Gå til innhold

MySQL feil i setningen min

Anbefalte innlegg

jeg har denne setningen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}";

hva er feil :hmm: og kan noen rette meg opp? :)

Takker for alle svar.

Endret av The_Lozer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[*skjul] taggene utenfor [*code]. Og her skal du heller ikke bruke [*sjkul] :p

$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}'";

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}";

Tipper det skal være '{$post_id}'

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Tipper det skal være '{$post_id}'

8574523[/snapback]

takk det funka

Lenke til kommentar

Nytt problem her oppdateres kun feltet dato og det oppdateres kun med ett siffer 0 og 1, hva er feil

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' AND tid='{$post_tid}' AND hvor='{$post_hvor}' AND hva='{$post_hva}' AND powa='{$post_powa}' AND synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id}'";

if (!mysql_query($sql, $con)) {
echo "Det skjedde en feil" . mysql_error();
}
else
{
echo "Det gikk";
}

Lenke til kommentar

$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id}'";

AND skal bare brukes i WHERE-biten når du vil ha flere betingelser.

Lenke til kommentar

Da far du prove det jeg skrevi det forste innlegget. Siden som -morten sier, AND skal ikke brukes der du har brukt det.

$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}', tid='{$post_tid}', hvor='{$post_hvor}', hva='{$post_hva}', powa='{$post_powa}', synlig='{$post_synlig}' WHERE id='{$post_id'}'";

8574508[/snapback]

Lenke til kommentar

Da far du prove det jeg skrevi det forste innlegget. Siden som -morten sier, AND skal ikke brukes der du har brukt det.

8574508[/snapback]

8574674[/snapback]

skal prøve det, men er det en mulighet for å oppdatere alle da?

Lenke til kommentar

Når du putter alle AND-ene der, så blir hele den greia et boolsk uttrykk, og du får da verdien 0 eller 1.

Alle blir oppdatert. Man bruker komma for å skille mellom alle "felt=verdi"-ene.

Endret av -morten
Lenke til kommentar
Prøv det jeg skrev du. Når du putter alle AND-ene der, så blir hele den greia et boolsk uttrykk, og du får da verdien 0 eller 1.

8574688[/snapback]

prøve det nå da hadde jeg bare

$sql = "UPDATE program SET dato='{$post_dato}' WHERE id='{$post_id}'";

.. og det gikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...