Gå til innhold

Problemer med ravilakk?


Anbefalte innlegg

Jeg har en tresjekte som jeg oljet og lakket med clipper 1 og klipper 11 ifjord, men jeg synes den var litt matt, så i år tenkte jeg at jeg skulle prøve meg med ravilakk. jeg pussa ned hele båten så satte jeg igang. etter å ha tatt tre strøk på den ene siden og to på den andre skulle jeg ta siste strøket på den andre siden. men jeg stusset litt over at lakken trakk seg sammen og det ble ruglete og matt... har aldrig sett dette før, gikk helt fint på den andre siden av båten. hva kan dette være? noen som har opplevd dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en tresjekte som jeg oljet og lakket med clipper 1 og klipper 11 ifjord, men jeg synes den var litt matt, så i år tenkte jeg at jeg skulle prøve meg med ravilakk. jeg pussa ned hele båten så satte jeg igang. etter å ha tatt tre strøk på den ene siden og to på den andre skulle jeg ta siste strøket på den andre siden. men jeg stusset litt over at lakken trakk seg sammen og det ble ruglete og matt... har aldrig sett dette før, gikk helt fint på den andre siden av båten. hva kan dette være? noen som har opplevd dette før?

8574109[/snapback]

 

Jeg har hatt dårlig erfaring med kombinasjon olje og lakk, også med Clipper 1 og 2.

I det hele har aldri lakk fungert tilfredsstillende på noen av mine trebåter grunnet avskalling.

 

Men benarolje, de første strøk sterkt uttynnet med terpentin eller annen tynner har fungert, la på tykkere blanding etterhvert som treverket ble mettet av oljen.

Lenke til kommentar

det er mulig det er pga at lakken ikke har tørket helt... jeg ventet ca 24t og da var det ca 7grader. på boksen står det overmalbar etter 24 ved 23grader. kan dette være feilen? skal prøve igjen idag, har ventet dobbelt så lenge denne gangen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...