C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Yo! Nå er tiden inne for ny CPU. Har litt konfirmasjonspenger å svi av her, men vil helst ikke buke mer enn 3500 på dette her. Jeg lurer enkelt og greit på om jeg bør kjøpe Dual eller Quad Core. Hovedkortet er et Intel D975XBX revisjon 304. Jeg har snoka litt på Xeon-CPUene, de ser fine ut. Vurderer sterkt en X3210, men jeg veit ikke om den funker på overnevnte hovedkort. Noen som har peiling? Ellers er jeg usikker på om jeg egentlig trenger quadcore. Skrytefaktoren er jo et element, men skal jeg være rasjonell så er det i skrivende stund bare et par programmer jeg bruker som så vidt jeg veit drar nytte av quad: Flight Sim X (SP1) og VVIS/VRAD/VMEX som brukes for å kompilere kart til source (sånn greie for å lage spill, med andre ord). Men det ser jo ut til å komme flere spill og programmer som støtter dette snart. Hve tror dere? Bør jeg heller gå for to enda kraftigere kjerner, eller bør jeg ha fire? -G.G. EDIT: Post nr. 500 gitt Endret 9. mai 2007 av G.G. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Stemmer for dualcore om du skal ha cpu til den prisen. Du kan bruke Xeon ja. Endret 9. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 OT Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du er nykonfirmert, er medlem av natur og ungdom, "stemmer" RV, og har din egen dummingliste? Gratulerer, jeg tror du er den mest irriterende personen jeg aldri har møtt Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Gratulerer, jeg tror du er den mest irriterende personen jeg aldri har møtt Blir vel egentlig litt ukorrekt å skrive at man må "stemme" RV for å være kul siden jeg ikke kan stemme enda sjæl, ja... Men hva skal jeg nå skrive da? "sympatiserer med"? Da høres det jo ut som en milits Men uansett, da blir det dobbelt da. Takk for hjelpa! EDIT: Nei pokker... jeg må endre den signaturen... Dumminglista har jeg jo ikke lenger... og nå heter de jo Rødt! (med utropstegn og greier), og dessuten har de slått seg sammen med AkP (Lokalt Intiativ, for oss som er inne i sånt), og da er de for ML-ete for meg uansett. Nei dæven, kanskje jeg bør slutte å late som jeg stemmer på ting da. Gi meg noen minutter så kanskje jeg kommer opp med ny signatur da. EDIT 2: Ny sigg. Tror dere jeg irriterer færre folk nå? Endret 16. mai 2007 av G.G. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nå vet jeg ikke hva du har fra før, men om du egentlig klarer deg fint med den du har, så kan du spare en del penger på å vente til Juni (eller Juli?). Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Ja, godt poeng egentlig. Har Pentium D 940 nå, den duger, i alle fall nok til at jeg like gjerne kan vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå