Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Be ut jente, Hvordan Spørre

Gjest "Lars"

Anbefalte innlegg

Gjest "Lars"

Tenkte kanskje jeg skulle ta mot til meg å be ut en jente. Men vet ikke om jeg har mot ennå. Er 21 år og sliter. Er redd de svarer nei, og at det bare blir kjett stemning mellom oss. Unngår hverandre på jobben etc.

Jeg kjenner henne ikke direkte, men møter henne noen ganger i uken i forbindelse med jobben. Hun er 20 år. Kjenner henne ikke så godt at jeg vet om hun er singel eller ikke :(

Hvordan skal jeg spørre om hun vil bli med ut? Først spørre om hun er singel, og om hun svarer ja - Har du lyst til å finne på noe. Bli bedre kjent med hverandre? Hvordan ville dere jenter reagert på dette? Tolker hun dette som bli kjent som venn?

Hva gjør jeg om hun svarer at hun har type, eller at hun ikke vil finne på noe? Dere jenter; Hvordan blir situasjonen etter dette? Dårlig humør, vil ikke ha mer kontakt. Dumt om hun vil unngå meg etc. Eller ser dere positivt på at noen vil date dere?

Vet det finnes mange tråder om dette. Men håper at noen av jentene her også kan svare på dette. Velger å poste anonymt siden dette er deppene for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. Hvis du leser de andre postene her på forumet som minner om din vil du se at de fleste her mener du skal prøve.

Det verste som kan skje er at hun ikke går ut med deg, noe hun uansett ikke gjør hvis du ikke spør. Det viktigste er at du uansett aksepterer svaret hennes, da unngår du problemer som de du skisserte.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært jente hadde jeg sett positivt på at folk ville date meg...

Og en grei måte å finne ut om hun har type er vell å spørre om hun har planer for helgen, har hun type sier hun nok at hun skal være med han, eller "ikke noe spess, typen er bortreist eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Sist jeg spurte ut en jente gikk det slik:

Henne: Så hva skal du til helgen da?

Jeg: Skal vell sikkert drikke & se fotball as usual, hva med deg?

Henne: Har ingen planer.

Jeg: Du kunne ikke tenke deg bli med ut spise på fredag eller lørdag da?

Det ekke værre... trur nok jeg skulle fått et ja om hun ikke hadde hatt kjærest ughh... Dette gjorde jeg da det var kø og en i betjeningen som faktisk vet for godt hvem jeg er. (Vet forøvrig at hun jeg spurte ut, snakket med denne personen som vet hvem jeg er endel etterpå hehe..

Det er ingen fare få et nei, det er det værste svaret du kan få faktisk ;)

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Du bør ikke spørre henne om hun er singel, det blir bare teit.. Spør heller om hun vil finne på noe, sier hun nei. Så gir hun deg mest sannsynlig en grunn. Da kan hun jo si noe om typen..

Du kan jo ikke vite sånt, så det er ikke noe dumt at du spør. Hun bør ta det som et komplimang.. :)

Lenke til kommentar
Du kan jo ikke vite sånt, så det er ikke noe dumt at du spør. Hun bør ta det som et komplimang.. :)

8577758[/snapback]

Det verste som kan skje er at han ikke spør :)

Det kan jo bare ikke bli verre, bare bedre uansett!

Vær deg selv er et annet råd... Hverken mer eller mindre... Da varer det kanskje litt lenger også :)

Lenke til kommentar

Du tenker for mye! Slapp av!

Hva så om ho sier "Nei"? Hva er galt med at du spør om dere skal finne på noe?

Sier ho "Nei", så er det OK, og så tenker du ikke noe mere over det og går videre.

Spør på jobben da vettu... Snakk masse først og få god kontakt og framstå som en hyggelig og spennendes kar og så spør du ho om dere ikke skal ta en is eller kaffe eller hva det måtte være, etter dere er ferdige på jobben.

Endret av Twingy
Lenke til kommentar
Gjest "Lars"

Vet at det finnes mange tråder om dette. Men det er på en måte deilig å skrive det med / selv. Et bittelitte steg i å komme i gang.

Det som hadde vært kjett er om stemningen blir dårlig mellom oss. Sist jeg spurte en jente ut ble svaret nei. Jeg tok til takke med svaret, men alt ble liksom så rart mellom oss. Er venner nå igjen da.

Skal se om jeg klarer å samle sammen nok mot om 2 uker. Ferie nå.

