hhrek Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Får feilmelding etter oppstart av Win-XP om at filene Ctkbres.dll og Ctsures.dll mangler. Finner ikke disse filene på pcen, og ved søk på nettet finner jeg filen Ctsures.dll, men Ctkbres.dll er ikke å oppdrive. Har prøvd http://www.dll-files.com/ men selv ikke der er filen å oppdrive, søk på Google finner heller ikke denne filen. Filene forsvant etter å ha installert Creatives soundblaster live driverpack for Win-XP. Noen som har forslag på hvor jeg kan finne Ctkbres.dll og evt. hvor disse to filene skal ligge på pcen? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg fant heller ikke ctkbres.dll, men antar at begge filene skal ligge under c:winntsystem32. Kan du ikke bare kopiere filen fra noen som har WinXP installert ? Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Hei, takk for svar. Har dessverre ikke noen bekjente som har XP installert, men skal det ikke være mulig å hente den fra inst.cd til XP? Har prøvd å hente den der, men får også her til svar at filen ikke kunne finnes. Noen som kanskje kunne maile meg denne filen hvis det ikke går an å hente den fra inst. cd.? Har etterlyst denne filen på forumet til Creative også da den ser ut til å ha med "lyd" å gjøre (min gjetning ettersom filen forsvant etter installering av Creatives driverpack), men har ikke fått noe respons. På forhånd takk Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Ctkbres.dll fant jeg ikke verken på HD eller nett. Den førstnevnte hadde jeg. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 hei ! Jeg hadde ingen av de nevnte filene på min HD, så da er det vel tvilsomt at det er XP filer, kanskje det er noe som hører til noen drivere etc.... :-? Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 hmmm prøvd å søkt under google etter di spesifikke .dll filene? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Ser ut til at det er driverrelatert ja. Kan du ikke sende mail til Creative, forklare problemet og be de om å sende over fila til deg ? Skulle tro at de var såpass serviceorienterte ? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Håper du mente "ct9res.dll" istedet for "ctkbres.dll" og den kan finnes på XP-CD'en. Ligger i [stajon]:i386Driver.cab Får du ikke hentet de så kan du alternativt kjøre XP sin systemrestore slik at du får systemet slik det var føre innstallering av SBLive drivere. Etter du har kjørt systemrestore så skal du starte opp i sikkerhetsmodus og fjerne den gamle driveren/programmet for SB kortet og så kan du legge inn nye manuelt. Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Takk for alle gode råd Joda jeg har søkt på Google, men ikke sjanse i en viss plass om den finner Ctkbres.dll! Har posta på forumet til Creative denne tråden i tilfelle det skulle være driverrelatert, men ikke fått noe svar vedr de to filene. http://no.europe.creative.com/support/foru....asp?thre=29062 Var faktisk ei fra Creative som begynte å svare på spørsmålet mitt, men nå har jeg ikke hørt noe siden 17.12.02, men det er klart det går an å sende en mail å spørre likevel. Nei det er nok Ctkbres.dll som står på den feilmeldinga jeg får ja. Sender en mail til Creative så får vi se. Takk igjen Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Ja da har jeg chatta med en av Creatives sine medarbeidere og det forløp slik: ==================================== New Conference with Jan from CLE 27. desember 2002 17:21:06 GMT+01:00 ==================================== Jan : Thank you for contacting Creative Interactive Chat. How can I help you? You : Have you read my post in the forum? Jan : not yet You : After installing the deriverpack Im missing this two files, Ctsures.dll and ctkbres.dll and I cant load the mixer device Jan : Did you uninstall the old drivers first? You : No I installed the driverpack on top of the old ones Jan : What IRQ is the card using? You : irq 17 Jan : ahh... virtual IRQ's.... Jan : the mother of all evil... :o) You : ok Jan : Ok, I can tell you how to fix this, but you will have to proceed at your own risk, ok? You : ok Jan : First of all, uninstall everything that has to do with the soundcard in safe mode... Jan : when you reboot after that, cancel the installation of the hardware... You : ok Jan : 1. Boot up, close all background programs. 2. Enter device manager. 3. Under the entry computer it will say "Uniprocessor ACPI" (or similar) 4. Right click that and choose to update driver. 5. Don't let the machine search, choose to select a driver. 6. You will have several options, the one you need is "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" 7. Choose to install that driver. 8. The system will reboot and start to install alot of things, don't panic, it is normal. 9. After that you should notice in your system information that there are no IRQ's over 15. Jan : Then install the SB Live driver pack and nothing else... Jan : If you press "end contact" you will get the option to get this entire session mailed to you, which makes it easier to use the advise/links you have been given. You : Ok Thanks for helping. ==================================== DEPARTED CONFERENCE ==================================== Ja hva syns dere om denne framgangsmåten da? skal jeg ta sjansen på å gjøre dette? Er litt redd for å rote til irqene, men hadde det ikke vært en mulighet å styre lydkortet til en annen irq ved hjelp av bios innstillinger? Avinstallere i sikker modus, hva menes med det forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå