Gå til innhold

Skal jeg velge ekstra ram eller klock speed.

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Som mange andre panlegger jeg a kjope et 8800 kort, jeg har funnet fra til 2 kort. Desse kortene er :

XFX GeForce 8800GTS 530M 640MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,530/1700Mhz

og XFX GeForce 8800GTS 580M 320MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,580/1800Mhz

Noe jeg synes er litt merkelig er at selv om det er samme produsent har det ene kortet mest ram og det andre mest klokke hastighet. Sa jeg lurer na hvilket kort jeg skal kjope.

For det forste hvilket kort vil gi mest datakraft (jeg er villig til a overklokke kortet nar det trengs en gang i framtiden) og hvor stor foskjell er det i datakraften i de 2 kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

320MB versjonen er fabrikk klokket. Derfor kommer det med høyere core og memory clock.

Så hvis du skal overklokke når du får kortet, så går du får original versjonen av 320 MB.

Men hvis du har nok peng, gå får 640 MB versjonen.

Forskjellen mellom 640 MB og 320 MB versjonen er at du vil få bedre ytelse med 640 MB med heftig bruk av AA og AF i høy oppløsning. Men hvis du sitter på en 17 tommers skjerm, så er det egentlig ett fett, for da er det ikke noe merkbar forskjell på kortene..

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...