Gå til innhold

Svideo kabelen passer ikke?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et geforce 6600 GT, pci-express..

Den har 2 DVI utganger og en utgang hvor det står VIDEO.

Men var å kjøpte en Svideo kabel i butikken ista, men passet ikke?

Hva slags kabel må jeg ha?

Skal koble pcn til tven.

- KAFFEjoN -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt behov for å kjøpe sånn på butikken så jeg vet ikke. Jeg vet heller ikke om en slik er kompatibel med andre skjermkort enn det skjermkortet det følger med.

Det skader ikke å gå å spørre på butikken om du ikke får noe bedre svar her.

Lenke til kommentar

Følger som oftest med en slik overgangskabel som vist over på bildet her.

Utgangen du har på skjermkortet ditt er ikke en S-video utgang, men noe som heter VIVO utgang.

Overgangskabelen går som oftest fra VIVO og til 1 eller 2 S-video + 1-2 kompositt RCA. Noen ganger også til rgb component.

Det du må gjøre er å skaffe deg en VIVO kabel ala. http://www.gamepc.com/images/labs/rev-gbx800xt-cablesLG.jpg

Siden du skal koble pcen til tven med en S-videokabel regner jeg med at du har en CRT tv og ikke en LCD tv? Eller så er jo DVI kobling mellom pc og tv å anbefale. :)

Endret av Prophet_hunk
Lenke til kommentar

Nei, ser ikke ut som de selger det på nettet. Pleier ALLTID å følge med skjermkort med vivo utgang. Har du sjekka skuffer og skap + embalasje? hehe :p

Hvis du ikke finner den har jeg et par til overs så du kan sikkert kjøpe en av meg hvis du trenger :)

Lenke til kommentar

Kjøpte nemlig PCen ferdigbygd.

Når de leverte den fikk jeg ikke med noe av kabler eller lignende. FIkk ikke engang med overgang fra DVI til RGP, men det hadde jeg faktisk liggende.

Har sendt mail til de nå, så kanskje jeg får en :)

Lenke til kommentar

Hvis ikke, hva skulle du hatt for en? :p

Går det ann å bruke DVI kabel over til scart? altså en overgang fra DVI til SCART? :p For har jo tenkt å kjøpe meg en flatskjerm etterhvert.. Så da kan jeg like gjerne kjøpe meg en DVI kabel og bruke overgang til SCART om det finnes? noe jeg ikke tror det gjør :D

Lenke til kommentar

100-150kr tipper jeg :)

Tviler på at det finnes kabler fra DVI -> scart. Dette må man evnt. lage selv.

Har en kamerat som hadda koblet en htcp til en CRT tv en gang itiden ved hjelp av DVI -> scart, men den kontakten måtte han lage selv :p

Anbefaler deg å bruke s-video, sålenge du skal koble til en CRT tv. Dårlig kvalitet blir det på tekst uansett hva du bruker pga. oppløsningen på crt tver. Men fungerer til film og spill.

Når du senere kjøper en LCD tv, kobler du pcen til tven med en DVI -> HDMI kabel, evnt. HDMI-> VGA, men sistnevnte gir dårligere bilde pga overgang fra digital til analog.

Send meg en PM hvis du finner ut at du skal ha den kabelen.

Endret av Prophet_hunk
Lenke til kommentar

Minner om kva retningslinjene seier om spam:

Spam er også innlegg kun bestående av en enkel smily eller typiske dobbeltposter. Dobbelposter oppstår når forumet av en eller annen grunn reagerer tregt og ikke vil føre brukeren til siden hvor innlegget hans ligger, så derfor trykker han på "Skriv innlegget mitt"-knappen en gang til. På denne måten oppstår det to like poster. Spam generelt vil bli slettet fra forumet hvis oppdaget og du vil som regel få beskjed om at spam laget av deg har blitt slettet, enten i form av en PM eller en beskjed fra moderatoren i tråden. Forvent derimot ikke at du alltid vil få beskjed, da dette er et stort problem på forumet og det er mye arbeid å sende slike private meldinger med all nødvendig informasjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...