rofl Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei, Jeg har et meget langt dokument, ferdig lagret som Word-document Finnes det noen måte, eller hjelpemiddel, for å få dette over til HTML? Jeg regner med at slikt finnes, men vet ikke noe om det. Å sette inn linjeskift og avsnitt hele veien er en nesten håpløs oppgave synes jeg. Jeg begynte med Ace-HTML og det funker jo veldig bra, men Håper noen kan rettlede meg... mvh, Rolf Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Du kan save rett til HTML fra word. Men det anbefales ikke. Jeg har enda til gode å se noe slå good old fashion måte å lage alt manuelt. Og da kan det lønne seg å save til TXT formatet så du fjerner all formatering og så sette opp ett bra CSS styleguide til å formatere alt. Selv jobber jeg med Dreamweaver. AKIRA Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Lagre til HTML rett fra Word er fy-fy. Det beste er nok, som akira sier, å gjøre det manuelt. Hvis du ikke gidder dette, vil jeg anbefale deg at du bruker openoffice.org til å lagre filen din som HTML. Dette er heller ikke optimalt, men mye bedre enn å bruke word fra microsoft - det inkluderer så ufattelig mye dritt i kildekoden at det er helt utrolig. mvh Lenke til kommentar
rofl Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Takk for det, jeg gjorde et forsøk med Word og det ble jo et resultat, så jeg får se hva jeg gjør. At det blir fullt av dritt i koden er nok riktig, men foreløpig - det funker faktisk! mvh, Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå