Gå til innhold

Sata-disk på Abit Av8 - driverinnstallasjon.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Abit AV8-HK og planlegger innkjøp av en SATA-disk som jeg skal ha Win XP på.

Tingen er; overalt hvor jeg leser, sies det at man på disse kortene må trykke F6 under innstallasjon av XP for å innstallere SATA-drivere fra floppy før man innstallerer OS'et.

Problemet er: Jeg har ikke floppy-stasjon

Så da lurer jeg på hvordan jeg skal gå fram. Må jeg innstallere disse driverne for å kunne bruke SATA, eller er det en annen måte å gjøre dette på?

Jeg har siste BIOS-update (2.7).

Takknemlig om noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjappe svar!

Jeg fant en slipstream-guide på maximumpc - dette er tungvindt, men absolutt forståelig!

Det er vel prisen jeg betaler for ikke å gidde å legge ut for nytt OS ja. :!:

Så minnepinne vil kunne funke? Kan absolutt prøve det, men har sett flere steder presisert at disse driverne må innstalleres fra diskett...

Lenke til kommentar

Minnepinne skal egentlig fungere fint det, men man vet jo aldri... du får prøve.

good luck

OT: Når det gjelder det med å "legge ut for nytt OS", tenkte jeg mer på å kjøre linux, gratis, fungerer ypperlig og er ufattelig stabilt.

Med det sagt har ikke det noe med tråden å gjøre, og jeg ønsker helle ikke å starte noe MS vs Linux krig.

vet egentlig ikke helt hvorfor jeg skrev overstående til å begynne med.. oh well...

Lenke til kommentar

Takk igjen! Da prøver jeg minnepinne først, det hadde jo vært genialt om det funka knirkefritt.

Hehe, misforstod deg litt, i disse Vista-tider trodde jeg du mente dette. :)

Linux er sikkert fint det, men siden jeg spiller en del er det ikke så aktuelt.

Uansett, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...