HiSpeed Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg bruker et program som heter HTML Executable for å generere exe-filer ut fra html-filer. Dette betyr at jeg f.eks. kan lage en exe-fil av hele mitt webdomene og sende det til kunde som en exe-fil. Jeg ønsker å lage et script som ved oppstart av programmer sjekker en webadresse (f.eks http://www.domene.no/update) for å se om det er lagt ut en ny versjon. Dette ønsker jeg at det genererte programmet gjør ved oppstart og at det skal skje skjult for brukeren. Brukeren skal kun få beskjed når det finnes en oppdatering/ny versjon. Er det noen som vet om en løsning på dette eller har et script? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 hvis jeg ikke misforstår, går dette ikke under PHP, men under andre programmeringsspråk. Evt. kan du ta en kikk på Cronjobs også. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg tenkte å legge inn et script i html/php filen. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Dette er ikke så vanskelig.. Alle filer som blir lagret/oppdatert blir merket med en dato. Bruk filemtime() og mysql Lagre i databasen siste gang du har tatt backup av databasen (bruk date) Så sjekker du bare om database dato = fil dato $sql = "SELECT date FROM sistoppdatert WHERE id=1"; list($mysql_dato) = mysql_fetch_row(mysql_query($sql)); if($mysql_dato == date("Y-m-d", filemtime("index.php")) { echo "Siden du har er ikke oppdatert! Benytt vår update manager for å laste ned siste versjon!"; } else { echo "Siden er oppdatert!"; } Tror denne skal funke.. Jeg sitter på jobb, så jeg har ikke mulighet til å prøve den "live"... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Du får vel ikke kjørt PHP via EXE-filen? Du må trolig legge inn en iFrame, e.l som henter f.eks http://www.domene.no/update/?ver=1.0.0 Så får du sjekke $_GET['ver'] mot det som er siste versjon, om det finnes en nyere så skriver den dette, hvis ikke skriver den ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 PHP Command Line Interface Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå