Gå til innhold

aben

Anbefalte innlegg

Hei..

Skal investere i en bærbar til 15-20000 +/- som skal brukes til endel spilling, surfing og litt videoredigering.

Vurderer acer 273 LC eller acer 634Lvi. Noen som har erfaringer med disse? Hva kan alternativene være?

Kan grafikkortene oppgraderes?

Skjermen skal være 15" xga, stemmer det? Hørt man skal holde seg unna 15" xga, det bør være uxga eller noe sånt..

Noe annet jeg bør tenke på med disse maskinene?

Takk for all hjelp

-A-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør holde deg unna 15 xga ..

mange synes at 15 SXGA er toppen.

men, selv synes jeg at 15 UXGA er best.

uxga og enchanched uxga = 1600x1200

SXGA = 1280x1024

SXGA+ = 1280x1050

xga = 1024x768

xga passer nok på 12 - 13 lcd skjerm, pga oppløsning.

Med xga blir alt altfor stort på 15 skjerm.

Pass på at det ikke er integrert skjermkort i hovedkortet, dvs eget kort som går ann å bytte ut. og at skjermkortet ikke har delt minne sammen med resten av systemet. Spesielt hvis du skal bruke maskina til noe spillemaskin.

Lenke til kommentar

SXGA+ er vel 1400x1050...og for mange blir dette den rette oppløsningen...personlig liker jeg 1600*1200...men dette blir vel en smaksak...(jeg vil tro det fleste synes at XGA blir for stort)...

når det gjelder bytting av skjermkort synes jeg det virker litt skummelt...det kryr ikke akkuratt av plasser som selger skjermkort til bærbare, og det er sikkert en del ting som kan gå galt når man skal skifte...

så hvis du ønsker deg en bærbar til å spille på vil det nok være lurest å kjøpet en med et bra skjermkort i utgangspunktet...dvs. ihvertfall et uten delt minne! radeon 7500, GeF440Go, GeF460Go og radeon 9000 er de skjermkortene jeg ville anbefalt for en bærbar spillemaskin...riktignok i motsatt rekkefølge!;)

vh

krister

Lenke til kommentar

Skjermen skal være 15" xga, stemmer det? Hørt man skal holde seg unna 15" xga,

-

Tullprat, kort og godt. 15" 1024x768 ("XGA") er heilt fint. Sjølvsagt justerer du då skriftstorleikar og slikt litt ned i forhold til skjermar med større oppløysning.

Forkortingsjungelen SVXGA+- kan du berre gløyma å forstå. Stol berre på reine tal :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...