Gå til innhold

Media Player går tregt

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg skal skifte til en annen sang i windows media player blir det stille i opp til 6 sekunder. Nederst til høyre står det "Endrer medier..."

PC'en er en ny dell med core duo 2, 2gig ram og 320gig HD.

Hvorfor dette skjer aner jeg ikke, men er hvertfall meget irriterende!

Kan noen hjelpe meg å løste dette? Vanlige er jo at det tar havlt sek å skifte sang. Burde ikke være noe problem

Trykker jeg "next song" flere ganger etterhverandre henger alt seg opp. Rart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har nesten samme spesifikasjoner som deg på min pc og det ikke derfor dette skjer. Dette skjer fordi du antaglig fordi du spiller av mp3 og det liker tydeligvis ikke WMP11 i Vista.

Har en lik tråd om det samme, les litt på den :)

Lenke til kommentar
Hei, har nesten samme spesifikasjoner som deg på min pc og det ikke derfor dette skjer. Dette skjer fordi du antaglig fordi du spiller av mp3 og det liker tydeligvis ikke WMP11 i Vista.

Har en lik tråd om det samme, les litt på den :)

8585031[/snapback]

Kan fortelle at jeg har en clean instal av Vista. og for meg, er det ingen forskjell i fra XP. Selv når jeg spiller av MP3 filer. (starter med en gang)

Så kanskje en reinstalasjon er tingen?

(primitiv løsning men....!)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen som faktisk har fått denne "endrer medier" bort ?

Sliter veldig med det, er vanvittig irriterende. Bruker Winamp til det foreligger en løsning på WMP problemet, men det finnes for meg ikke noen andre gode alternativer til WMP 11. Derfor vil jeg få det til å fungere optimalt, slik som på XP.

Hvordan i huleste kan jeg slette WMP 11, og legge det inn på nytt igjen selv?

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk har fått denne "endrer medier" bort ?

Sliter veldig med det, er vanvittig irriterende. Bruker Winamp til det foreligger en løsning på WMP problemet, men det finnes for meg ikke noen andre gode alternativer til WMP 11. Derfor vil jeg få det til å fungere optimalt, slik som på XP.

Hvordan i huleste kan jeg slette WMP 11, og legge det inn på nytt igjen selv?

9098366[/snapback]

Du slettter WMP 11. Ved å gå inn på C programfiler Der finner du fila til WMP 11.

Nedlastingsiden til Mediaplayer 11. Finnwe du her- http://www.microsoft.com/norge/windows/default.mspx.

Laster den ned på noen få minutter.

Får håpe det ordner seg da.

Selv fungerer det 100% for meg. Så kanskje det hjelper å legge den inn på nytt.

Lenke til kommentar

Når jeg skal slette WMP mappa får jeg ikke lovt til det.

Må være administrator.

Men under brukernavnet mitt, så står det jo administrator.. så hvorfor i huleste kan jeg ikke slette mappa ? Får heller ikke lovt å gjøre endringen på tillatelser for mappa, for det har jeg ikke tillatelse til.. grrr.

Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg nå prøvd litt av hvert.. men å slette WMP går altså ikke..

Andre forslag?

9103460[/snapback]

Selv har jeg slått av Brukerkontokontrollen Eller uac som det også heter. Kanskje det hjelper?

Selv får jeg lov til å slette VMP11 etter en par formaninger fra Windows!

kan jo muligens innstalere VMP 11. en gang til. Mulig den gamle blir fjernet automatisk da?

Lykke til.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

brukerkontrollen er selvfølgelig slått av.

Men har forstått det slik at denne versjonen av Vista så er WMP så integrert at om jeg sletter WMP, så blir det masse helvettes krøll.. og derfor får jeg ikke lovt.

Har prøvd å reinstallere WMP, men får bare beskjed om at jeg allerede har den inne og installasjonen avsluttes.

Har nå sendt mail til både MS og Dell for å høre om de har noen formening om hva som kan være grunnen til oppførselen til WMP.

Lenke til kommentar
Fikk forøvrig fikset problemet.

Tok en reinstall av Windows, uten all Dell dritten. Nå fungerer alt perfekt.. :D

WMP er tilbake i sitt gode lune.

Står ennå "Endrer medier", men det går så raskt at man legger ikke merke til det uansett.

9116646[/snapback]

Så bra. Hater når ting ikke funker som det skal.

Det er desverre enda slik,noen ganger med data.

Lykke til.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...