Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kjøpt ram pc8500 men i cpu-z viser den 6400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet ligger i at det ikke finnes hovedkort/brikkesett/cpu som kan utnytte mer enn 800MHz RAM ennå.

Poenget med så rask ram er derfor at du kan overklokke til langt over 800MHz, siden brikkene er lagd for mye raskere hastigheter :)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Så rart at jeg kan kjøre min på 1142mhz bare ved å sette divider sånn at jeg får den frekvensen da..

Hvilket hodedkort har du, nocturno_culto? Du må sikkert inn i bios og justere ddr2-ram settings manuelt. Det skal fungere bra.

-Tore

Lenke til kommentar
Så rart at jeg kan kjøre min på 1142mhz bare ved å sette divider sånn at jeg får den frekvensen da..

Hvilket hodedkort har du, nocturno_culto? Du må sikkert inn i bios og justere ddr2-ram settings manuelt. Det skal fungere bra.

-Tore

8574262[/snapback]

Tror jeg formulerte meg litt dårlig ;)

Lenke til kommentar

-Tore

8574262[/snapback]

Har evga 680i sli.

jeg poster en til her, passer ikke men sleppe å lage ny post. Når jeg kjører torture test, kommer det en rar lyd, lyden komme fra prossesor området, det er ikke viftene. Lyden er vell som en slags "visle" lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...