Programvare Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg har lyst å kjøpe meg ny laptop, men det er så mange å velge mellom. Jeg har sett litt rundt på nettet. Jeg kommer til å bruke den mest til Film, Musikk, Surfing på nettet... -Må være (over) 1000 mb RAM -Under 10000 kr -Må ha flere USB-tilkoblinger -Bra skjerm (hvis jeg skal se film) -Windows Vista -Må ha fått litt bra kritikk noen steder... -Over xxx GB harddisk Takk! edit: Stor harddisk trengs til masse musikk! Endret 13. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvorfor må den være OVER 1 gig ram? Hvorfor ikke heller bytte ut brikkene senere? Det blir ofte billigere. Men skal den ikke bli brukt til andre programmer eller noen spill i hele tatt? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Nei, jeg spiller ingenting. Det jeg kommer til å bruke den mest til er lekser og diskusjon her på forumet. Og musikk og litt film da selvfølgelig Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvis du ikke brukem maskinen til spilling vile jeg gått for Intel GMA950 grafikk. Dette gjør at maskinen bruker mindre støm og også at den ikke blir så varm noe som igjen gjør at viften ikke vil bråke like mye. GMA950 er nok til å drive Vista m/Aero grensesnitt. Du skriver lite om størrelse, vekt og batetrilevetid. Hvis batterilevetid er viktig, ville jeg tatt en titt på Dell (Inspiron 6400 (15,4") og 640m(14")) Disse maskinene er ganske like bortsett fra størrelsen. Med 9 cellers batteri har disse levetid på drøyt 6 timer (med Intel GMA950), velger du ATI X1400 eller Nvidia 7300 så kan du forvente drøyt 4 timer, men da blir det og mere støy og varme. Her er en test av Inspiron 6400 Merk at Dell kommer med nye modeller snart, og at du i den forbindelse muligens kan få dagens modeller "på salg" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå