, hvor lang ventetid der er. Jeg kunne få en om tidligst 14 dage, hvis de ellers fik nok hjem til dem, der er allerede er skrevet op :ermm: De fleste onlinebutikker kan også melde om tomme lagre.

 

Det samme gælder Nokia 6300.

Endret av mtc2300
Lenke til kommentar
Hvis man kigge på de sidste to annonceringer fra S//E, så bærer de meget præg af, at specielt design er lånt fra andre.

 

K810 -> Mobiado

J-serien -> Samsung x140

K220/T250 -> Benq-Siemens

P1 -> "gamle" M-serie, og stadigvæk ikke æ, ø og å taster  :nei:

 

N95 er ikke til at opdrive her i Danmark. Var nede i TDC butikken for at høre, hvor lang ventetid der er. Jeg kunne få en om tidligst 14 dage, hvis de ellers fik nok hjem til dem, der er allerede er skrevet op  :ermm:  De fleste onlinebutikker kan også melde om tomme lagre.

 

Det samme gælder Nokia 6300.

8590431[/snapback]

Ser at komplett.dk har N95 på lager og 6300 skulle vært på lager i dag.

Lenke til kommentar
bare et eksempel på hvem kjøpere SE satser på, Ungdommer som tenker design og multimedia. Nokia er mer for de avanserte brukerne men også de har noen ungdomsmobiler bare ikke like mange som SE.

8591066[/snapback]

Nå er vel ikke mid-end mobiler det samme som ungdomsmobiler.....eller?

Avanserte brukere er vel heller ikke det samme som voksne.

Si meg en ting, alle de voksne der ute som ikke trenger S60 og alt det der (og som kanskje ikke vet hva det er). Hvilke mobiler skal de velge da hvis alle mid-end telefoner er ungdomstelefoner?

 

Og så er vel ikke P1 en ungdomsmobil for de som tenker på design og multimedia

Lenke til kommentar
bare et eksempel på hvem kjøpere SE satser på, Ungdommer som tenker design og multimedia. Nokia er mer for de avanserte brukerne men også de har noen ungdomsmobiler bare ikke like mange som SE.

8591066[/snapback]

Nå er vel ikke mid-end mobiler det samme som ungdomsmobiler.....eller?

Avanserte brukere er vel heller ikke det samme som voksne.

Si meg en ting, alle de voksne der ute som ikke trenger S60 og alt det der (og som kanskje ikke vet hva det er). Hvilke mobiler skal de velge da hvis alle mid-end telefoner er ungdomstelefoner?

 

Og så er vel ikke P1 en ungdomsmobil for de som tenker på design og multimedia

8592242[/snapback]

 

hvem som helst kan jo bruke en SE mobil, men de er mer tilpasset ungdommer med tanke på Design og mp3(Walkman) osv. P1 og P990 er noen av deres få avanserte telefoner.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke SE sikter på ungdommmer, men man må satse hardt for å være populær hos den gruppen. det holder kanskje med et par enkle mobiler for å være gode hos kanskje eldre, men ungdommen er vanskelig. de er også storforbrukere, og gir kanskje mange penger i kassa.

de vil kanskje også alle ha forskjellige fra andre kjente/venner som kjøper samme type mobiler som dem, og da må man kanskje ha et stort utvalg..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...