Gå til innhold

Program til å manipulere sendingstid av e-post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å sende en E-post til en lærer innen tidsfristen. Og den har nå gått ut. Derfor lurte jeg på om det gikk an å manipulere når du sendte e-posten tilbake i tid, slik at jeg overholder tidsfristen.

EDIT: Jeg bruker gmail og hotmail, men begge kan vel brukes i Outlook og lignende.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Haha, snakker om uetisk spørsmål.  Men nei, det går nok ikke ann, enkelt og greit.  Meldingen tidsstemples flere plasser på sin tur fra din PC til den er framme hos læreren.

8578360[/snapback]

Det er klart det er mulig. Det er den første tidsstemplingen som vises i "sendt"-feltet, og jeg tror det er de færreste lærere som kikker gjennom kilde for å se når den er mottatt av de ulike mailserverne. Sist jeg sjekket brukte outlook systemtiden/datoen i windows for å fastslå send-tidspunktet. Endre windows-klokkeslettet, og test først ved å sende en mail til deg selv for å se om det virker.
Lenke til kommentar

E-post meldinger blir stemplet både av utgående og inngående mailserver, de fleste e-post programmer kryssreferer disse stemplene. Vet ikke hvordan det ligger ann med Outlook Ekspress, men på 2003 utgaven (som jeg bruker) får jeg oppgitt 2 forskjellige tidsstempler - Når den ble sendt og når jeg mottok den. Sistnevnte gjør det umulig å klusse til uten videre, fordi du kan uansett ikke forandre når meldingen ble mottatt, kun når den ble sendt.

Lenke til kommentar

...Og all tiden i mellom forklares med trege eller dårlige servere/skolesystemer. Det er sendt-tidspunktet som er interessant siden det forteller/skal fortelle når mailen forlot avsender. Det er jo det lærerne lurer på.

Lenke til kommentar

Jeg får statig mailer som havner helt nederst i innboksen, og har dato mange år tilbake, så det må jo gå an... tipper du må stille klokka der du sender fra, kanskje også smtp serveren som du sender via...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...