Takk til alle som har svart. Et dytt i riktig retning for meg

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Når jeg (jente) blir bedt med ut, er det tre alternativer for hva som kan skje:

1 - jeg sier ja (hvis fyren er normal og hyggelig og jeg ikke forbinder ham med noe ekkelt)

2 - jeg sier nei - og fyren aksepterer dette, og oppfører seg normalt etterpå, kanskje spøker det bort el.l. Da er det ingen problem, da fortsetter vi å være venner, og det med daten blir en slags intern greie vi har som knytter oss mer sammen på en vennskapelig måte. MEN det er viktig da at jeg ikke føler at han kommer til å spørre igjen, da vil jeg unngå ham. (Da er det MIN tur å spørre hvis jeg evt ombestemmer meg)

3 - det verste alternativet, som faktisk er det som skjer oftest. Fyren spør, får et nei, og gir ikke opp. Spør igjen neste uke (hva med denne helga da? sender e-poster, sms, el.l.). Da blir det ekkel stemning, og svært liten sjanse for at jeg ombestemmer meg.

Nei betyr nei. Ofte pakker vi det inn i en unnskyldning, det betyr også nei. "Jeg har det så travelt for tida, må konsentrere meg om forelesningene" betyr nei. "Jeg holder på å pusse opp badet, og kommer til å være opptatt framover" betyr nei.

Hvis det ikke passer akkurat da dere spør, men vi HAR lyst, sier vi "denne helga passer ikke bra, men kanskje i neste uke en gang?) el.l.

Lykke til! Jeg holder selv på å mote meg opp for å spørre ut en mann. Skummelt!

Lenke til kommentar
Vet at det finnes mange tråder om dette. Men det er på en måte deilig å skrive det med / selv. Et bittelitte steg i å komme i gang.

Det som hadde vært kjett er om stemningen blir dårlig mellom oss. Sist jeg spurte en jente ut ble svaret nei. Jeg tok til takke med svaret, men alt ble liksom så rart mellom oss. Er venner nå igjen da.

Skal se om jeg klarer å samle sammen nok mot om 2 uker. Ferie nå.

Takk til alle som har svart. Et dytt i riktig retning for meg

8578316[/snapback]

Denne jenta jeg fortale om ovenfor ser jeg ganske ofte, ingen ting er skjedd mellom oss to iallefall. Kjenner henne ikke altfor godt, men vi har helt normale samtaler akuratt som før jeg fikk et nei...

Ta et nei for et nei.. :)

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Gjest "Lars"

Seffølgelig vil jeg ta et nei, for et nei. Takk til anonym jente som svart sist. Var et sånn forklaring jeghåpet noen jenter ville skrive ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Når jeg (jente) blir bedt med ut, er det tre alternativer for hva som kan skje:

1 - jeg sier ja (hvis fyren er normal og hyggelig og jeg ikke forbinder ham med noe ekkelt)

2 - jeg sier nei - og fyren aksepterer dette, og oppfører seg normalt etterpå, kanskje spøker det bort el.l. Da er det ingen problem, da fortsetter vi å være venner, og det med daten blir en slags intern greie vi har som knytter oss mer sammen på en vennskapelig måte. MEN det er viktig da at jeg ikke føler at han kommer til å spørre igjen, da vil jeg unngå ham. (Da er det MIN tur å spørre hvis jeg evt ombestemmer meg)

3 - det verste alternativet, som faktisk er det som skjer oftest. Fyren spør, får et nei, og gir ikke opp. Spør igjen neste uke (hva med denne helga da? sender e-poster, sms, el.l.). Da blir det ekkel stemning, og svært liten sjanse for at jeg ombestemmer meg.

Nei betyr nei. Ofte pakker vi det inn i en unnskyldning, det betyr også nei. "Jeg har det så travelt for tida, må konsentrere meg om forelesningene" betyr nei. "Jeg holder på å pusse opp badet, og kommer til å være opptatt framover" betyr nei.

Hvis det ikke passer akkurat da dere spør, men vi HAR lyst, sier vi "denne helga passer ikke bra, men kanskje  i neste uke en gang?) el.l.

Lykke til! Jeg holder selv på å mote meg opp for å spørre ut en mann. Skummelt!

8578853[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg ville ha snakket litt med henne på forrhånd, om alt og ingenting, bare slik at hun vet du du kan snakke skikkelig, og ikke er en hun ser en gang i uka. Hun vil sikkert vite at du er oppegående. Så er det bare å spørre om hun vil finne på noe, ta lunsj etter jobben eller noe (Sikkert middagstid da.)

Legg det fram som en "jobbmiddag" så kan du starte "flørten" under middagen.

Få samtalen over på noe mer privat enn jobben hennes. Da skjønner hun at du er interessert i henne, utenom jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...