Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du setter den ikke fra 400 til 166 men fra 400 til 332mhz (166 x 2 = 332mhz). Dette gjøres fordi rammen i noen tilfeller kan være synderen på at OCCT feiler eller slikt hvis det ikke tåler mye overklokk, men nå er ikke 408mhz noe ille egentlig. Men for å være sikker på å komme videre uten å tenke på at rammen kan være synderen, så kan det lønne seg å sette den ned litt. Det vil uansett bli klokket opp sammen med cpu, så du ender på en høyere minnefrekvens til slutt alikevel. Det er ikke så store ytelsestap på 10mhz på minnet for eksempel, ikke noe du merker. Jeg klokka mine minnebrikekr til 450mhz men merka ikke noen forskjell på ytelse, tror bare det gir forskjell i 3d mark.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja oki, men problemet nå er at jeg ikke finner noen plass i bios hvor jeg kan stille på minne mhz, kan bare stille på volten til DDR.

Slik ser min bios ut

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
a75a57ca.jpg

72e5fe3a.jpg

85ca8d22.jpg

4116c2f3.jpg

6e28f010.jpg

Så hvor trur du jeg kan finne den :p ?

Lenke til kommentar

Sjekk innom jumperfree config og cpu.. hos meg har jeg en under "bios" på cpu "biosen" og jeg har phoenix bios, så jeg kan sjekke igjen på min , dog dette blir ikke nøyaktig det samma men kan gi deg en peke pinne

Lenke til kommentar
Prøv å øk spenningen på minnet litt istedet og klokk videre, de brikkene dine bør sikkert klare 30-40mhz til iallefall bare de får nok volt.

8592540[/snapback]

Var det ikke å sette ned MHZ jeg skulle prøve?? så da jør jeg det omvendte og skrur opp volt for mere mhz?

Du må nok sette command rate til 2T hvis du kjører med 4 brikker hvis du ikke har gjort det.

8592946[/snapback]

Hm ja jeg har fire brikker men er usikker på hvor jeg kan skru command rate til 2T.

Kan du kanskje forklare meg?

Lenke til kommentar

minnekontrolleren til eldre A64 cpuer likte ikke og ha 8 banker (2 banker på hver side av modulene) koblet til. Den setter automatisk comand rate ned til 2T da, det er heller ikke bra for klokking, så prøv og ta ut to brikker slik at bare to står igjen, det kan hjelpe på max (for og sjekke hvor mye cpuen klarer)

Lenke til kommentar
men som sagt, går ikke Mhz opp når æ skrur opp voltden på DDR??

8613333[/snapback]

Volten er bare spenningen, dette har ingen innvirkning på hastighet. Men det er mulig at brikkene klarer høyere hastighet med høyere volt, men vær varsom fordi spenningen kan ta knekken på komponenter.

Lenke til kommentar
Ja var vist bare jeg som leita alt for dårlig, den lå akkurat hvor du sa den skulle ligge Tdnoz. Men ser ut til at dram ligger på 333mhz selv om det står 4008 i cpu-z.

b0b64139.jpg

så skal jeg sette mhz enda lavere?

8626600[/snapback]

hehe, 4008?mhz? anntar du mener 408 å ja prøv å sette den ett hakk lavere. å se om det hjelper. Med mindre du setter opp volten på minne

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få sett hvor høy min HTT er?

Er det i CPU-Z det også eller? i såfall er det den derre HTlink greia jeg skal se på da?? for vist det er det har den kommet opp til 1000 MHz ved 2.5ghz og rundt 1.560v

Så hvordan er det mulig å sette ned HTT?

Jeg satte vell ht frequenzy til 4x

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få sett hvor høy min HTT er?

Er det i CPU-Z det også eller? i såfall er det den derre HTlink greia jeg skal se på da?? for vist det er det har den kommet opp til 1000 MHz ved 2.5ghz og rundt 1.560v

Så hvordan er det mulig å sette ned HTT?

Jeg satte vell ht frequenzy til 4x

8733948[/snapback]

HTlink saken er den du sikter til. Prøv å ha den maks 1000 og min 800. Da burde pcen være stabil.

Lenke til kommentar

men når den allerede nå ligger på 100mhz å jeg vil se om jeg kan klokke videre, er det ikke ta mulig å få skrudd ed htt litt på en eller annen måte.

Btw for noe hakk med cpu volt siden var HT link nede i rundt 700mhz så ett hakk høyere cpu voltage kom den opp i 960mhz. Er dette noe feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...