Gå til innhold

funker flatsjerm bra till spilling?

AMPFILER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok være ekstra "prippen" for å velge en CRT skjerm idag. Selv om CRT fortsatt er hakket bedre en de beste lcd skjermene på spill. Bortsett fra det og selvfølgelig prisen så er det ingen fordeler med CRT som jeg kan se. Skal selv gå til innkjøp av LCD om kort tid, men noe mindre enn 17" blir nok ikke aktuelt.

Det er forresten en test av 15" lcd i PC Pro som er ute nå. (Nec ble testvinner). Eizo, Sony og Viewsonic skal også være bra.

Lenke til kommentar

Dersom du er hardcore q3 eller CS spiller, så vil nok crt være det beste valget, da LCD skjermer kan teoretisk vise max 30-60 unike bilder per sekund i spill. Det er mange andre fordeler med lcd, blant annet at du aldri får hodepine osv av dem, men dersom du virkelig spiller mye så bør du heller ta CRT. Personlig plages jeg ikke av å spille på en LCD, men jeg vet at mange synes ghostingen er irriterende, mens andre igjen knapt legger merke til den. Et godt tips: SE SKJERMEN FØR DU KJØPER. Jeg har lest utallige reviews av LCD skjermer, og de sier vidt forskjellige ting. To mennesker kan ha totalt forskjellig oppfatning om en skjerm har ghosting eller bra respons. Du må rett og slett se den selv, om kameraten din mener den ikke ghoster, kan det hende at du vil være av en totalt annen oppfatning.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ekstremt kravstor når det gjelder spill (er ikke av de som roper 'hyl, det lagger el.lign.), men her funker det i alle fall fint å spille/se på filmer. Har ikke lagt merke til at skjermen henger igjen når jeg spiller. Er vel forskjeller fra skjerm til skjerm også, lønner seg å prøve før du kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...