Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/(Worklog) Peugeot 307 -01

Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder av min Peugeot 307 XS 1,6l som jeg har hatt en 3måneders tid...

Den er rimelig original, bortsett fra av at den er senket 30mm foran og bak og akkurat PermaShine behandlet (0 polering på 5år)

Har innstallert en carputer med 7" touch sittende der cd-spiller satt. Bilder av det kommer straks :)

Felgene som sitter på per dags dato er BM Kobra 16" med 205/55/16 profil på dekkene. Disse håper jeg å bytte ut til 17" med 45 profil etterhvert. Men det må lommeboka avgjøre. :hmm:

Ellers er planene:

- Fikse synlig potte/-er bak,

- Angel eyes og tåke-/kurvelys.

- Soting av så mye som mulig av vinduer (hva er lov og hva vil bli bra?)

Når alt blir gjort kommer igjen ann på økonomien.. Men prøver på 1 til 2 ting per lønning :cool:

Kom gjerne med tilbakemeldinger om hva jeg evt kan gjøre mer eller istedet for det jeg har tenkt. Skal beholde euro-looken på bilen, 0 tupperware-styling og den slags skal på. :tease:

P.S; beklager dårlig bilder.. Mobiltelefon og dårlig lys...

post-35494-1178748675_thumb.jpg

post-35494-1178748692_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angeleyes på 307? Tror ikke jeg har sett det før. Men pen bil du har, likte felgene dine :)

8579961[/snapback]

Ja, felgene er fete, men synes ikke det er lav nok profil på de.. Kunne tenkt meg 45mm. :p

Har også finni ut at det er sært lite "muligheter" med Peugeot dersom det ikke er 206. Men BSBildeler har noen og en-side-jeg-ikke-kommer-på-i-farta.no :D

Kom gjerne med meninger og tips om eksos-anlegg da dette er noe jeg kommer til å ta tak i først tror jeg...

Lenke til kommentar

Ang. eksosanlegg:

Ikke gå for noe digert jallajalla-anlegg som bråker og ser helt jævlig ut. Hold den rene looken du nevner selv.

Hva slags motor står det i bilen, forresten? Og jeg vil gjerne se hvordan du har løst dette med carputer i Puggen :)

Lenke til kommentar
Ang. eksosanlegg:

Ikke gå for noe digert jallajalla-anlegg som bråker og ser helt jævlig ut. Hold den rene looken du nevner selv.

Hva slags motor står det i bilen, forresten? Og jeg vil gjerne se hvordan du har løst dette med carputer i Puggen :)

8580529[/snapback]

Carputeren er en et ITX-hovedkort fra Komplett, 1,3GHz. 1gb minne og en 160gb harddisk. Slot in DVD i pc-kabinett beregnet til bil. Kan få lirka ut noen bilder etterpå i dag.. ;)

1,6l er vel ca 110 gæmps eller noe... Tror jeg vil ha enten singel på begge sider eller en dobbel på ene siden, hva synes "folket" jeg burde gjøre? (ang eksos..)

Lenke til kommentar

GLEDESMELDING: :w00t:

Min Nokia N95 er nå solgt for kr 5000,- så da ble det fort litt penger i lomma.. Om noen nå kan forklare meg om jeg MÅ ha noe annet enn angeleys montert på bilen (kurvelys) for å kunne kjøre når det blir mørkt, så skal jeg bestille det jeg trenger :D:D

Edit: Måtte jo da SEFF få 600,- i parkeringsbot nå! H**vete!

Endret av Arntsen
Lenke til kommentar

Lite interesserte her gett :(

Hekkspoiler er da bestilt, og håper det kommer om ikke altfor lenge :D

Var på Torshov og fikk spørt litt om angel eyes / xenon i dag. Og grøftelys da, blir nok bestilt VELDIG snart det også... :D

Innvendinger?

Lenke til kommentar
GLEDESMELDING:  :w00t:

Min Nokia N95 er nå solgt for kr 5000,- så da ble det fort litt penger i lomma.. Om noen nå kan forklare meg om jeg MÅ ha noe annet enn angeleys montert på bilen (kurvelys) for å kunne kjøre når det blir mørkt, så skal jeg bestille det jeg trenger :D:D

Edit: Måtte jo da SEFF få 600,- i parkeringsbot nå! H**vete!

8582223[/snapback]

Mener du at du skal kjøre med angeleys og kurvelys når det er mørkt?

Isåfall er det ikke lov og kjøre med kurvelys når det er mørkt, bare til opplysning ;)

Lenke til kommentar

Ikke sats så mye på eksosen... jeg så en 1.6 golf med 105HK. i dag med to diiigre potter stikkende ut bak... må ha vært minst 3" åpninger på disse. Dette blir bare for dumt synes jeg... legg heller pengene i Angle Ayes som du sier eller LITT styling... bare pass på at det ikke blir for mye.

Lenke til kommentar
Mener du at du skal kjøre med angeleys og kurvelys når det er mørkt?

Isåfall er det ikke lov og kjøre med kurvelys når det er mørkt, bare til opplysning ;)

8592428[/snapback]

Det er jo lov å kjøre med tåkelys (kurvelys) på hvis du kjører med parkeringslys (angeleyes). men ikke hvis du kjører med nærlys.. ikkeno stress :)

Tror 307en din hadde passet angeleyes og tåkelys veldig godt!

det hjelper sykt mye bare med et par nye lykter.

seff, de originale er veldig fine men angeleyes gjør at den skiller seg ut og det er bra :thumbup:

Gleder meg til å se resulatatet hvis det blir shopping på deg ;)

Lenke til kommentar

Shopping blir det helt klart.. Lykter titter jeg på daglig nå. Fått tak i en som skal hjelpe meg å koble lyktene på riktig, (tåkelysa) men får ikke bestemt meg om hvilke lykter jeg skal ha.. Noen som har forslag? Ang eksos, er bare snakk om at jeg skal ha ett eller to synlige enderør. Har jo ikke det i dag :(

Lenke til kommentar
Shopping blir det helt klart.. Lykter titter jeg på daglig nå. Fått tak i en som skal hjelpe meg å koble lyktene på riktig, (tåkelysa) men får ikke bestemt meg om hvilke lykter jeg skal ha.. Noen som har forslag? Ang eksos, er bare snakk om at jeg skal ha ett eller to synlige enderør. Har jo ikke det i dag :(

8596892[/snapback]

http://www.ecosse-peugeot.co.uk/show_product.asp?id=1627

Bare å handle :D he he

Lenke til kommentar
Ja, vet det ;) Billigere fra bs da, så tar det nok derifra. MEN, spørsmålet er jo hvilke tåkelykter jeg skal ha.. de på jo på en måte passe bilen... Lærlinglønn sa du? Gammel er du a?

8599500[/snapback]

hmm.. sett deg ut noen da?

jeg er bare 18 ;)

Lenke til kommentar

Litt sliten nå, så orker ikke bilder. Men det står mellom helt runde, rektangulære (allà bmw sine) eller avlange runde... Tenkte jeg skulle dekke rundt de med krom-lister i og med det vil bli sikkert litt merker når jeg skal skjære ut til de. Tenkte jeg skulle plassere de ca rett under miderste pære på front-lyktene (20% i de sorte listene) resten utafor (dersom de blir runde).

Kan laste opp noen photoshop-mods i morra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...