Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke logge inn på Medion trådløs AP

Anbefalte innlegg

Har en Medion MD40900 trådløs router som har funket helt problemfritt fram til nå. Plutselig var nettet nede og prøvde å logge meg inn på routeren for å feilsøke, men får bare opp denne meldingen:

"No valid web file system found. Please upload a valid filesystem"

Har prøvd å resete routeren, men får opp samme meldingen hele tiden

Har sjekket Medion sine nettsider, men har ikke funnet noe svar på problemet mitt der. Har crawlet forum ol på nettet etter løsning, men får bare opp tyske og nederlandske forum, og det er urdu for meg. Har klart å tolke meg selv fram til noe (med tysk/dutch-norsk ordbok foran meg ) :whistle: og klarte å få lastet ned ny firmware og noen andre filer som jeg tror/håper er riktig, men der er jo selvfølgelig all veiledning på tysk! Har prøvd meg litt fram på egen hånd og de filene som lå i zip filen jeg lastet ned er en .img fil og en .bat fil, tror jeg det er. Når jeg åpner den sistnevnte så får jeg opp et cmd-vindu der det står:

"tftp gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil.

! Nun unbedingt 3 minuten abwarten und dann den router resetten!

Trykk en tast for å fortsette...."

Skjønner at det har noe med 3 minutter og noe med å resette routeren og gjøre, men that's it....det skjer ingenting når jeg "trykker en tast for å fortsette", vinduet bare lukker seg.

Leste litt på nettet om feilmeldingen (engelske forum om andre typer routere), og noen mente at når man får en sånn feilmelding så er softwaren/firmwaren i routeren F*****....

Har prøvd å kople meg på routeren både kablet og trådløst, men med samme dårlige resultat. Har prøvd å reset'e routeren flere ganger.

I og med at jeg ikke kommer meg inn på routeren, så får jeg vel ikke oppgradert firmwar'en heller?? Eller finnes det noen andre måter å gjøre det på?? Noen som har en eller annen løsning på dette? Eller noen som klarer å oversette dette? Helst til NORSK eller ENGELSK!! :roll:

Må også få med at selv om jeg ikke kommer meg inn i selve routeren, så finner nettverkskortet mitt routeren og får pinget den (192.168.0.100), men som standard er den satt opp med en statisk ip og ikke dynamisk, den må stå på dynamisk ip, så da kommer jeg meg ikke ut på nett med den.

Merkelig problem....noen som har en løsning??

På forhånd, takk for alle seriøse svar :thumbup:

Endret av Griffo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...