mske Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har hørt det skal være mulig å programmere i C i Microsoft Visual Studio 2005 C++. Hvordan gjør jeg det? Har prøvd å rename filene til .c istedenfor .cpp , men da får jeg bare "fatal error: .pch" (et eller annet, har ikke mulighet til å se feilmeldingen akkurat nå) Så - er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få det til? På forhånd takk Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sikker på at du la inn C støtte ved instalasjonen ? Mener den må velges som en ekstra pakke ved instalasjon. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Den trenger ikke det. Du må skru av støtte for "++" Dette gjør du i instillingene til compileren. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Alt du trenger er å lagre filen med "c" extension istedenfor "cpp". Visual Studio vil da automatisk bruke C-kompilatoren hvis du ikke overstyrer det manuelt i etterkant. For å teste det kan du prøve å kompilere følgende: main.c #include <string> int main() { std::string str; } Dette vil feile siden det blir kompilert med C-kompilatoren. Har prøvd å rename filene til .c istedenfor .cpp , men da får jeg bare "fatal error: .pch" (et eller annet, har ikke mulighet til å se feilmeldingen akkurat nå) Har du prøvd å legge inn #include <stdafx.h> øverst i c-fila? Endret 10. mai 2007 av kjetil7 Lenke til kommentar
mske Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 kjetil7: Ja, har prøvd men får samme feilmelding - her er hele feilmeldingen btw: fatal error C1853: 'Debug\hehehe.pch' precompiled header file is from a previous version of the compiler, or the precompiled header is C++ and you are using it from C (or vice versa) GeirGrusom: Kan du forklare hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har ikke Visual C++ foran meg nå, men enten finner du det i Compiler i Project Properties, eller så er det i egenskapene på fila (Compile as C++ code står det) Jeg skal finne det frem når jeg kommer hjem. Ofte er det like greit å skru av precompiled headers når du bruker C Lenke til kommentar
mske Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Takk, skal prøve når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå