krfuro Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 hvor stort volum skal d være til en 12" sub? noen som har noen sider hvor set er en beskrivelse eler mål til en kasse?? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 hvor stort volum skal d være til en 12" sub?noen som har noen sider hvor set er en beskrivelse eler mål til en kasse?? 8574582[/snapback] På f.eks www.iceaudio.no står det beksrevet under de fleste elementer hvor stor volum hvert enkelt element skal ha for å yte det det er beregnet å yte. Dette varierer fra element til element. Hvis du har handlet andre merker, spør produsenten, sjekk hjemmesiden til produsenten, eller spør de du kjøpte sub'en med. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 40 liter er sånn det kanskje mest brukte målet, men det kan lønne seg å sjekke dette under spesifikasjonene på elementene. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Har sagt det 1000 ganger før, det finnes ikke noe fasit på hvor stor kasse en 12" skal ha! det variere fra element til element, og MÅ regnes ut.... Du kunne like gjerne spurt, hvor lang er en hyssingstump, det blir like lett å svare på det Hvilken sub er det snakk om?? Lenke til kommentar
krfuro Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Har sagt det 1000 ganger før, det finnes ikke noe fasit på hvor stor kasse en 12" skal ha! det variere fra element til element, og MÅ regnes ut.... Du kunne like gjerne spurt, hvor lang er en hyssingstump, det blir like lett å svare på det Hvilken sub er det snakk om?? 8581656[/snapback] Jeg har en Sony Explod XS-L124P5S Denn pakken har jeg kjøpt http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1444 Lenke til kommentar
Badon Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Skal stå i manualen som ligger i esken.. Der pleier det også og følge med mal til utskjering og forslag til kasse.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Har sagt det 1000 ganger før, det finnes ikke noe fasit på hvor stor kasse en 12" skal ha! det variere fra element til element, og MÅ regnes ut.... Du kunne like gjerne spurt, hvor lang er en hyssingstump, det blir like lett å svare på det Hvilken sub er det snakk om?? 8581656[/snapback] Jeg har en Sony Explod XS-L124P5S Denn pakken har jeg kjøpt http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1444 8583330[/snapback] Ok, da er det sikkert et kasseforslag med der, men ikke forvent deg det helt store, låter rimelig ræva det der, men det er sagt i sikkert 20 poster her inne... søppel rett og slett... Har du ikke fått det ennå/ åpnet eller montert noe ennå, så lever dritten tilbake, legg på en 1000 lapp, og kjøp JBL pakka isteden Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Har sagt det 1000 ganger før, det finnes ikke noe fasit på hvor stor kasse en 12" skal ha! det variere fra element til element, og MÅ regnes ut.... Du kunne like gjerne spurt, hvor lang er en hyssingstump, det blir like lett å svare på det Hvilken sub er det snakk om?? 8581656[/snapback] Jeg har en Sony Explod XS-L124P5S Denn pakken har jeg kjøpt http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1444 8583330[/snapback] Ok, da er det sikkert et kasseforslag med der, men ikke forvent deg det helt store, låter rimelig ræva det der, men det er sagt i sikkert 20 poster her inne... søppel rett og slett... Har du ikke fått det ennå/ åpnet eller montert noe ennå, så lever dritten tilbake, legg på en 1000 lapp, og kjøp JBL pakka isteden 8585566[/snapback] bilstereo som kan selges til halv pris, er så billig å produsere at det ikker er verd noe.. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Til trådstarter: Som du sikkert har skjønt, er det ingen "universal" oppskrift på størrelse på kasse. Men, dersom du allikevel ønsker noe i den retningen kan jeg gi deg følgende tips:(dette blir ingen helt optimal løsning, men man lykkes overaskende ofte med det). trykk-kammer kasse: Bygg en kasse på ca 28 liter (regn ut det innvendige volumet selv etter hvordan form du ønsker på kassen). Elementet vil "spise" noe liter volum, men dette kan du kompensere for senere. Fyll kassen forsiktig me dempeull. Dersom du merker at du ikke får nok dybde i bassen, at den ikke henger med nedover kan du "lure" basselementet til å tro at kassen er større enn den er ved å stappe mer dempeull inn i kassen. Bassreflekskasse: 35 liter - bruk en bassrefleksport du kan utvide. Begynn med en liten bassrefleksport og øk størrelsen, dersom bassen ikke blir dyp nok. Dersom du ikke vil eller gidder ta deg bryet med å regne ut en ordentlig kasse er de to ovenstående greie alternativer. De fungerer i ca 7/10 tilfeller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå