Gå til innhold

Problemer med skjermkort/ må ha Shader 3.0


Anbefalte innlegg

Har problemer med å få startet spillet Splinter Cell double agent.

 

Må ha et skjermkort som har minimum 128 MB - det har jeg, men skal helst ha 256 MB.

 

Spillet sier at jeg har shader 1.0, men må ha minimum 3.0 i shader?

 

Vil kjøp av et hvilket som helst skjermkort med 256 MB fikse dette shader problemet, slik at jeg minimum får 3.0 i shader. Det sier ikke meg noe, men spillet vil ikke starte uten dette slik jeg tolker det...

 

Tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er to gode og billige skjermkort for Splinter Cell DA. Begge kortene har Shader Model 3.0 og 256MB VRam.

 

- GeForce 6600GT 256MB DDR3

 

- GeForce 7600GT 256MB DDR3

 

------

EDIT: Btw har du AGP eller PCi Express? ;)

:)

8577943[/snapback]

Tror ikke han vet hva agp og PCIe er. http://reference.techpowerup.com/wiki/imag..._PCIEx1_Bus.jpg se her. Tror nok at du har agp, men det er bare å opne maskinen og se etter.

Lenke til kommentar
Hadde vært litt lettere om du kunne sagt resten av systemet ditt =)

 

Er det AGP plattform så er vel dette det raskeste i dag.

8578355[/snapback]

 

Jeg har idag skjermkort som sitter i AGP porten.

 

Vet ikke om jeg PCI express.

 

Systemet er ca sånn tror jeg: Asus KV8 deluxe hovedkort (socket 754), 1 GB ram. Benytter integrert skjermkort.

 

Bør jeg helst gå for et AGP kort?

Lenke til kommentar
Bør jeg helst gå for et AGP kort?

8579981[/snapback]

Jeg ville iallefall vært veldig skeptisk til å legge 1700 kroner ++ i et skjermkort på en platform som sakte men sikkert er på vei ut...

 

Personlig hadde jeg heller tatt et skjermkort til rundt 1000-lappen, eller aller helst, ventet, spart litt penger og heller oppgradert systemet.

Lenke til kommentar
Tolker det dit hen at mitt hovedkort ikke støtter PCI skjermkort. Som er det nye. Det var jo mye billigere enn det AGP til 1700 kr.

 

Kan jeg altså ikke bruke PCI kort?

8580308[/snapback]

 

 

nei PCI express er ny standard port for skjermkort, APG blir faset ut nå, nei, så du kan ikke bruke PCI express på AGP-port...

Lenke til kommentar
Nope ikke PCI Express kort.

Men ja du kan også bruke de eldre PCI kortene, men dette er ikke vits å bruke penger på. ;)

 

Siden du har AGP Port så kan jeg legge til ett bra nok forslag som passer bra nok til Hardware'n din.

 

- Club3D GeForce 7600 GT AGP

 

Eller en litt raskere versjon:

 

- XFX GeForce 7600 GT XXX 580M

 

:)

8580341[/snapback]

 

Og disse forslagene fra deg fikser 3.0 shader problemet?

 

Takk. Finnes det noen billigere varianter enn disse?

 

Hvorfor må utviklingen være så sinnsykt kjap????

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg få info om hvor mye shader et kort har kapasitet til? Jeg sett på noen nettsider, alla komplett, mpx, psdata m.m. uten å se om det står spesifisert noe om shader på disse kortene.

 

Hva skal jeg se etter?

 

Hva er billigste kort som støtter AGP og shader 3.0?

Lenke til kommentar

Det billigste kortet som støtter SM3.0 og AGP er GeForce 6200, men det egner seg dårlig til å spille R6:Vegas med. Ville ikke satset på noe mindre enn 7600GT, Vegas krever en del av maskinen.

 

Kort som støtter shader model 3.0 er alle kort i 6000/7000-serien fra nVidia (8000-serien støtter shader opp til model 4.0). ATI støtter model 3.0 i X1000-serien.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...