hardmongo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg har desverre ikke tid å begynne på treningsstudio eller trene hjemme, men jeg har lyst å gå opp i vekt.. jeg spiser for det meste junk food og drikker cola.. ser ut som jeg forbrenner dritraskt, for uansett hva jeg gjør så står vekten på det samme (rundt 65kg).. jeg er rett over 180 høy.. jeg har ikke tenkt å bli pumpet opp med muskler uten å trene, jeg vil bare ha litt mer på kroppen, samme om det er fett.. er lei av å være en flis.. hva hadde f.eks. skjedd hvis jeg begynte å ta proteinpulver uten å trene? går jeg opp da? jeg er også en fattig student så det nytter ikke å sette opp dietter med masse dyre produkter kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Du går ikke opp i vekt av proteiner (proteinpulver), men av karbohydrater. (Det er klart at du "går opp i vekt" ved å spise proteiner, men da mest grunnet at proteinene er med på å danne muskler, men siden du ikke skal trene, vil du nok ikke merke store forskjellen.) Skal du opp i vekt, må du spise karbohydrater, som nevnt. En god kilde til dette kan være havregryn, fullkornspasta/ris, poteter osv. Prøv f.eks å spise en stor porsjon havregryn til frokost. Hvis du absolutt bare vil opp i vekt, uten at det gjør noe om det bare er snakk om fett - spis før du legger deg, og spis karbohydrater. Spiser du mat med mye karbs før du legger deg, vil dette gjøres om til fett mens du sover. Er du mett, fortsett å spise. Spis generelt sett sunn mat. Allikevel vil jeg _absolutt_ anbefale deg at du prøver å trene litt, du har vel tid til å sette av f.eks 1t til trening, tja.. en 3 ganger i uka eller noe? Det er bare snakk om 3 timer mann... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Man går opp i vekt ved inntak av protein (altså, hvis man får i seg nok). Det er ikke slik at all protein går med til å bygge muskler og hvis man ikke trener så bare forsvinner proteinene magisk ut av kroppen. Skal du gå opp i vekt: Kaloriinntak > kaloriforbruk Endret 9. mai 2007 av KjellV Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Joda, naturligvis går man opp i vekt ved proteiner (ville bare vektlegge at man lettere legger på seg ved hjelp av karbohydrater), og når jeg ser på forrige posten min var den kanskje litt rart vinklet. Allikevel, hvis man ikke skal trene er det helt parkert å begynne med proteinpulver. edit: Men joda, er jo som du sier. Skal du opp i vekt, spis mer kalorier enn du bruker - enkelt og greit. Endret 9. mai 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 så havregryn er bra ja.. takk for tipset.. karbohydrater, er det det samme som kalorier? jeg er helt grønn på dette.. hva med olivenolje? synes å huske å ha lest noe om at å shotte litt oliveolje morgen og kveld kan hjelpe med å komme seg opp i vekt.. jeg hadde sikkert hatt tid til å tatt meg fri 3 timer i uka, men jeg hadde nok uansett ikke hatt råd.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg hadde sikkert hatt tid til å tatt meg fri 3 timer i uka, men jeg hadde nok uansett ikke hatt råd.. 8575425[/snapback] Du kan kjøpe deg en liten koffert med manualer for noen hundrelapper. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 skal tenke på det føler jeg er sterk nok.. tar 50 pushups og klarer å hoppe over et hinder som er nesten like høyt som skuldrene mine.. problemet mitt er fettprosenten som jeg gjerne ville hatt opp.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Tenkte mer på at trening/bygge litt mer muskler kunne hjelpe deg til å gå opp i vekt Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Protein blir nok omdannet til fett om han ikke trener eller er aktiv. Skarru legge på deg så sier jeg en ting: SPIS MER virker som dette er veldig vanskelig for enkelte fatte noen ganger. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Uansett hva trådstarter finner på vil jeg anbefale å kutte ut junk food og cola. Å være tynn er ikke det samme som å være sunn. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvis du vil gå opp i vekt er det bare å dytte innpå med Grandiosa, cola og sjokolade til hvert måltid. Spis til du sprekker og helst litt til. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er det mest idiotiske tipset jeg noen gang har hørt. Da er det bedre å holde seg tynn og spise sunnt. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvorfor da? Han vil gå opp i vekt (regner med at han snakker om opp i fettprosent, da han ikke har mulighet til å trene), hva er da bedre enn raske karbohydrater? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvorfor da? 8585407[/snapback] Da er det bedre å holde seg tynn og spise sunnt. 8585330[/snapback] Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Fettprosenten hans er sannsynligvis allerede ganske høy, selv om det ikke viser på utsiden. Fettlagre rundt indre organer og andre lumske steder er vel like farlig. Det slår bare ikke ut på BMI. Spis havregryn og andre gode karbohydrater, og mye av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå