Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er Creatin-pulver farlig?

drugis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg har hørt er at om du går på det til vanlig uten å trene vil du bli mer fet.

Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

8575693[/snapback]

Hvorfor skal du gå på Kreatin uten å trene?

Du blir ikke feit, men du merker det iallefall på magen at det er noe som ikke stemmer.

Kreatin er en energirik "metabolitt" som hovedsakelig finnes i muskelvev. Det er ansvarlig for å forsyne muskulaturen med energi under fysisk aktivitet(trening). Musklenes primære energi kilde er molekylet; ATP(Adenosin Trifosfat). ATP blir brukt før sukker og fett. Under fysisk aktivitet mister ATP en fosfatgruppe og blir til ADP; Adenosin Difosfat. Slik frigjøres energi som muskelen kan bruke. Hvis man har tilstrekkelig med Kreatin i kroppen kan Kreatin fosfat donere en fosfatgruppe til ADP, og ADP vil raskt gjøres om til ATP igjen. Så ved å bruke et Kreatin tilskudd har musklene mer tilgang til energi.

Kreatin bør blandes i vann, ikke noe annet. Andre væsker kan ødelegge Kreatinet. Vannet bør være lunket. Ikke kok vannet, og ikke la det være for kald. Begge deler kan bryte ned Kreatinet, noe man absolutt ikke ønsker. Bruk Kreatin i pulverform.

Bivirkninger:

I noen sjeldne tilfeller, nyrestein..

Væskeretensjon.

Hvis du har noen sykdommer så konsulter alltid med lege før du bruker kosttilskudd, allergi kan være farlig fordi ett kost tilskudd er så konsentert.

Noen flere produkter du har spørsmål om, skyt i vei.. ;)

Endret av stskjer
Lenke til kommentar
Hvorfor skal du gå på Kreatin uten å trene?

Du blir ikke feit, men du merker det iallefall på magen at det er noe som ikke stemmer.

Kreatin er en energirik "metabolitt" som hovedsakelig finnes i muskelvev. Det er ansvarlig for å forsyne muskulaturen med energi under fysisk aktivitet(trening). Musklenes primære energi kilde er molekylet; ATP(Adenosin Trifosfat). ATP blir brukt før sukker og fett. Under fysisk aktivitet mister ATP en fosfatgruppe og blir til ADP; Adenosin Difosfat. Slik frigjøres energi som muskelen kan bruke. Hvis man har tilstrekkelig med Kreatin i kroppen kan Kreatin fosfat donere en fosfatgruppe til ADP, og ADP vil raskt gjøres om til ATP igjen. Så ved å bruke et Kreatin tilskudd har musklene mer tilgang til energi.

Kreatin bør blandes i vann, ikke noe annet. Andre væsker kan ødelegge Kreatinet. Vannet bør være lunket. Ikke kok vannet, og ikke la det være for kald. Begge deler kan bryte ned Kreatinet, noe man absolutt ikke ønsker. Bruk Kreatin i pulverform.

Bivirkninger:

I noen sjeldne tilfeller, nyrestein..

Væskeretensjon.

Hvis du har noen sykdommer så konsulter alltid med lege før du bruker kosttilskudd, allergi kan være farlig fordi ett kost tilskudd er så konsentert.

Noen flere produkter du har spørsmål om, skyt i vei.. ;)

8575794[/snapback]

Om du leser skikkelig så ser du at jeg verken starten tråden eller sa jeg skulle bruke noe kreatin ;) Bare lurte på det,da jeg kjenner noen som går på det og sa noe i den duren.

Lenke til kommentar

Har selv brukt Kreatin i noen uker nå, og jeg kan merke forskjell i hva jeg klarer når jeg trener. Har dermed gode erfaringer. Viktig å drikke mye, men det er det egentlig uansett.

Men hvis du ikke trener er det kanskje ikke mye vits. Har også hørt ryker om at man ser oppblåst ut, og ikke får definerte muskler, selvfølgelig grunnet opptak av vann i musklene da... Har ikke merket noe til det selv.

Men, jeg er på dass for å pisse hver halvtime da.

edit:

dette tar jeg:

Tricreatin malate / citrate:

økt styrke, raksere etterhenting, utsetter melkesyreterskelen, økt utholdenhet, økt muskelvolum og pump (binder ikke vann slik som monohydrate)

8-16g per dag. Kan med fordel brukes kun på treningsdager da tatt ca 1 time før trening

Denne binder ikke vann da, men aldri galt å drikke mer vann enn jeg gjorde før.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Selv om steroider.net sies til å være forbyggende side mot doping må man ta alt som står der med en klype salt.

Jeg tror Kengdal ganske godt vet hva steroider.net er fra før. Siden sies å skal være forebyggende mot doping, men som jeg ser det er det rent svada.

Vet det ikke har så mye med selve siden å gjøre men: Over halvparten av medlemmene der har sikkert ikke prøvd steroider. Og som jeg ser det så er de fleste der 15-20åringer som har vært på utallige kurer sier de. For og si det sånn; ganske useriøst konsept.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Jeg brukte kreatin for rundt et år siden selv, da jeg trente på mitt verste. Men en kamerat spurte vist en sykesøster om dette var skadelig, og hun sa det kunne fremme hjertesykdommer. Hvor riktig det er vet jeg ikke, men jeg sluttet nå å bruke det.

8585132[/snapback]

Det er helt feil.

Er så mye feilinformasjon der ute. . .

Lenke til kommentar
Mannen bak Steroider.net har et ganske nøytralt ståsted, og jeg vil derfor påstå at den er mer troverdig enn alle disse antidoping sidene med moralsk pekefinger.

8584792[/snapback]

Mannen bak har misbrukt steroider og nesten døde av dette. Han har nå en alvorlig hjertefeil han selv har pådratt seg. Siden i seg selv er grei til å gi bra informasjon om stoffene og ikke propaganda slik som mange andre. Men at han og en 18 åring med 150 kg i kvartbøy kommer med råd om doser og sykluser synes jeg er helt feil. Å ta i mot råd av en som nesten drepte seg selv, og en 18 åring som umulig kan ha mye peiling er jeg helt i mot.

Jeg personlig er i mot bruk steroider og jeg synes siden hadde vært bedre som et informativt verktøy om stoffene. Ikke hvordan de skal brukes, da de vet det er 16-17 åringer som doper seg for å nå opp til et vist kroppsideal.

Stay cleen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...