-Petter- Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei Har nettop fått meg en Sourround Forsterker, og har koblet til mine 2*12" , men så vil jeg bruke den aktive subwoofer utgangen Det jeg lurer på om jeg kan sette disse koblingene til utgangen på høytalerkablene eller må det være innebygd forsterker til subbene for at den skal virke ? Har nå koblet bassen til utgangene til høytalere bak ettersom jeg bare bruker front Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det må være forsterker i subben for at det skal funke. evt en annen forsterker til dem Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Det finnes i hovedsak to typer subwoofer-utganger: Amplifisert utgang som ikke er så ulikt de vanlige høyttalerutgangene, men disse har ofte et lavpass-filter for å fjerne frekvenser over f.eks 80 Hz. På denne utgangen er det forsterkeren som forsterker signalet slik at den kan drive et subwoofer-membran i en passiv subwoofer. Den andre typen er en enkel kloning av signalet forsterkeren skal forsterke. Det eneste som skiller dette signalet fra f.eks signalet ut fra et lydkort er at forsterkeren vil justere ned volumet på dette signalet i forhold til volumet du stiller på forsterkeren. Men selv om volumet står på maks vil dette signalet ikke bli sterkere enn signalet fra f.eks et lydkort, som er langt ifra nok til å drive en stor subwoofer! Den aktive subwoofer-utgangen kan egentlig kobles til alle typer høyttalere som har integrert forsterker, eller som har en egen forsterker på noe vis. Endret 12. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå