The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) jeg har denne setningen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}"; hva er feil og kan noen rette meg opp? Takker for alle svar. Endret 9. mai 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) [*skjul] taggene utenfor [*code]. Og her skal du heller ikke bruke [*sjkul] $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}'"; Endret 9. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}"; Tipper det skal være '{$post_id}' Endret 9. mai 2007 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}"; Tipper det skal være '{$post_id}' 8574523[/snapback] takk det funka Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Nytt problem her oppdateres kun feltet dato og det oppdateres kun med ett siffer 0 og 1, hva er feil Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id}'"; if (!mysql_query($sql, $con)) { echo "Det skjedde en feil" . mysql_error(); } else { echo "Det gikk"; } Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan setter du $post_dato og $post_tid da? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id}'"; AND skal bare brukes i WHERE-biten når du vil ha flere betingelser. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan setter du $post_dato og $post_tid da? 8574622[/snapback] den mottar data fra en form Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 prov echo 'Dato: '.$post_dato.'<br />Tid: '.$post_tid; og se hva du far ut. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 prov echo 'Dato: '.$post_dato.'<br />Tid: '.$post_tid; og se hva du far ut. 8574652[/snapback] jeg har prøvd det og den skriver ut det den skal Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Da far du prove det jeg skrevi det forste innlegget. Siden som -morten sier, AND skal ikke brukes der du har brukt det. $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}'"; 8574508[/snapback] Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Da far du prove det jeg skrevi det forste innlegget. Siden som -morten sier, AND skal ikke brukes der du har brukt det. $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}'"; 8574508[/snapback] 8574674[/snapback] skal prøve det, men er det en mulighet for å oppdatere alle da? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Når du putter alle AND-ene der, så blir hele den greia et boolsk uttrykk, og du får da verdien 0 eller 1. Alle blir oppdatert. Man bruker komma for å skille mellom alle "felt=verdi"-ene. Endret 9. mai 2007 av -morten Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Prøv det jeg skrev du. Når du putter alle AND-ene der, så blir hele den greia et boolsk uttrykk, og du får da verdien 0 eller 1. 8574688[/snapback] prøve det nå da hadde jeg bare $sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' WHERE id='{$post_id}'"; .. og det gikk Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 fant ut av det, løste seg ved å bruke , istedet for AND takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå