Gå til innhold

Partisjoner, GB som forsvinner

Anbefalte innlegg

La inn windows på min splitter nye pc for ikke så lenge siden. Fikk opp en forespørsel om jeg ville ha flere partisjoner, og det vill jeg. Lagde til slutt 3 stk..

Problemet er at jeg bare får opp to partisjoner i windows, og den siste partisjonen virker som den bare har blitt fordelt som brukt plass på de to andre. På den ene har jeg f.eks ingen verdens ting, men likevel står det; "Ledig plass 90GB, brukt 70GB"

Skjønner ikke bæret... :)

En anna ting jeg lurer på er hvordan man kan se hvor stor hardisken virkelig er? Hadde bestilt en på 320GB, men når jeg partisjonerte hadde jeg bare 300 til rådighet....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken din er faktisk 300GiB, og 320Gb. Har noe med standarder å gjøre. Er litt komplisert, men kort og greit får du mindre enn hva det markedsføres med. Kjøper du 250Gb får du 232"gb". osv. =)

Dette med partisjoner kan jeg ikke hjelpe deg på.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Husk at windows bruker en del av HD som vekslingslager for OS.

På denne maskinen jeg sitter på nå bruker os 8.3 Gb

Når det gjelder partisjonene dineer det merkelig.

Tror du skal legge inn os på nytt og se om det endrer seg.

Endret av Tramell
Lenke til kommentar
Tror du skal legge inn os på nytt og se om det endrer seg.

8578154[/snapback]

Okay, var nesten det jeg frykta. Aaarrgh!! Hadde nesten håpet at det i 2007 faktisk ble solgt pc'er som bare funka og aldri ga noe problemer.. :) Men det hadde vel vært kjedelig.

Lenke til kommentar

Pluss at NTFS i seg selv tar opp hardiskplass. NTFS er et av filsystemene med størst overhead. Noe av grunnen til at jeg kastet ut Windows på maskinen jeg lagrer alle mine data. Tjente et par GB på det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...