Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesel vs bensin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er påfallende hvor vanskelig det er for andre teorier enn den politisk korrekte teorien og få plass i media, og mye av denne forskningen som man legger til grunn som absolutte sannheter er langt fra det.

Mange legger andre politiske ønsker i disse tingene så som avskaffing av rikdom, kapitalisme og en total innskrenkning av den personligefriheten.

Har sett noen også argumenterer med at demokratiet i seg selv er en miljøtrussel.

Lenke til kommentar

Er det noe man bør ta tak i når det gjelder forurensning, så trur jeg at utslipp fra industri i de store landene bør skjerpes, som jeg nevnte for et par poster siden her. Jeg trur ikke bilismen i Norge er den største trusselen for verden akuratt.. Jeg tar selv T-banen til skolen for tiden. Kunne godt ha kjørt og ville spart litt tid på det, men får prøve å gjøre en liten innsats :cool:

Jeg er mer bekymra for den suspekte atombombeutviklinga som foregår i diverse land som bl.a Iran.

Men bilismen i USA er ikke helt bra, bensinslukere og ikke reine motorer er :thumbdown:. De bruker jo 87 oktan bensin :no:.

I norge så kjører vi stort sett nokså milijøvennelige biler etter min mening, de fleste familier kjører jo ikke store stygge bensinslukere, men helt vanlige biler med 1,4-2.0litersmotorer..

Lenke til kommentar
Men bilismen i USA er ikke helt bra, bensinslukere og ikke reine motorer er  :thumbdown:. De bruker jo 87 oktan bensin :no:.

8579409[/snapback]

Nå brukes det en annen standard til å regne oktan tall i usa, 87 oktan i usa tilsvarer 95oktan, 89 i usa tilsvarer 97 oktan i Europa.

Lenke til kommentar

Så dette er en "konkurranse" som pågår dette da. Jeg er spent på utfallet :p

Når det gjelder forurensingen, mener jeg at folk bør spare energi på flere punkter enn bare bilkjøring. Det kan f eks være å kjøpe ting og tang som er produsert miljøvennlig, isolere husene sine godt, også videre. MEN, å redusere bilbruk er også et tiltak som er aktuellt for mange, så kan heller de som ikke vil de redusere energibruken andre steder.

Er mine sløve tanker om slikt..

Endret av Peprepupp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...