ekl1tz Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg og en annen gruppe elever skal presantere norsk media generelt i norsk timene i morra. Jeg har som oppgave å fortelle litt om hvordan massemedia indirekte påvirkes fra folk med makt og derfor kalles "den fjerde statsmakt". Desverre fant jeg veldig lite stoff om dette, så lurte på om noen med peiling eller linker kunne utdype emnet litt for meg? Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg og en annen gruppe elever skal presantere norsk media generelt i norsk timene i morra. Jeg har som oppgave å fortelle litt om hvordan massemedia indirekte påvirkes fra folk med makt og derfor kalles "den fjerde statsmakt". Desverre fant jeg veldig lite stoff om dette, så lurte på om noen med peiling eller linker kunne utdype emnet litt for meg? Takk 8574809[/snapback] Jeg skrev et prosjekt ilag med en annen om akkurat det samme... Fant alt stoffet på internett, så bare søk du Det finnes et sted der! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Skole og leksehjelp! ;-) Forresten vil du få flere svar om du søker etter "mediekanalen". Enkelt og greit handler det om medias påvirkning på politikernes og folekets meninger i politiske saker. Et eksempel er BA (Bergensavisen) som skriver en artikkel om en afrikansk familie som ikke får nok pengestøtte fra staten. Dagen etterpå er lokalpolitikere i media for å kreve høyere pengestøtte, og den afrikanske familien har fått penger, klær eller mat av folk. Lykke til! Endret 9. mai 2007 av Jooakim Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Flyttes til Skole og leksehjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå